Beantwoord

Problemen met KPN Box 12, kan niet verbinden met hikvision cameras, coudtrax en plasma cloud

  • 14 January 2022
  • 9 reacties
  • 693 keer bekeken

Fijn om eindelijk na 2 jaar Solcon over te stappen naar kpn. Nou afgelopen maandag de modem geinstalleerd, werken de apparaten op de camping niet mee. Dinsdag overleg gehad er zou een nieuwe modem gestuurd worden waarbij je de ip adressen in de modem kan aanpassen. Vandaag gebeld, eerst een collega, gaat het uitzoeken, 16 minuten in de wacht.. daarna werd ik opgehangen. Terug gebeld na collega weer 10 minuten in de wacht. Daarna zelf nogmaals gebeld krijg je een collega die zegt, nee hoor er is geen modem naar u onderweg ik kan dat aanpassen. Die heeft in de modem iets veranderd wat weten we niet, maar het ict bedrijf heeft er naar gekeken en er is niks aangepast. Dus nu weer kpn aan de lijn en ik hang nu alweer 16 minuten in de wacht.. ben benieuwd of ik nu nog wel een medewerker krijgt. Anders klopt het helaas wat ze zeggen, als de klant binnen is is de service niks meer.. En ik zit met de gebakken peren want ik heb geen wifi voor mijn gasten en mijn andere systemen werken ook niet, en dat inmiddels al 5 dagen.

Net een collega gesproken nu kunnen er weer geen ip adressen veranderd worden.. Dat zou in geen enkele modem kunnen.. En moet ik nog langer wachten want ze weten niet of er een andere modem wordt opgestuurd. #leukhoorkpn

 

KPN

Hoi Karin, wat vervelend om te lezen dat het niet allemaal zo soepel verloopt 🙁 Ik heb even gekeken en zie dat er inderdaad meer contact over is geweest. Mijn collega heeft een verzoek gedaan bij de logistieke afdeling voor een modem wissel. Die is afgewezen omdat dat geen oplossing zal bieden. Poorten op al onze modems zijn open te zetten en aan te passen. Op de reguliere klantenservice kunnen we daar geen ondersteuning op bieden. Ik wil je daarom doorverwijzen naar ons forum. Daar zitten technische collega's en klanten die je verder kunnen helpen. Zie bijvoorbeeld dit bericht: https://bit.ly/3A71Dmk. Je kunt daar uiteraard ook je eigen situatie schetsen. Ik wens je nog een fijne dag!

Port forwarding V12 | KPN Community

FORUM.KPN.COM

 

  • Beste Kpn, dat is heel apart want voordat we bij Solcon zaten vanwege glasvezel zaten we ook bij jullie. We hadden toen exact dezelfde systemen als we nu hebben. Toen is dat ook ingesteld door ons ict bedrijf maar die kunnen er zelfs niks mee. Je kan namelijk geen ip adressen aanpassen in modem 12, maar wel in modem 10. Ik heb hier geen verstand van, maar ik neem aan dat ieder ict bedrijf daar wel verstand van hebben en die zeggen je moet de modem 10 hebben. Ze zijn hier afgelopen dinsdag met 2 personen 2 uur mee bezig geweest, en omdat hun met hun handen in het haar zaten heb ik jullie gebeld en is er een modem beloofd. Als het niet opgelost kan worden zullen wij ons abonnement bij jullie opzeggen en dan maar naar een ander waar het wel opgelost kan worden.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn hikvision cameras, mijn wifi op de camping dat werkt met coudtrax en plasma cloud kan verbinden? 

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 18 January 2022, 09:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Zomaar even een wilde gok. Ik denk dat het een wifiprobleem is. Uw apparatuur kan niet omgaan met de bandsteering van het modem.  Het is bij de modems van kpn namelijk niet mogelijk om de 2.4ghz en de 5ghz band te splitsen.  Vraag dat even na bij het ict bedrijf of dat het probleem is.

Reputatie 6
Badge +9

@karinnetje83 U wilt dus uw camera's benaderen ? Dan zult U wat poorten moeten open zetten op Uw Box12. Dat zijn poort 80 / 554 en 8000. gewoon in te stellen bij poort forwarding via Acces Control.

Geef Uw camera een vast ip adres.

Beste Tony, hoe doe ik dat? Ik ben een leek op dit gebied.

Reputatie 6
Badge +9

@karinnetje83 Is of zijn de camera's bekabeld aangesloten op uw Box 12 ?

Volgens mij bekabeld

Reputatie 3
Badge +2

Als het glasvezel is kun je een eigen router gebruiken i.p.v. de experiabox, dit gaat niet met elke router en vereist wat lastige instellingen. Ik begrijp van dat ict bedrijf niet dat ze daar niet mee zijn gekomen.

Goh we krijgen het niet klaar met die Experia Box 12, maar we hebben nog wel een EdgeRouter 4 liggen. Die is dan wel 200 euro maar dan krijgen we het wel goed werkend. Bij wijze van.

Dat is moeilijk in te stellen door een leek maar wel door iemand met verstand van zaken

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @karinnetje83, welkom op het KPN forum! Voor vragen over jouw thuisnetwerk ben je bij ons aan het goede adres. Onze community denkt graag met je mee.

In jouw bericht vraag je om het aanpassen van IP adressen. Standaard krijgen apparaten verbonden met een KPN modem een dynamisch IP adres toegewezen. Het is echter op ieder modem ook mogelijk om vaste IP adressen aan apparaten toe te kennen. In combinatie met poort forwaring kan je dan bepaalde apparaten ook van buitenaf benaderen. Meer hierover lees je in dit topic:

Maar wat @Joep1965 zegt, kan ook zeker een factor zijn in de problemen die je ervaart. Het kan zijn dat jouw apparaten niet overweg kunnen met bandsteering. De oplossing hiervoor zou zijn om 2.4 en 5 GHz een aparte netwerknaam te geven. Momenteel is dit alleen nog mogelijk op de Experia Box V10. Waarschijnlijk dat jouw ICT bedrijf daarom aangeeft dat je een V10 nodig hebt. We ruilen goedwerkende apparatuur alleen niet zomaar om. Maar gelukkig zijn er wel andere alternatieven:

  1. KPN biedt de mogelijkheid om een FRITZ!Box te bestellen (je krijgt deze dan in bruikleen). Voor klanten die wel graag meer vrijheid willen, maar ook ondersteuning vanuit KPN, bieden we de mogelijkheid om via ons een FRITZ!Box af te nemen. Voor €7,49 per maand kun je deze huren. Je krijgt dan de FRITZ!Box 7590, of de 7583 als je pairbonding hebt, samen met gratis KPN Service Plus ondersteuning hiervoor. 
    Met de FRITZ!Box heb je bijvoorbeeld weer de mogelijkheid om 2.4 en 5 GHz aparte namen te geven en dus te scheiden. Zo heb je zelf in de hand met welk netwerk je verbindt.
  2. Het is ook mogelijk om een eigen modem aan te sluiten, zoals @bastian433 suggereert. Dit valt onder vrije modem keuze. Je zou dan jouw ICT bedrijf kunnen vragen welk modem zij het makkelijkst vinden om in te stellen en daarmee verder kunnen gaan. Ik moet hierbij wel zeggen dat de ondersteuning vanuit KPN dan beperkter is. Je bent zelf verantwoordelijk voor de instellingen van jouw modem, hier kunnen wij niet bij helpen. En mocht er dan een keer een probleem voor doen, dan kunnen wij je vragen om het KPN modem tijdelijk aan te sluiten om uit te sluiten dat het probleem in het KPN netwerk zit.

Hopelijk kom je hiermee uit de voeten. :)

Reputatie 7

Als het glasvezel is kun je een eigen router gebruiken i.p.v. de experiabox, ...

Ook bij VDSL kan je een eigen router gebruiken i.p.v. de Experia/KPN Box.

Reputatie 7

Kan je die Hikvision camera's binnen het lokale netwerk benaderen op hun eigen LAN IP adressen?