Beantwoord

Problemen met online gamen op PS4 via Experiabox V10

• 2 september 2017
  • 150 reacties
  • 18612 keer bekeken

Toon eerste bericht

150 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Toch interessant hoe er updates uitgerold kunnen worden zonder dat iemand het doorheeft? Tenminste, de consument krijgt er geen melding van en KPN heeft zelf ook wat moeite om hier achter te komen. Telefonisch meerdere keren gevraagd of de Experia Box ge-update kan worden of dat dit al gedaan is, maar dit kon niet / was geen informatie over.
Ik bedoel in dit geval een router in ons netwerk, niet de Experiabox. Via die router maken jullie allemaal verbinding met internet. Omdat de router al een paar weken voor deze storing was geüpdated was de oorzaak niet direct duidelijk.

Ben net thuis. Nog steeds problemen heb ff'tjes 4G gebruikt verbinding is heel erg goed. Hoop dat ik ook snel weer kan gamen. PS: Wordt alles gefikst per gebied of wordt het bij iedereen tegelijk gedaan omdat ik zie dat het al bij mensen werkt? @Joran hoop dat je iets kan betekenen en volgens mij zeg ik dit namens iedereen: heel erg bedankt dat je je zo voor ons inzet!
Welkom Mo! Dit was in één keer opgelost omdat er een bepaalde router in ons netwerk moeilijk deed. Jij zit echter op een andere router aangesloten waar ik nog niet meer meldingen van heb gezien. Heb je alleen problemen met de PS4 of ook met gewoon internet?
Toch interessant hoe er updates uitgerold kunnen worden zonder dat iemand het doorheeft? Tenminste, de consument krijgt er geen melding van en KPN heeft zelf ook wat moeite om hier achter te komen. Telefonisch meerdere keren gevraagd of de Experia Box ge-update kan worden of dat dit al gedaan is, maar dit kon niet / was geen informatie over.
Ik bedoel in dit geval een router in ons netwerk, niet de Experiabox. Via die router maken jullie allemaal verbinding met internet. Omdat de router al een paar weken voor deze storing was geüpdated was de oorzaak niet direct duidelijk.

Ben net thuis. Nog steeds problemen heb ff'tjes 4G gebruikt verbinding is heel erg goed. Hoop dat ik ook snel weer kan gamen. PS: Wordt alles gefikst per gebied of wordt het bij iedereen tegelijk gedaan omdat ik zie dat het al bij mensen werkt? @Joran hoop dat je iets kan betekenen en volgens mij zeg ik dit namens iedereen: heel erg bedankt dat je je zo voor ons inzet!
Welkom Mo! Dit was in één keer opgelost omdat er een bepaalde router in ons netwerk moeilijk deed. Jij zit echter op een andere router aangesloten waar ik nog niet meer meldingen van heb gezien. Heb je alleen problemen met de PS4 of ook met gewoon internet?

Hallo @Joran, ik heb precies dezelfde problemen als @Tristan1988 dus alleen met de PS4 en specefiek FIFA. Wat bedoelt u met aangesloten op een andere router? Ik zit op de experia box V10.

Bij voorbaat dank

Mo Aznabet
Alles werkt weer als een zonnetje bij mij 😃
Wat een verademing dat als ik een game opstart dat hij in een keer door hobbelt zonder foutmeldingen.
Ook tijdens het gewoon internetten op de pc geen sites meer gehad die niet in een keer laden.

Helemaal super.

@Joran, erg bedankt voor je hulp en de tussentijdse status updates. Heel fijn.
Goedeavond @Joran, ik heb net ff contact gehad met de live chat ben wederom hierheen verwezen heeft u al wat minder informatie over de storing?
@Joran thanks, het werkt allemaal weer perfect! :-)

Is er ook sprake van een vergoeding aangezien ik 4 weken op mijn databundel heb moeten gamen? Wordt daar nog wat mee gedaan, want ik heb er wel 'kosten' voor moeten maken. Ik hoor het graag van je.
Hallo,

Kan KPN wat technische details delen svp? Ik had hetzelfde probleem (sinds ongeveer
eind Maart maar ik kon op de KPN website niet vinden dat er iets was veranderd, geen firmware pushes etc.) en had het vermoeden dat het ergens aan de routing lag na een paar tests (zonder resultaat, maar aangezien er niets was vermeld op de website ga je staren naar dingen die irrelevant zijn):

-IPv6 disabled
-All firewalls disabled
-Changed primary & secondary DNS address to Google's DNS
-UP2P enabled

(voor mij was het voornamelijk voor verbindingen naar US servers, alle connecties naar andere landen waren OK). Waar ik voornamelijk in geinteresseerd in ben is welke workaround er is mocht dit nog een keer gebeuren in de toekomst aangezien er meestal eerst naar de klant wordt gewezen (problem resides between keyboard and chair, meestal ben ik het hier mee eens maar ik ben zelf MSCA en had alle andere mogelijkheden uitgesloten). Ik heb het geluk dat ik via mijn werk/persoonlijke VPN dit persoonlijk kon oplossen maar mijn vriendin is een baan kwijtgeraakt omdat zij niet via KPN stabiel connectie kon maken naar de servers van haar werk (in US, zelfs niet via mijn VPN dus waarschijnlijk waren er meer problemen aan hun kant maar alsnog, het maakt troubleshooting niet makkelijker). Het lag waarschijnlijk aan de routing waar ik verder geen invloed over kon uitoefenen, maar ik hoop dat u kan begrijpen dat dit frustrerend is.
Reputatie 7
Badge +30
Als je deze reactie zie je dat het echte probleem 1 router was (die door een firmware upgrade niet goed functioneerde) en die omzeild is door de routering aan te passen.
Ik verwacht dat deze router op een later tijdstip weer wordt ingezet mits ie goed werkt.

Voor (consumenten/)klanten is er niet echt een workaround. Die aansluitingen gaan op basis van Best Effort. Je kan hooguit een beetje kloten met een VPN in de hoop dat die niet via die route gaat en het verkeer op een plek het internet opgooit waardoor het alsnog niet via die route gaat.

Robin
Als je deze reactie zie je dat het echte probleem 1 router was (die door een firmware upgrade niet goed functioneerde) en die omzeild is door de routering aan te passen.
Ik verwacht dat deze router op een later tijdstip weer wordt ingezet mits ie goed werkt.

Voor (consumenten/)klanten is er niet echt een workaround. Die aansluitingen gaan op basis van Best Effort. Je kan hooguit een beetje kloten met een VPN in de hoop dat die niet via die route gaat en het verkeer op een plek het internet opgooit waardoor het alsnog niet via die route gaat.

Robin

Daar was ik al bang voor. OK bedankt voor je reactie.
Net een monteur langsgeweest nog steeds dezelfde problemen. Heb bekabeld internet op de playstation aangesloten werkt ook niet. Monteur heeft poorten gerest maar echt niks werkt. Internet in het huis verder is wel goed. Heel jammer dit kan nu al een week niet gamen echt waardeloos dit. Hoop dat iemand mijn problemen kan verhelpen.
Net een monteur langsgeweest nog steeds dezelfde problemen. Heb bekabeld internet op de playstation aangesloten werkt ook niet. Monteur heeft poorten gerest maar echt niks werkt. Internet in het huis verder is wel goed. Heel jammer dit kan nu al een week niet gamen echt waardeloos dit. Hoop dat iemand mijn problemen kan verhelpen.

Misschien nadat jullie het hebben gefikst voor anderen is er bij mijn server iets fout gegaan. Kan iemand aub reageren.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

@mootjeaz Ik stel voor om in je eigen topic hierover verder te gaan. Ik betwijfel of dit te maken heeft met deze storing, maar het is theoretisch mogelijk.

@BKramer, is je vraag zo beantwoord?

Robin
Ik heb sinds vorige week ook last van disconnects op playstation. De router beneden is met een kabel aangesloten aan een versterker met een kabel en vanaf daar gaat er weer een kabel naar mijn playstation. Maar de dissconnects gebeuren ook als ik op mijn versterker normaal of op de basis router zit zonder kabel.
De dissconnects gebeuren eigenlijk alleen bij Project Cars 2 en soms bij Formule 1 2017 (als ik een custom lobby join, project cars 2 heeft alleen maar custom lobbys dus misschien heeft dit invloed?). Bij games als battlefield 1 en fortnite zijn er geen probleem. Ook heb ik problemen met partys joinen, als ik hier eenmaal in zit zijn hier geen verdere problemen. Bij project cars 2 krijg ik een random disconnect waneer ik gewoon aan het racen ben.
Iets wat mij ook opviel is dat mijn playstation moeilijk gaat doen over mijn ps plus. Ik speel project cars 2 op een account dat niet ps plus geactiveerd is maar de playstation is als primaire ps geactiveerd dus ik zou met dat account gewoon online moeten kunnen spelen. Als ik speel op het account dat wel de ps plus bezit krijg ik veel minder disconnects dan als ik op mijn andere account speel.

Op de forums van project cars 2 hoorde ik iets over het DMZ veranderen. Daarvoor moest ik eerst mijn dmz vinden (waar kan ik dit vinden?). Ook zag ik ergens dat dit maar voor 1 console kan maar ik heb ergens anders in het huis nog een playstation van mijn broertje dus die kan dan niet de wifi gebruiken ofzo.
Ben benieuwd of iemand iets weet...
Ik heb sinds vorige week ook last van disconnects op playstation. De router beneden is met een kabel aangesloten aan een versterker met een kabel en vanaf daar gaat er weer een kabel naar mijn playstation. Maar de dissconnects gebeuren ook als ik op mijn versterker normaal of op de basis router zit zonder kabel.
De dissconnects gebeuren eigenlijk alleen bij Project Cars 2 en soms bij Formule 1 2017 (als ik een custom lobby join, project cars 2 heeft alleen maar custom lobbys dus misschien heeft dit invloed?). Bij games als battlefield 1 en fortnite zijn er geen probleem. Ook heb ik problemen met partys joinen, als ik hier eenmaal in zit zijn hier geen verdere problemen. Bij project cars 2 krijg ik een random disconnect waneer ik gewoon aan het racen ben.
Iets wat mij ook opviel is dat mijn playstation moeilijk gaat doen over mijn ps plus. Ik speel project cars 2 op een account dat niet ps plus geactiveerd is maar de playstation is als primaire ps geactiveerd dus ik zou met dat account gewoon online moeten kunnen spelen. Als ik speel op het account dat wel de ps plus bezit krijg ik veel minder disconnects dan als ik op mijn andere account speel.

Op de forums van project cars 2 hoorde ik iets over het DMZ veranderen. Daarvoor moest ik eerst mijn dmz vinden (waar kan ik dit vinden?). Ook zag ik ergens dat dit maar voor 1 console kan maar ik heb ergens anders in het huis nog een playstation van mijn broertje dus die kan dan niet de wifi gebruiken ofzo.
Ben benieuwd of iemand iets weet...

Hallo @MaximF1, ik ben blij dit te horen. Ik denk dat ik met hetzelfde probleem zit en ik ben nog niet geholpen. Nu meer mensen het hebben kan er volgens nu prioriteit aan gegeven worden. Heb je ook soms een melding met kan niet verbinden met de server binnen de tijdslimiet?
Hallo @MaximF1, ik ben blij dit te horen. Ik denk dat ik met hetzelfde probleem zit en ik ben nog niet geholpen. Nu meer mensen het hebben kan er volgens nu prioriteit aan gegeven worden. Heb je ook soms een melding met kan niet verbinden met de server binnen de tijdslimiet?[/quote]

Ja inderdaad dit heb ik als ik een party probeer te joinen of mensen probeer te inviten. Heb jij ook de problemen met disconnects en welke games.
Hallo @MaximF1, ik ben blij dit te horen. Ik denk dat ik met hetzelfde probleem zit en ik ben nog niet geholpen. Nu meer mensen het hebben kan er volgens nu prioriteit aan gegeven worden. Heb je ook soms een melding met kan niet verbinden met de server binnen de tijdslimiet?

Ja inderdaad dit heb ik als ik een party probeer te joinen of mensen probeer te inviten. Heb jij ook de problemen met disconnects en welke games.[/quote]

Ja dat heb ik ook al 2 weken lang (disconnects). Ik heb het me fifa en met pes omdat dat peer 2 peer games zijn. Kan je controleren of jou spellen dat ook zijn. BTW: peer 2 peer betekend dat je direct geconnect bent met je tegenstander. Fortnite werkt wel de meeste tijd alleen soms begint een game zonder mij (2/10 games).

Ja inderdaad dit heb ik als ik een party probeer te joinen of mensen probeer te inviten. Heb jij ook de problemen met disconnects en welke games.

Ja dat heb ik ook al 2 weken lang (disconnects). Ik heb het me fifa en met pes omdat dat peer 2 peer games zijn. Kan je controleren of jou spellen dat ook zijn. BTW: peer 2 peer betekend dat je direct geconnect bent met je tegenstander. Fortnite werkt wel de meeste tijd alleen soms begint een game zonder mij (2/10 games).[/quote]

Ik heb een beetje gegoogled maar kon het niet precies vinden. Het lijkt erop dat het beide lijkt te hebben alleen peer to peer vooral wordt gebruikt. Ik heb geen idee of dat kan maar ik kon geen precies antwoord vinden.

Ja dat heb ik ook al 2 weken lang (disconnects). Ik heb het me fifa en met pes omdat dat peer 2 peer games zijn. Kan je controleren of jou spellen dat ook zijn. BTW: peer 2 peer betekend dat je direct geconnect bent met je tegenstander. Fortnite werkt wel de meeste tijd alleen soms begint een game zonder mij (2/10 games).

Ik heb een beetje gegoogled maar kon het niet precies vinden. Het lijkt erop dat het beide lijkt te hebben alleen peer to peer vooral wordt gebruikt. Ik heb geen idee of dat kan maar ik kon geen precies antwoord vinden.[/quote]@

Ik weet echt 100% dat we dezelfde probleem hebben. Hoop dat we snel geholpen worden. Ik kan je garanderen dat niks helpt dus niet je ps4 resetten of klooien met settings heb alles al geprobeerd
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @MaximF1, goed dat je dit topic hebt gevonden! Ik ben benieuwd of ik overeenkomsten kan vinden tussen jouw en @mootjeaz's gegevens. We hebben van alles geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden. Kun je jouw gegevens sturen in reactie op mijn privébericht?
Reputatie 7
Badge +28
@MaximF1: Ik had @mootjeaz al geïnformeerd, ook nog even voor jou. De technische dienst is gisteren begonnen met het onderzoek. Het heeft even geduurd omdat ons nog niet duidelijk is of dit dezelfde storing is als waar de andere klanten in dit topic last van hadden. In tegenstelling tot die storing hebben we weinig meldingen gekregen op de server waarmee jullie verbinding maken. Ik verwacht na het weekend meer details en hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +28
@mootjeaz @MaximF1: Ik heb terugkoppeling van de storingsmelding. In tegenstelling tot de andere storing in dit topic is op de router waarop jullie zijn aangesloten geen update of andere wijziging gevonden. Voor de zekerheid hebben we wel dezelfde oplossing uitgevoerd die de andere storing in Amsterdam heeft verholpen. Dit is vrijdag al gebeurd dus jullie zouden het inmiddels moeten merken. Ik ben benieuwd, merken jullie verschil?
@mootjeaz @MaximF1: Ik heb terugkoppeling van de storingsmelding. In tegenstelling tot de andere storing in dit topic is op de router waarop jullie zijn aangesloten geen update of andere wijziging gevonden. Voor de zekerheid hebben we wel dezelfde oplossing uitgevoerd die de andere storing in Amsterdam heeft verholpen. Dit is vrijdag al gebeurd dus jullie zouden het inmiddels moeten merken. Ik ben benieuwd, merken jullie verschil?
Goedemorgen Joran, ik denk dat de acties die jullie hebben ondernomen hebben gewerkt, Ik zat gister voor een uur FIFA te spelen en ik werd niet uit de servers gegooid.

Heel erg bedankt voor u medewerking.

Mo Aznabet
Reputatie 7
Badge +28
Dat is heel fijn om te horen! 👍 Test het gerust nog wat uitgebreider. Ik wacht nog even op terugkoppeling van de anderen voor ik de storingsmelding laat sluiten.
Dat is heel fijn om te horen! 👍 Test het gerust nog wat uitgebreider. Ik wacht nog even op terugkoppeling van de anderen voor ik de storingsmelding laat sluiten. het is nu bij mij gefixt alleen ik krijg nu wel steeds nat type fouten als ik in een party probeer te komen
@Joran Sorry voor mijn late reactie maar had niet veel tijd om te gamen en me in de problemen te verdiepen. Nu wil ik het spel alleen weer heel graag spelen maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik ben nu in contact met de makers van de game die het volgende wouden weten. Wat het model van mijn router is. Is dit ZTE? Ook zou ik jullie willen vragen om nog even naar het probleem te kijken of jullie nog iets kunnen veranderen dat het probleem misschien zou kunnen oplossen?

Met vriendelijke groet Maxim
Reputatie 7
Badge +28
@Sjonnie: Fijn dat het weer werkt! NAT-fouten zijn weer wat anders. Het zou genoeg moeten zijn om UPnP in te schakelen in de Experiabox. Ga daarvoor naar 192.168.2.254 (eerste keer geen wachtwoord nodig), Instellingen > UPnP > Aan, toepassen.

@Maxim: Vanuit KPN denk ik niet dat we verder nog wat kunnen doen. De verbindingen zijn uitgebreid gecheckt en er is geen probleem meer gevonden. Ik hoop dat de makers van het spel nog advies hebben. Je hebt de Experiabox V10, oftewel de ZTE H369A. Als je nog andere informatie nodig hebt, laat het weten!

Reageer