Beantwoord

Problemen met het verkrijgen van ip adressen van mijn experiabox

  • 4 October 2019
  • 33 reacties
  • 1861 keer bekeken

Ik heb een experiabox V10 A.
En we hebben zowel op wifi als op het bekabeld netwerk problemen met het verkrijgen van IP adressen.

Op mijn mobiel ben ik verbonden met het wifi netwerk, maar ik krijg de melding `kan ip/adres niet verkrijgen.
Als ik dan de experiabox reset dan ben ik weer verbonden. telefoons van husigenboten die op dat moment niet binnen zijn hebben deze melding weer als ze thuis komen.
Zo blijven we de experiabox resetten.

Ook de pc´s die bekabeld zijn krijgen soms de melding IP conflict en zijn dan niet verbonen.

Hoe los ik dit op en maak ik mijn kinderen weer gelukkig.
icon

Beste antwoord door PaulBeis 16 November 2019, 17:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Ik heb mogelijk het probleem te pakken.
Het ip adres was maar 1 dag geldig hierdoor kan het gemakkelijk voorkomen dat een ip adres dubbel uitgegeven wordt.
Ik heb hem nu op 2 weken staan eens kijken of dit het probleem oplost.
Hoi @PaulBeis . Welkom op het forum.
Goed dat je al pro-actief op zoek bent geweest. Bij de v10a is het tevens gewenst om eenmalig een harde reset te doen (paperclip 10 seconden in het resetgaatje totdat alle lampjes uitgaan). Het modem heeft namelijk een verborgen bug waarbij er connectie problemen kunnen ontstaan. Na een reset weten we zeker we in ieder geval zeker dat dát niet de oorzaak van jouw problemen kan zijn. Kun je dat nog eens proberen? (Of het probleem moet ondertussen al opgelost zijn, natuurlijk)
Hoi @PaulBeis . Welkom op het forum.
Goed dat je al pro-actief op zoek bent geweest. Bij de v10a is het tevens gewenst om eenmalig een harde reset te doen (paperclip 10 seconden in het resetgaatje totdat alle lampjes uitgaan). Het modem heeft namelijk een verborgen bug waarbij er connectie problemen kunnen ontstaan. Na een reset weten we zeker we in ieder geval zeker dat dát niet de oorzaak van jouw problemen kan zijn. Kun je dat nog eens proberen? (Of het probleem moet ondertussen al opgelost zijn, natuurlijk)

Beste Erwin,

Ik heb mijn modem gereset.
Ik ben benieuwd of dit de oplossing is, gisteren was ik mijn ipadres weer ineens kwijt.

De geldigheid staat weer op 1 dag, is het slim om deze op een andere waarde te zetten?
Reputatie 7
Badge +24
Waarom 2 topics voor hetzelfde probleem?

https://forum.kpn.com/internet-9/ik-heb-problemen-met-het-verkrijgen-van-ip-adressen-van-mijn-experiabox-480973
Waar zie je die optie over het ip-adres? Heb jij meerdere draadloze apparaten? En gebeurt het daar ook op?

Hoi @PaulBeis . Welkom op het forum.
Goed dat je al pro-actief op zoek bent geweest. Bij de v10a is het tevens gewenst om eenmalig een harde reset te doen (paperclip 10 seconden in het resetgaatje totdat alle lampjes uitgaan). Het modem heeft namelijk een verborgen bug waarbij er connectie problemen kunnen ontstaan. Na een reset weten we zeker we in ieder geval zeker dat dát niet de oorzaak van jouw problemen kan zijn. Kun je dat nog eens proberen? (Of het probleem moet ondertussen al opgelost zijn, natuurlijk)
Beste Erwin,

Ik heb mijn modem gereset.
Ik ben benieuwd of dit de oplossing is, gisteren was ik mijn ipadres weer ineens kwijt.

De geldigheid staat weer op 1 dag, is het slim om deze op een andere waarde te zetten?


Beste Erwin,

Helaas heeft dit niet geholpen ik heb de experiabox 2 keer hard gereset en heb al weer een paar keer het modem moeten resetten vanwege problemen met IP adressen.
Waarom 2 topics voor hetzelfde probleem?

https://forum.kpn.com/internet-9/ik-heb-problemen-met-het-verkrijgen-van-ip-adressen-van-mijn-experiabox-480973

Beste Nick83,

Omdat ik via de chat met KPN niet verder kom.
Ik wil ze gewoon bellen maar dat mag / kan niet meer.
Ik wil dit probleem opgelost krijgen.

Mvg,

Paul
Reputatie 7
Badge +24
Niet bellen? Mag je dat niet meer? 😲
Niet bellen? Mag je dat niet meer? 😲
heb jij een nummer?
Ik kom niet verder dan chat en forum
https://
Als je dan "contact opnemen met KPN" dan kom je bij de chat waar ze als het moeilijk wordt verwijzen naar het forum??
Je kunt altijd bellen met 0800 0402, @PaulBeis .

Ik weet alleen niet of zij je kunnen helpen met dit issue.
Is er alléén een experiabox in het spel? Of zitten er ook andere apparaten tussen? (switches, etc). Als er een heel netwerk tussen zit kan dat voor ip issues zorgen.
Mijn advies zou dan zijn om eens te testen met alleen de experiabox aangesloten. Als het probleem dan blijft bestaan dan, dan wil ik dat graag nader met je analyseren.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Je kunt altijd bellen met 0800 0402,@PaulBeis .

Ik weet alleen niet of zij je kunnen helpen met dit issue.
Is er alléén een experiabox in het spel? Of zitten er ook andere apparaten tussen? (switches, etc). Als er een heel netwerk tussen zit kan dat voor ip issues zorgen.
Mijn advies zou dan zijn om eens te testen met alleen de experiabox aangesloten. Als het probleem dan blijft bestaan dan, dan wil ik dat graag nader met je analyseren.

 

Helaas heb ik de afgelopen dagen niet achter mijn pc kunnen zitten. daarom kwam er geen antwoord.

Ik heb maar 1 experiabox die met  dhcp is ingesteld.

Er is geen ander netwerk verbonden.

Het is wel vreemd dat als er iemand problemen heeft met zijn ip adres.

Dit apparaat ook is verdwenen in de DHCP leases terwijl hij daarvoor nog goed werkte en een dhcp lease had.
Daarom blijf ik de experiabox ervan verdenken dat hij sommige leases disconect.

Ik sluit niks uit. Als het blijft gebeuren, geef mij een seintje. 

Zelf aanpassingen doen in de leases zou niet nodig moeten zijn. Als je mogelijkheid hebt, zou ik dit terugzetten naar de standaard en er niet mee experimenteren.  Keren de problemen dan terug wil ik best met je kijken of we het modem kunnen omruilen.

De reset is gelukt toch? (paperclip en daarna vielen alle lampjes even weg?)

Ik sluit niks uit. Als het blijft gebeuren, geef mij een seintje. 

Zelf aanpassingen doen in de leases zou niet nodig moeten zijn. Als je mogelijkheid hebt, zou ik dit terugzetten naar de standaard en er niet mee experimenteren.  Keren de problemen dan terug wil ik best met je kijken of we het modem kunnen omruilen.

De reset is gelukt toch? (paperclip en daarna vielen alle lampjes even weg?)

 

Hoi Erwin,
Het resetten is gelukt, maar dit hielp niet.

Ik heb alles op standaard staan maar hij blijft uitvallen.

Ik zou graag willen kijken of een andere modem het probleem verhelpt.

Als je ons daarmee kunt helpen dan zouden wij je dankbaar zijn.

MVG

Paul

 

 

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

@Erwin_ 

 

Ik heb mijn profiel gevuld

Hoi @PaulBeis . Dank voor de gegevens.

BIj het doormeten van de lijn geeft mijn systeem een slechte verbinding aan. Soms ligt dat aan onze kant, soms zit het ergens bij de klant in huis.

Ik zie dat het hier om een glasvezel verbinding gaat. Ik heb verbinding even kort buiten werking gesteld. (sorry voor de eventuele overlast)

Kun jij vandaag of morgen je zogenaamde FTU ( het glasvezelkasjte ) 30 seconden van het stroom halen? En daarna ook het modem nog even 30 seconden spanningloos maken. 

Verder ben ik nog benieuwd naar hoe het is aangesloten. Ergens in de woning zit het glasvezelkastje. Vandaar loopt een kabel naar het modem. Hoe lang is die kabel? En zou je de stekkertjes en de kwaliteit van de kabel (beschadigingen) kunnen controleren? 

Hoi @Erwin_

Ik de FTU en het modem  spanningsloos gemaakt, 30 sec gewacht en de FTU opgestart en na weer 30 sec het modem opgestart.

We hebben het hier niet gemerkt dat hij even buiten werking was.

Mijn modem staat naast het kastje, hij is aangesloten met de meegeleverde kabel en is niet beschadigd.

 

We zijn nu een aantal dagen verder. Is de verbinding na deze handelingen stabiel? Of is het nog steeds waardeloos?

@Erwin_  de verbinding (of de dhcp service) is nog steeds waardeloos dagelijks opnieuw opstarten

Reputatie 7

@Erwin_  de verbinding (of de dhcp service) is nog steeds waardeloos dagelijks opnieuw opstarten

Wil je van die problemen af en ben je bereid om te investeren dan kan je de oplossing hier vinden. Let vooral ook op de edit van 4 september.

@PaulBeis : Ik wil je even bellen maar heb alleen een vast nummer van je waarop ik je niet te pakken krijg.

Heb je ook een mobiel nummer? Zou je die in je profiel kunnen zetten? (als je het op prijs stelt, uiteraard ;-) )

@Erwin_ het klopt de vaste telefoon werkt niet goed. Mobiel nummer toegevoegd.

Ben je straks in de gelegenheid om even te bellen? Zo niet, wanneer komt het uit? Ik werk de komende dagen van 10:00 tot 16:30

Leuk je gesproken te hebben. We hebben voor vrijdag een monteur ingepland. Ik ben benieuwd naar de uitkomst!