Beantwoord

Problemen met het verkrijgen van ip adressen van mijn experiabox

  • 4 October 2019
  • 33 reacties
  • 1865 keer bekeken

Ik heb een experiabox V10 A.
En we hebben zowel op wifi als op het bekabeld netwerk problemen met het verkrijgen van IP adressen.

Op mijn mobiel ben ik verbonden met het wifi netwerk, maar ik krijg de melding `kan ip/adres niet verkrijgen.
Als ik dan de experiabox reset dan ben ik weer verbonden. telefoons van husigenboten die op dat moment niet binnen zijn hebben deze melding weer als ze thuis komen.
Zo blijven we de experiabox resetten.

Ook de pc´s die bekabeld zijn krijgen soms de melding IP conflict en zijn dan niet verbonen.

Hoe los ik dit op en maak ik mijn kinderen weer gelukkig.
icon

Beste antwoord door PaulBeis 16 November 2019, 17:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

@Erwin_ 

De monteur is gisteren geweest.

Hij zag meteen het probleem en melde dat dit een bekend probleem is.

Mijn type router (of van een bepaalde producent) in combinatie met kpn stroomnet netwerkadapters gaven de problemen.

Het vastlopen van de experia box was kennelijk ook de reden waarom je  mijn lijn niet kon doormeten.

Hij heeft een andere experia box geïnstalleerd en tot nu toe hebben we de experia box nog niet hoeven te resetten:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +24

Je had een Experiabox v10a? Die gaf problemen in combinatie met de stroomnetadapters? Wat heeft u nu gekregen? Een v10 zonder a?

@Nick83 

klopt ik heb een een experiabox V10 zonder a.

Reputatie 7
Badge +24

Bijzonder. Dat een monteur dus zegt dat h eet een bekent probleem is dat de v10a problemen geeft in combinatie met Devolo's. Heb ik hier op forum nog niet over gehoord. Wel veel problemen met Devolo's, maar niet dat da specifiek extra problemen geeft bij een v10a.

@Nick83

Ik kan het ook niet verklaren maar hij zei het meteen.

En sinds wij de v10 hebben heb ik de stroom er niet meer af hoeven te halen.

Goed nieuws, Paul. Wat de DVS betreft in combinatie met de v10a, komt mij ook niet bekend voor. het belangrijkste is dat het opgelost lijkt!

 

@Erwin_ 

Gelukkig is het opgelost, we hebben de stroom er niet meer af hoeven te halen. Bedankt voor alle hulp.

Blij dat te lezen. Voor toekomstige vragen, weet je mij te vinden! :-)