Beantwoord

Problemen met online gamen op PS4 via Experiabox V10

• 2 september 2017
  • 150 reacties
  • 19065 keer bekeken

Toon eerste bericht

150 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hey @Alisherkaya, heel irritant natuurlijk. Je wil gewoon online kunnen gamen, dat snap ik maar al te goed. Je gamet via WiFi? Wellicht een open deur maar mijn advies is om je PS4 bekabeld aan te sluiten op het modem, en UPnP aan te zetten. Bij m'n Xbox One werkt dat in ieder geval probleemloos. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Hey @Alisherkaya, heel irritant natuurlijk. Je wil gewoon online kunnen gamen, dat snap ik maar al te goed. Je gamet via WiFi? Wellicht een open deur maar mijn advies is om je PS4 bekabeld aan te sluiten op het modem, en UPnP aan te zetten. Bij m'n Xbox One werkt dat in ieder geval probleemloos. Ik hoop dat je er wat aan hebt! wacht hoe bedoel je? Het is bij mij 3 weken aan de gang en ik speelde altijd op kabel netwerk nu wissel ik soms tussen wifi en kabel maar het is even slecht. Verder wat is upnp?
Reputatie 7
Badge +24
Dus direct een kabel tussen jouw PS4 en de Experia Box. UPnP is een instelling in het modem waardoor automatisch de juiste poorten worden geforward.

Dat kan op de volgende manier:

Ga als je op je eigen netwerk zit naar https://192.168.2.254

Log in op het modem op de volgende manier:

Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.
Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.
Weet je het wachtwoord niet meer? Dan moet je de experiabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Waar UPnP staat ligt een beetje aan de versie van het modem:

Arcadyan ARV7519(i) en VGV7519 (V8): Op de pagina EXTRAS -> UPnP
ZTE H220N en ZTE H368N (V9): Application -> UPnP IGD
ZTE H369A (V10): Settings -> UPnP IGD

Laat je weten of dat lukt?
Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem: verschillende uitkomsten van de netwerk test van de PS4 en niet online kunnen spelen ermee. Ook ik heb alle suggesties uitgeprobeerd, echter niets lost het probleem op.

Ik verbind via een Netgear versterker (AC1900), maar het het ook via wifi direct naar de experiabox geprobeerd en via het stroomnetwerk.

Wanneer ik via mijn telefoon (hotspot 4G) verbind werkt alles! Dit probleem ligt dus duidelijk bij KPN/experiabox V10. Woensdag komt een monteur langs. Hopelijk heeft hij/zij verstand van zaken.

edit: Mijn setup heeft al meer dan een jaar probleemloos gewerkt. Tevens heb ik het probleem dat sommige apps op de telefoon soms niet werken en sites soms niet willen laden, maar pas na herhaaldelijk refreshen.
Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem: verschillende uitkomsten van de netwerk test van de PS4 en niet online kunnen spelen ermee. Ook ik heb alle suggesties uitgeprobeerd, echter niets lost het probleem op.

Ik verbind via een Netgear versterker (AC1900), maar het het ook via wifi direct naar de experiabox geprobeerd en via het stroomnetwerk.

Wanneer ik via mijn telefoon (hotspot 4G) verbind werkt alles! Dit probleem ligt dus duidelijk bij KPN/experiabox V10. Woensdag komt een monteur langs. Hopelijk heeft hij/zij verstand van zaken.

edit: Mijn setup heeft al meer dan een jaar probleemloos gewerkt. Tevens heb ik het probleem dat sommige apps op de telefoon soms niet werken en sites soms niet willen laden, maar pas na herhaaldelijk refreshen.

Ik heb exact hetzelfde! Sinds zaterdag geloof ik. Er is wel steeds een internetverbinding aanwezig, maar het lijkt erop dat hij af en toe voor een paar seconden wegvalt. Internetpagina's laden dan inderdaad niet meer, maar pas na een aantal x refreshen. Dit maakt online gamen op de ps4 onmogelijk. Kan je laten weten waar het aan zou kunnen liggen?
Hetzelfde probleem sinds zaterdag / zondag.
Port forwarding, DMZ, niets helpt.

Lijkt me dat er iets misgaat bij KPN, maar wat?
Reputatie 1

Ik heb exact hetzelfde! Sinds zaterdag geloof ik. Er is wel steeds een internetverbinding aanwezig, maar het lijkt erop dat hij af en toe voor een paar seconden wegvalt. Internetpagina's laden dan inderdaad niet meer, maar pas na een aantal x refreshen. Dit maakt online gamen op de ps4 onmogelijk. Kan je laten weten waar het aan zou kunnen liggen?

Ik laat weten wat de monteur heeft kunnen betekenen!
Reputatie 1
De monteur is langs geweest, hier de update!

Het heeft 1,5 uur geduurd en bij mij was de oplossing als volgt:

- glasvezelkastje grijs verwisseld voor een witte (NT)
- experiabox verwisseld
- op de PS4 de DNS gewijzigd naar 208.67.222.222 (primair) en 208.67.220.220

Enkel deze combinatie heeft er bij mij toe geleid dat PSN weer werkte. De monteur heeft met een tech persoon van kpn aan de lijn gehangen, maar weet niet exact wat nu het probleem is. Mijn probleem lijkt opgelost (werkt nu een uur). Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

- experiabox verwisseld

Enkel deze combinatie heeft er bij mij toe geleid dat PSN weer werkte. De monteur heeft met een tech persoon van kpn aan de lijn gehangen, maar weet niet exact wat nu het probleem is. Mijn probleem lijkt opgelost (werkt nu een uur). Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Thanks voor de update! Lijkt mij toch echt een probleem wat bij KPN ligt. Heb je nu de kosten zelf moeten betalen of wordt het door KPN vergoed?
Reputatie 7
Badge +30
Ik twijfel nog steeds of deze 3 dingen echt nodig waren. Optie 3 is leuk maar kan ook simpeler door 1.1.1.1 en 1.0.0.1 in te stellen.
Daarnaast, welke Experiabox had je en welke heb je?

Als de verbinding alleen aldoor eventjes weg valt is het sowieso niet (alleen) DNS. Maar eerder het NT(U) of de Experiabox, of de kabel er tussen.
Reputatie 1
Ik twijfel nog steeds of deze 3 dingen echt nodig waren. Optie 3 is leuk maar kan ook simpeler door 1.1.1.1 en 1.0.0.1 in te stellen.
Daarnaast, welke Experiabox had je en welke heb je?

Als de verbinding alleen aldoor eventjes weg valt is het sowieso niet (alleen) DNS. Maar eerder het NT(U) of de Experiabox, of de kabel er tussen.

Over de DNS heb ik ook mijn twijfels. Ik kan nog even de custom DNS verwijderen en zien wat er gebeurt.
Ik had een experiabox v10 en heb nu een andere v10 staan.
Reputatie 1

- experiabox verwisseld

Thanks voor de update! Lijkt mij toch echt een probleem wat bij KPN ligt. Heb je nu de kosten zelf moeten betalen of wordt het door KPN vergoed?

KPN vergoed de kosten. Dat had ik in de chat met de helpdesk afgesproken.
Reputatie 1
Ik heb zojuist weer de interactieve TV aangesloten en sindsdien heb ik de verbindingsproblemen weer.

Ook nadat ik deze ontkoppel en de router op fabrieksinstellingen zet behoud ik de problemen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoe ziet de rest van je netwerk er uit? Hoe zit het e.e.a. aangesloten? Welke apparatuur heb je daar tussen?
Reputatie 1
Hoe ziet de rest van je netwerk er uit? Hoe zit het e.e.a. aangesloten? Welke apparatuur heb je daar tussen?

Ik heb vele manieren geprobeerd. Ik zal beginnen met de set-up zoals deze al meer dan een jaar heeft gefunctioneerd:

- Playstation bekabeld aan een extender (Netgear AC1900)
- Extender via 5Ghz verbonden met Experiabox
- iTV verbonden via DVS

Ik heb ook geprobeerd de PS4 direct via WiFi en direct via kabel aan de experiabox v10 aan te sluiten. Ook heb ik alle situaties geprobeerd waarbij de iTV niet is aangesloten. Niks lijkt te helpen helaas.
Reputatie 7
Badge +30
Die DVS gaat rechtstreeks naar de Experiabox?
Welk type DVS is dat?

Heb je iets van IGMP Snooping/Proxying op de Netgear AC1900 aan staan? Ik zie het namelijk nog wel gebeuren dat die extender iets met IGMP doet. Dat doen er wel meer namelijk.

Je hebt maar 1 iTV ontvanger? Of heb je meerdere DVS adapters?

Robin
Reputatie 1
Ik ben alle menu's van de Netgear langs gegaan en nergens zie ik IGMP snooping staan.

Mijn DVS is een TPLink PA4010P en deze is direct aan de experiabox met een netwerk kabel gekoppeld. En ik heb inderdaad 1 iTV.

Het vreemde is dat deze set-up ruim een jaar probleemloos heeft gefunctioneerd. Met een hotspot via mijn telefoon werkt alles prima. Dit doet mij vermoeden dat er aan de kant van KPN iets is veranderd waardoor het niet meer werkt.

Edit: De playstation is overigens niet het enige probleem. Voor werk verbind ik met middels een VPN en die valt soms ook weg. Het lijkt alsof de internetverbinding geregeld even wegvalt.
Reputatie 1
Update:

Zojuist weer contact gehad met de klantenservice via de chat. Ze meten nu concrete verbrekingen in de verbinding. Er wordt weer een monteur (maandag) gestuurd die waarschijnlijk binnen en buiten het huis e.e.a. gaat onderzoeken. Ik hou jullie op de hoogte.

Heb wel het idee dat mijn probleem serieus wordt genomen door de helpdesk.
Hi,

Ik heb exact het zelfde probleem. Sinds vorige week zaterdag kan ik niet meer online spelen op de PS4. Sporadisch kan ik een potje spelen en dan word ik weer uitgelogd. Alle voorgaande/bovenstaande handelingen heb ik uitgevoerd en geprobeerd. Helaas zonder succes.

Ben benieuw @partana waar de monteur mee komt.
Monteur is hier vanmorgen geweest, heeft een andere kabel tussen glasvezel kastje en Experia Box v10 gezet. Ook de Experia Box vervangen.

Het heeft niet geholpen helaas.

Bij mij werkt het PSN account wel op een andere PS4 (in een ander netwerk) dus wat er hier thuis misgaat, geen idee. Na het weekend ga ik wederom contact zoeken met Sony in deze.
Hey!

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds vorige week zaterdag. Alle bovenstaande opties heb ik geprobeerd, niets helpt. Ook is er een monteur langs geweest die het een en ander heeft geprobeerd, helaas zonder resultaat. Als laatste redmiddel heb ik geprobeerd een router achter mijn Experiabox te plaatsen. Ook dit hielp niet. Ik ben ten einde raad!

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft! @partana ik hoor graag van je wat jouw monteur zegt.
Reputatie 1
De monteur is vandaag weer langs geweest. Hij vond i.t.t. de helpdesk geen onderbrekingen. KPN gaat nu mijn verbinding 24 uur monitoren.

Ik heb ook met Playstation support contact gehad. Zij hebben geen problemen en adviseerden mij bepaalde poorten open te zetten, wat ik al had geprobeerd.

Ik wacht deze test van KPN af. Als daar het probleem niet mee wordt gevonden stap ik over op een andere glasvezel provider.
De monteur is vandaag weer langs geweest. Hij vond i.t.t. de helpdesk geen onderbrekingen. KPN gaat nu mijn verbinding 24 uur monitoren.

Ik heb ook met Playstation support contact gehad. Zij hebben geen problemen en adviseerden mij bepaalde poorten open te zetten, wat ik al had geprobeerd.

Ik wacht deze test van KPN af. Als daar het probleem niet mee wordt gevonden stap ik over op een andere glasvezel provider.

Thanks voor de update! Ik wacht jouw bericht af. Mocht er geen oplossing worden geboden vanuit KPN, dan stap ik ook per direct over. Het probleem wordt vanuit KPN niet serieus genomen.

Mocht iemand anders nog een gouden tip hebben, dan hou ik mij ten zeerste aanbevolen 🙂.
Reputatie 7
Badge +30
Sorry, maar waaruit trek jij de conclusie dat KPN dit probleem niet serieus neemt? Wat moeten zij doen als Sony/PlayStation alleen maar schreeuwt "het ligt bij KPN" zonder ook maar iets van nuttige informatie te geven.

Daarnaast, vooralsnog heeft maar een klein deel klanten hier last van. En vooralsnog heb ik persoonlijk geen verband kunnen ontdekken tussen die klanten.

Verder, mocht iemand een Wireshark capture hebben dan kijk ik daar graag even naar om te kijken waar het mis gaat. Zelf ervaar ik dit probleem niet met mijn PS4 dus ik kan zelf geen capture maken.

Daarnaast, mocht iemand een foutcode te zijn krijgen zou dat ook al helpen.

Qua verbanden, zie dit bericht: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/oplossing-nodig-vanuit-kpn-playstation-gebruikers-kunnen-niet-online-gamen-449165/index1.html#post607283
Er is vooralsnog geen verband tussen (extern) IP-adres.

Problemen:
mikey12008: 86.93.x.x, Experiabox V10 & routering via Zayo Networks
JeffreyLDW: 81.206.x.x, Experiabox V10 & routering via Telia
Maurits-: 84.85.xx.xx, V9/V10, onbekend
Partana: onbekend, V10, onbekend

Geen problemen:
RobinFlikkema: 81.207.x.x, Experiabox V10 & routering via Telia
VinkR: onbekend, onbekend & routering via Telia

Als je reageert met de volgende informatie kunnen we eventueel kijken of er een ander verband is: Als je naar deze site gaat, wat zijn dan de eerste 2 stukjes cijfers van je IP? Op die manier kunnen we hopelijk een verband herkennen.

En kan je in Windows, opdrachtprompt openen en "tracert secure.eu.playstation.com" intypen en op enter drukken. Na een poosje stopt ie en kan je daar een screenshot van maken?

Robin

EDIT: Inmiddels is de storingsdienst aangestuurd
Reputatie 7
Ook ik denk veel meer in de richting van Sony bij de zoektocht naar de oorzaak.
We hebben in het verleden wel vaker van die golven gezien waarbij een groep spelers geen toegang meer kreeg tot het Playstation Network. Daarbij is volgens mij nog nooit vastgesteld dat de oorzaak bij KPN lag.

Reageer