Beantwoord

Problemen met online gamen op PS4 via Experiabox V10

• 2 september 2017
  • 150 reacties
  • 19166 keer bekeken

Toon eerste bericht

150 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ik sluit mij voorzichtig aan bij deze 2 voorgangers met veel meer gedetailleerde kennis op netwerkgebied.
Ik heb enige tijd terug ook rare problemen ondervonden (staat ook in een ander draadje over dit onderwerp, een tijd terug) dat was op een xs4all verbinding met een fritzbox modem.
Destijds heb ik van alles gelezen op div. fora, veel soortgelijke problemen gezien maar geen duidelijke oplossing.
In mijn beleving doet de PS4 iets geks, en dan is het maar net hoe de rest van de verbinding daar mee om gaat.
Reputatie 7
Badge +28
Dag allen, we zijn een onderzoek gestart om te achterhalen waarom er problemen zijn met de routering naar het Playstation Network. Wat opvalt is dat iedereen met klachten (waar ik de gegevens van heb kunnen achterhalen door KPN ID) in dezelfde stad woont. Het kan toeval zijn maar alle reden om dit verder te onderzoeken. Zodra ik nieuws heb laat ik het in dit topic weten.
Dag allen, we zijn een onderzoek gestart om te achterhalen waarom er problemen zijn met de routering naar het Playstation Network. Wat opvalt is dat iedereen met klachten (waar ik de gegevens van heb kunnen achterhalen door KPN ID) in dezelfde stad woont. Het kan toeval zijn maar alle reden om dit verder te onderzoeken. Zodra ik nieuws heb laat ik het in dit topic weten.

Hey @Joran,

Dank voor je bericht! Ik ben blij dat jullie een onderzoek starten. Het klopt inderdaad dat ik ook in Amsterdam woonachtig ben. Mijn WAN ip-adres begint met 84.85. en dit probleem doet zich voor op zowel de V9 als V10 experiabox.

@RobinFlikkema ik kan helaas geen 'opdrachtprompt' starten omdat ik 'n MacBook heb. Is daar 'n manier voor op de MacBook?

Ik zie graag je reactie tegemoet.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi, op OSX/Linux heet het terminal en kan je "traceroute secure.eu.playstation.com" gebruiken
Hey @RobinFlikkema,

Hierbij mijn traceroute. Ik hoop dat dit duidelijk is.
Hoi allen,

Ik sluit mij aan bij alle bovenstaande klachten, want ik heb sinds 2 weken nu ook dezelfde problemen.
Alles qua internet werkt, behalve als ik via psn iets probeer te doen. Meerdere malen met KPN aan de lijn gezeten, maar ik begrijp aan de comments hier dat het een groter/onbekender probleem is.

Ik ben ook woonachtig in Amsterdam, en mijn ip begint met 86.93.

Ik hoor graag wat er uit dit onderzoek gaat komen, want ik heb ook al veel geprobeerd, en begin semi radeloos te worden omdat ik gewoon niet weet waar ik nu moet gaan zoeken.

Groeten,. Frans
Ultieme test: PSN aan collega gegeven (andere stad, Ziggo). Daar werkte het uitstekend.
Bedankt @RobinFlikkema en anderen die helpen dit uit te zoeken!
Heel herkenbaar, heb dezelfde problemen.
Ik heb KPN via glasvezel, omgeving Amsterdam.
Mijn ip begint met 77.161.
Hopelijk komt er snel een oplossing, gamen op de Playstation is geen doen op deze manier.
Reputatie 1
Problemen:
mikey12008: 86.93.x.x, Experiabox V10 & routering via Zayo Networks
JeffreyLDW: 81.206.x.x, Experiabox V10 & routering via Telia
Maurits-: 84.85.xx.xx, V9/V10, onbekend
Partana: onbekend, V10, onbekend

86.83.xxx.xxx

Overigens lijkt het nu alsof ik alleen problemen met PSN heb, maar dat is niet zo. Enkele andere zaken:
- sites laden pas na herhaaldelijk refreshen (ook dit forum bijvoorbeeld)
- apps werken soms niet (reddit, playstation app)
- Netflix (4K, app op tv) laadt enkel zeer lage kwaliteit).

Al deze issues waren er anderhalve week geleden niet. En aan mij thuisnetwerk heb ik niets veranderd.
Reputatie 1
Heel herkenbaar, heb dezelfde problemen.
Ik heb KPN via glasvezel, omgeving Amsterdam.
Mijn ip begint met 77.161.
Hopelijk komt er snel een oplossing, gamen op de Playstation is geen doen op deze manier.

Ook Amsterdam.
Voor de zekerheid nog even hier. Dezelfde klachten ook vanuit Amsterdam.

IP: 86.84.xx.xxx

Ik hoop dat het onderzoek wat oplevert, goed om te weten dat er in ieder geval naar gekeken word! Voorlopig zet ik de PS4 uit frustratie maar even niet meer aan 🙂
hier ook precies de zelfde klachten ook uit amsterdam.
mijn ip is 77.168
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb de gegevens van Johnsz, JeffreyLDW, partana, GuidoM, Maurits-, mikey12008, Sjonnie020, Fransvaneck, WKS en Alechanso gevonden en doorgegeven. Allemaal de V10 en in Amsterdam. Sta je hier niet tussen maar heb je ook last van deze storing? Stuur me dan jouw adresgegevens of klantnummer in een privébericht. Hoe meer meldingen, hoe meer prioriteit er aan gegeven kan worden. Op dit moment nog geen nieuws over de oorzaak/oplossing, ik hou het in de gaten.
Zelfde probleem hier, volgens KPN is er niks aan de hand en hebben we perfect internet en zal het wel aan psn liggen. De verbinding is ook niet stabiel, als ik een controle op de Playstation doe krijg ik te zien dat alles in perfecte staat is met 79,3mbs (downloaden) en 27, 1 mbs (uploaden)
Als ik vervolgens (precies er achteraan) nog een test uitvoer zijn de uitslagen heel anders namelijk: 6,7mbs (downloaden) en 9,6mbs (uploaden)
Reputatie 7
Badge +30
Is dit ook Amsterdam? Zo ja, stuur @Joran dan even een privebericht met de gevraagde gegevens.

Verder, de speedtest van de Playstation zelf is dikke ruk. Dat zegt Sony zelf ook en het is alleen een indicatie.

Robin
Ik heb de gegevens van Johnsz, JeffreyLDW, partana, GuidoM, Maurits-, mikey12008, Sjonnie020, Fransvaneck, WKS en Alechanso gevonden en doorgegeven. Allemaal de V10 en in Amsterdam. Sta je hier niet tussen maar heb je ook last van deze storing? Stuur me dan jouw adresgegevens of klantnummer in een privébericht. Hoe meer meldingen, hoe meer prioriteit er aan gegeven kan worden. Op dit moment nog geen nieuws over de oorzaak/oplossing, ik hou het in de gaten.

Same problem on my end - sent you a PM :-)
Thank you so much in advance!!
Zelfde probleem hier, volgens KPN is er niks aan de hand en hebben we perfect internet en zal het wel aan psn liggen. De verbinding is ook niet stabiel, als ik een controle op de Playstation doe krijg ik te zien dat alles in perfecte staat is met 79,3mbs (downloaden) en 27, 1 mbs (uploaden)
Als ik vervolgens (precies er achteraan) nog een test uitvoer zijn de uitslagen heel anders namelijk: 6,7mbs (downloaden) en 9,6mbs (uploaden)

Bij mij precies hetzelfde verhaal! Vandaag ook een KPN monteur geweest maar die kon er vrij weinig aan doen. Ik zelf heb alles al geprobeerd, poorten opengezet, upnp aangezet, DMZ aangezet maar niks helpt. Ook experia boks vervangen met andere playstation geprobeerd maar dat werkte helaas ook niet. Playstation maakt met elk andere internetverbinding wel goed contact behalve met de mijne 😞.
Hopelijk komt er snel een oplossing.
Reputatie 7
Badge +28
Dag allen, kleine update. Het was even zoeken naar welke afdeling zich hier specifiek mee bezig houdt. Daar zijn we nu terecht gekomen en het onderzoek is daar opgestart. Ik heb iedereen die in dit topic heeft gereageerd + enkele losse privéberichten aan de lijst toegevoegd. Ik moet nog even om jullie geduld vragen, we zitten er bovenop!
Reputatie 1
Dag allen, kleine update. Het was even zoeken naar welke afdeling zich hier specifiek mee bezig houdt. Daar zijn we nu terecht gekomen en het onderzoek is daar opgestart. Ik heb iedereen die in dit topic heeft gereageerd + enkele losse privéberichten aan de lijst toegevoegd. Ik moet nog even om jullie geduld vragen, we zitten er bovenop!

Dat is een iets gunstiger verhaal. Ik ben uiteindelijk doorverwezen naar een casemanager. Alle begrip voor de werkwijze van deze persoon, maar van hem kreeg ik te horen dat de Playstation niet wordt ondersteund door KPN en dat de werking van WiFi überhaupt niet wordt gegarandeerd. Daaruit extrapoleer ik dat KPN nieuwe apparaten zonder ethernetpoort, zoals een MacBook, ook niet ondersteunt. Is er dan nog wel toekomst voor KPN?

Ik hoop dat bovengenoemde afdeling achter de oorzaak van onze problemen kan komen. Het blijft ook een vaag probleem om telkens te moeten uitleggen.
Reputatie 7
Badge +30
Nou, het wordt wel ondersteund, maar er kan geen garantie gegeven worden op hoe goed het werkt. Er wordt wel gewoon een werkend ethernet signaal geleverd en het staat je altijd vrij om daar een accesspoint op aan te sluiten.

Daarnaast, verschillende apparaten werken gewoon maar KPN kan geen playstation support geven. Heb je problemen met bepaalde dingen die bij KPN liggen kan je dat melden, maar KPN kan geen playstation gerelateerde problemen voor je oplossen wanneer je niet kan aangeven dat het met het netwerk van KPN o.i.d. te maken heeft
Reputatie 1
Het is echter geen PlayStation gerelateerd probleem. Meerdere apparaten/functies werken niet naar behoren. Als de vaste internet verbinding van kpn er tussen uit wordt gehaald, dus verbinden via 4g, dan werkt alles weer goed. Dan lijkt het me toch bijzonder dat de oorzaak niet bij kpn zou liggen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dat begrijp ik, en wat ik vertelde is meer algemeen, ik wilde een toelichting geven op wat de medewerker had verteld.

Ik weet niet precies wat allemaal niet goed werkt maar het zou heel goed kunnen zijn dat de routering naar bepaalde netten niet goed gaat vanaf specifiek deze locatie en daar toevallig Playstation onder valt, maar ook de VPN die jij gebruikt, en misschien andere dingen. Echter zijn er waarschijnlijk meer mens

Robin
@Joran
Fijn dat het onderzoek is gestart! Enig idee hoe lang zo’n dergelijk onderzoek duurt? Met het mooie weer nu is het goed vol te houden, maar een oplossing op korte termijn zou erg fijn zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Bij dit soort storingen is dat lastig te zeggen. Als er ergens een glasvezelkabel doormidden is hebben we daar duidelijke richtlijnen en SLA's voor. Routeringsproblemen in het netwerk liggen wat lastiger, vooral als niet duidelijk is wie de verantwoordelijke partij is. De schuld wordt tot nu toe bij Sony gelegd waarvan ik me afvraag of dat terecht is. Ik ben nog in dialoog met de storingsdienst en hoop deze week uitsluitsel te kunnen geven.
Reputatie 1
Kan iemand uitleggen hoe routering werkt? In mijn leken ogen lijkt mij dat het probleem niet bij Sony kan liggen als alle problemen zijn opgelost als de vaste kpn verbinding wordt omzijld via het 4G netwerk (ook van KPN). Of is dat te kort door de bocht?

Reageer