Beantwoord

Problemen met integratie van Netatmo Camera via Experia Wifi in Apple Woning app

  • 13 September 2019
  • 28 reacties
  • 1243 keer bekeken

Recent heb ik een Netatmo buitencamera camera aangeschaft. Aangezien het internet in de tuin niet optimaal is heb ik besloten via KPN twee Experia Wifi AP's aan te schaffen. Ik heb de AP's bedraad aan de Experia V10 aangesloten (WiFi op de V10 gedisabled). Na wat interactie met de KPN helpdesk heb ik de AP's in combinatie met de reguliere randapparatuur (PC, mobiel, tablet) stabiel. Het lukt ook om de Hue en de Netatmo buitencamera via de AP's te verbinden met het netwerk. in de Hue en Netatmo app is alles zichtbaar en aanstuurbaar. In de Woning app van Apple is de Netatmo camera (bij opnieuw inschakelen van de camera) een paar seconden bereikbaar en geeft dan vervolgens de status: geen reactie. De Hue apparatuur is nog wel bereikbaar in de Woning app. Als je de randapparatuur direct achter de Experia V10 zet (geen AP's aangesloten) werkt het allemaal wel en is de Netatmo camera zichtbaar en aanstuurbaar in de woning app. Heeft iemand een idee hoe hoe ik de Netatmo camera zichtbaar en aanstuurbaar krijg in de Woning app?

P.S. Ik heb geëxperimenteerd door een AP uit te schakelen en alles achter EEN AP te zetten. Helaas maakt dat geen verschil. Ook gekeken of de combinatie van apparatuur effect heeft door alleen de Netatmo aan te sluiten op EEN AP en ook dat gaf hetzelfde resultaat.
icon

Beste antwoord door JT66 21 September 2019, 17:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 1

Marcia, wederom bedankt. Ik heb inmiddels de starter set besteld. Ik hou jou op de hoogte van mijn bevindingen.

Groet

Reputatie 1

Hallo Marcia,

ik heb de nieuwe draadloze super wifi versterkers ontvangen, aangesloten (gaat bijzonder makkelijk en stelt dus niets voor). Resultaat viel tegen, eigenlijk geen verbetering en op 1 belangrijke plek (garage waar het mij in feite om gaat) zelfs een bijna nihil upload snelheid. Met de draadloze versterkers was de stabiliteit van Apple Woning app met Netatmo presence camera in mijn geval nog slechter geworden. Terwijl de draadloze versterker op 3 meter van de camera was geïnstalleerd. Dan is € 149 voor de draadloze wifiversterkers een te dure investering.

De versterkers zitten inmiddels weer in de doos en gaan morgen retour vanwege het ontbreken van enige verbetering in mijn situatie. Jammer, mijn verwachtingen waren erg hoog m.b.t de super wifi versterkers.

Bedankt voor het meedenken en ik ga eens rustig kijken hoe ik het ga/kan oplossen. Ik denk bekabeld.

 

groet

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Nah, wat balen dit! Ik had toch een positiever bericht verwacht :-(. Bekabeld is altijd de beste optie, mocht deze mogelijkheid er zijn. Wel echt jammer om te lezen dat je hier niet mee geholpen bent. Bedankt dat je het liet weten in ieder geval!Â