Beantwoord

Problemen met online gamen op PS4 via Experiabox V10

• 2 september 2017
  • 150 reacties
  • 19033 keer bekeken

Toon eerste bericht

150 reacties

Reputatie 1
Ik heb dus precies hetzelfde, alleen dan met FIFA, maar ook met CoD MW remastered..

Dit moet toch op te lossen zijn?! Waar is die KPN-geek die álles weet en ons komt helpen? 😞
Ik heb dus precies hetzelfde, alleen dan met FIFA, maar ook met CoD MW remastered..

Dit moet toch op te lossen zijn?! Waar is die KPN-geek die álles weet en ons komt helpen? :(

Ik denk dat we een beetje uit onze opties zijn... Elke Routerinstelling die er mogelijk betrekking tot heeft hebben we aangepast, ik heb mijne al 2 keer terug gezet naar fabrieksinstellingen. Niets lijkt te helpen. KPN zou het zelf wel moeten oplossen 😢.
Reputatie 7
Badge +10
We hebben hier ook iets vreemds gehad met een PS4.
Als modem hebben we hier een fritzbox 7360 (via XS4ALL) met ingebouwde wifi ( en dect :-> )
Eerder was het zo dat zodra de PS4 zich melde op het LAN (bekabeld) netwerk al het verkeer via de wifi niet of nauwelijks mogelijk was.
Nu heb ik de wifi in het vdsl modem uitgezet en er een aparte wifi-kast naast gezet, geen probleem meer.
Nu was de wifi van de 7360 toch al niet al te best maar ik krijg toch wel de indruk dat de PS4 iets "geks" doet.
We hebben hier ook iets vreemds gehad met een PS4.
Als modem hebben we hier een fritzbox 7360 (via XS4ALL) met ingebouwde wifi ( en dect :-> )
Eerder was het zo dat zodra de PS4 zich melde op het LAN (bekabeld) netwerk al het verkeer via de wifi niet of nauwelijks mogelijk was.
Nu heb ik de wifi in het vdsl modem uitgezet en er een aparte wifi-kast naast gezet, geen probleem meer.
Nu was de wifi van de 7360 toch al niet al te best maar ik krijg toch wel de indruk dat de PS4 iets "geks" doet.

Ik heb dus ook het idee dat het bruggetje tussen het modem en de PS4 iets belangrijks verandert, waardoor het wél werkt. In jouw geval is dat een 'wifi-kast'(ik denk dat je router of wifi accesspoint bedoelt). Ik heb namelijk begrepen dat WiFi-accesspoints(ongetwijfeld dus ook routers) een eigen netwerk aanmaken die vervolgens de informatie doorsturen naar het modem.

Wellicht is er dus iets mis met de PS4/Experiabox waardoor als de informatie rechtstreeks naar het modem wordt gestuurd, het deels of helemaal wordt geblokkeerd. Ik doe nu ook maar gokjes, in de hoop dat iemand die er verstand van heeft er verder mee kan...
Reputatie 7
Badge +10
Ik dacht dat wifi-kast(je) de lading aardig dekt, een zend/ontvanger voor wifi signalen, draadloos LAN, ook wel WLAN.
Maar dat is dus GEEN roeter
https://nl.wikipedia.org/wiki/Router
Daar staat het zo snel te zien goed uitgelegd.
Maar over de verhaspeling van technische termen en grootheden kan ik me de hele dag wel druk maken, dus dat doe ik dan maar niet.

Heb je op het www gezocht of er iets te vinden is over het PS4 probleem, of het vaker voorkomt bedoel ik ?
Ik heb toentertijd wel wat gezocht, niet echt iets gevonden, lastig om de juiste zoektermen te ontdekken.
Wie weet meer ?
Ik dacht dat wifi-kast(je) de lading aardig dekt, een zend/ontvanger voor wifi signalen, draadloos LAN, ook wel WLAN.
Maar dat is dus GEEN roeter
https://nl.wikipedia.org/wiki/Router
Daar staat het zo snel te zien goed uitgelegd.
Maar over de verhaspeling van technische termen en grootheden kan ik me de hele dag wel druk maken, dus dat doe ik dan maar niet.

Heb je op het www gezocht of er iets te vinden is over het PS4 probleem, of het vaker voorkomt bedoel ik ?
Ik heb toentertijd wel wat gezocht, niet echt iets gevonden, lastig om de juiste zoektermen te ontdekken.
Wie weet meer ?

Ah, als je geen (breedband)router bedoelt moet het een Wi-Fi accesspoint zijn. Het is voor nu in ieder geval irrelevant.

Ik heb al lang gezocht, maar het probleem is niet echt specifiek uit te leggen... Er zijn nauwelijks zoektermen die het probleem beschrijven en dus bijna onmogelijk om informatie over te vinden. Op het netwerkgebied kan zo veel fout gaan, er zijn teveel mogelijkheden om een relatief onbekend probleem als deze te vinden op het www.
Reputatie 7
Badge +10
Precies, lastig zoeken idd.
Is er (vast wel) een PS4 forum ?
Daar eens kijken, vragen ?
Precies, lastig zoeken idd.
Is er (vast wel) een PS4 forum ?
Daar eens kijken, vragen ?

Tijd terug gedaan. Het PS-Community forum bestaat geheel uit mensen die het heel leuk vinden om te playstationen en 'Sony medewerkers' die je aanraden om de stekker van de PS4 erin en eruit te doen als iets niet werkt. Zoals je je wellicht kunt voorsteller, niet erg behulpzaam.

Daarnaast denk ik dat de opties voor de PS4 zo gelimiteerd zijn, dat er voor hun weinig aan te doen is. Zij zullen al snel de fout bij de ISP leggen(neem ik hen niet echt kwalijk).

Een rot situatie want het lijkt er nu op dat geen van beide partijen enige raad weten...
Reputatie 2
Badge
upnp staat ook aan?
Reputatie 1
@TimvanMeerveld jep, upnp aan, we hebben echt álles al geprobeerd.. .:(
Reputatie 3
Badge +3
Probeer s andere ps4 had met xbox ook tot maat hier keer kwam had zijn xbox hier wel goed deed mijne niet hebben we de instellingen na gekeken bleek dat ik vonkje niet aan stond
Reputatie 1
@Remidepemi mijn probleem is opgelost! Ik dacht: laat ik eens met Playstation Nederland bellen. Kreeg ik een vriendelijke half Duitse man aan de lijn. Die hoorde heel mijn verhaal aan en zei dat hij me ook niet verder kon helpen, behalve een mail sturen met wat troubleshooting steps.
Alles uit de mail had ik al gedaan, dat verwachtte die man ook al, maar toen zag ik een paar andere poorten...
Die heb ik opengezet. Wellicht kan je deze poorten hieronder ook open zetten?
Ik heb gewoon alle TCP dingen ingesteld als TCP en die twee UDP dingen ook apart als UDP. Allemaal bij IPV4forwarding in de experiabox instellingen. Ik ben zo blij dat ik dit gezeik niet meer heb!!!

TCP: 80, 443, 465, 993, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080

UDP: 3478, 3479

Succes en ik hoop dat het jou ook zal helpen, Remi!

Gr. Tristan
@Remidepemi mijn probleem is opgelost! Ik dacht: laat ik eens met Playstation Nederland bellen. Kreeg ik een vriendelijke half Duitse man aan de lijn. Die hoorde heel mijn verhaal aan en zei dat hij me ook niet verder kon helpen, behalve een mail sturen met wat troubleshooting steps.
Alles uit de mail had ik al gedaan, dat verwachtte die man ook al, maar toen zag ik een paar andere poorten...
Die heb ik opengezet. Wellicht kan je deze poorten hieronder ook open zetten?
Ik heb gewoon alle TCP dingen ingesteld als TCP en die twee UDP dingen ook apart als UDP. Allemaal bij IPV4forwarding in de experiabox instellingen. Ik ben zo blij dat ik dit gezeik niet meer heb!!!

TCP: 80, 443, 465, 993, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080

UDP: 3478, 3479

Succes en ik hoop dat het jou ook zal helpen, Remi!

Gr. Tristan

Worth a shot! Ik ga het zo direct proberen.
Reputatie 7
Badge +30
Let er dan wel op dat er nu ongelofelijk veen inkomende poorten open staan en het draaien van een webserver, sip server en/of mailserver hierdoor 'onmogelijk' of extreem lastig is.
Neem poort 80 en 443, die gebruikt die Playstation echt niet. Hooguit heeft ie toegang nodig tot 80 of 443op een server van Playstation maar daar gebruikt ie een source poort voor die veel hoger ligt dan de 1000.

Ik ben blij voor je dat dit het heeft opgelost, maar persoonlijk denk ik niet dat dit de echte oplossing is.
Let er dan wel op dat er nu ongelofelijk veen inkomende poorten open staan en het draaien van een webserver, sip server en/of mailserver hierdoor 'onmogelijk' of extreem lastig is.
Er draait geen enkele server op ons netwerk dus in principe zou dit geen probleem zijn.
Reputatie 7
Ik ben blij voor je dat dit het heeft opgelost, maar persoonlijk denk ik niet dat dit de echte oplossing is.Hier sluit ik me hier volledig bij aan.
De enig juiste methode is mijns inziens UPnP aanzetten en verder geen port-forwardings.
Jullie hebben er ongetwijfeld meer verstand van dan ons, maar ik snap iets niet zo goed. Als UPnP niet werkt, maar portforwarding van de bovenstaande poorten wél, waarom zou dat dan een onjuiste en 'niet echte' oplossing zijn? Ik ga het in ieder geval nu proberen maar ik heb inmiddels weinig hoop.
Reputatie 7
UPnP is een mechanisme dat er voor zorgt dan alle benodigde port-forwardings volledig automatisch gemaakt worden. Het resultaat met UPnP zou dus precies hetzelfde moeten zijn als met die port-forwardings.
Voordelen van UPnP zijn:
1) Volledig automatisch.
2) Alleen de port-forwardings die op dat moment nodig zijn en alleen voor de duur dat ze nodig zijn.
3) PS4 heeft in principe geen vast IP adres (DHCP binding) nodig.

Ik ben overigens benieuwd of je die PS4 zijn IP adres laat verkrijgen via de DHCP server.
Als dat niet zo is, dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn waarom UPnP niet functioneerde. Officieel moet een apparaat het IP adres van de DHCP server krijgen om UPnP te laten werken.
Hallo! Ik zit sinds ik de Experia Box v10 van KPN heb mogen ontvangen met het probleem dat enkele games niet meer werken, zoals GTA V. Reden hiervoor is dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server waardoor bepaalde game files niet kunnen worden gedownload. Bij de v8 had ik op mijn PS4 NAT type 2, bij de v10 is het ook NAT type 2 echter werkt het systeem niet zoals je zou verwachten. Na veel testen (inclusief via Ziggo wifi van de buren) heb ik geconstateerd dat de Experia Box v10 de boosdoener is. Ondanks dat alle benodigde poorten zijn geforward. Ik wil graag de Experia Box v8 weer terug, echter meldde KPN support mij dat dit niet mogelijk is, en of ik misschien op het forum met iemand kon ruilen 😂 . Iemand? Wat een onzin, ZTE hardware wordt met elke nieuwe versie grotere gebruiksonvriendelijkere rommel.
Reputatie 7
Hoezo poorten forwarden, dat moet je niet doen, de PS4 werkt met UPnP en die moet je aanzetten op de Experia Box. Die port-forwardings moet je weggooien.
De V10 is mijns inziens een veel betere Experia Box dan de V8, dus ik zou als ik jou was nooit terug willen naar een V8.
Aangezien UPnP aanzetten het probleem niet opgelost heeft, was het forwarden van poorten een van de vele methodes die ik heb geprobeerd. UPnP is gemakkelijk als het werkt ja, maar je levert in op de veiligheid van je netwerk.
Bij mij doet hij het ook niet iemand een oplossing??
[quote=Joep1984]Hallo! Ik zit sinds ik de Experia Box v10 van KPN heb mogen ontvangen met het probleem dat enkele games niet meer werken, zoals GTA V. Reden hiervoor is dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server waardoor bepaalde game files niet kunnen worden gedownload. Bij de v8 had ik op mijn PS4 NAT type 2, bij de v10 is het ook NAT type 2 echter werkt het systeem niet zoals je zou verwachten. Na veel testen (inclusief via Ziggo wifi van de buren) heb ik geconstateerd dat de Experia Box v10 de boosdoener is. Ondanks dat alle benodigde poorten zijn geforward. Ik wil Aangezien UPnP aanzetten het probleem niet opgelost heeft, was het forwarden van poorten een van de vele methodes die ik heb geprobeerd. UPnP is gemakkelijk als het werkt ja, maar je levert in op de veiligheid van je netwerk. heb jij al een oplossing?? Ik heb namelijk ook dit probleem
Jullie hebben er ongetwijfeld meer verstand van dan ons, maar ik snap iets niet zo goed. Als UPnP niet werkt, maar portforwarding van de bovenstaande poorten wél, waarom zou dat dan een onjuiste en 'niet echte' oplossing zijn? Ik ga het in ieder geval nu proberen maar ik heb inmiddels weinig hoop. beste remi ik heb dit probleem ook sinds 2 weken op fifa 18 het is echt irritant maar ik zie dat uw reactie 6 maanden geleden is geplaatst dus mijn vraag is heeft u al een oplossing
Reputatie 7
Badge +15
Ik heb trouwens ook online contacten met PS4 eigenaars die overal ter wereld klagen om de waardeloze WiFi van de PS4. Het lijkt mij meer een PS4 gevalletje dan KPN ben ik bang 😞

Reageer