Beantwoord

Problemen met Telfort Zyxel modem

  • 12 April 2021
  • 7 reacties
  • 284 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Zyxel modem, destijds gekregen met mijn oude Telfort abonnement. De modem doet het vaak niet meer: TV kijken is zeer lastig en Wifi is bijna niet meer te gebruiken; voor thuiswerken ben ik vaak gedwongen om gebruik te maken van mobiele internet data, ook trouwens van KPN.



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt [origineel topic]

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 13 April 2021, 12:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @satiagho, welkom op het forum!
Dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Ik kijk graag even mee, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

edit: in het oorspronkelijke topic werd genoemd dat je deze ook al om kunt ruilen voor een nieuwe via www.kpn.com/omruilen

Reputatie 7
Badge +10

Dat ZyXEL modem/router model is echt “op”.
Vorig jaar kwamen op het Telfort forum daar bij “bosjes” meldingen van voorbij.

Voorheen was er bij Telfort al een omruilactie, als voorbereiding met overgang van Telfort naar KPN.
In de loop van komende tijd zal er technisch ook worden overgegaan van de oude “Telfort” systeem structuur naar KPN. (Men is inmiddels regio / groepsgewijs begonnen naar die technische transitie). Eerder was het grotendeels alleen een “administratieve” omzetting.

Erna zal die ZyXEL zeker niet meer werken. Want het is niet te verwachten dat daar firmware voor is.

Reputatie 6
Badge +8

Dat ZyXEL modem/router model is echt “op”.
Vorig jaar kwamen op het Telfort forum daar bij “bosjes” meldingen van voorbij.

 

Hetzelfde kan langzamerhand gezegd worden van de v8. 

Reputatie 7
Badge +10

Zeker waar.  :sunglasses:

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Zyxel modem, destijds gekregen met mijn oude Telfort abonnement. De modem doet het vaak niet meer: TV kijken is zeer lastig en Wifi is bijna niet meer te gebruiken; voor thuiswerken ben ik vaak gedwongen om gebruik te maken van mobiele internet data, ook trouwens van KPN.



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt [origineel topic]

De link (kpn.com/omruilen) heeft niet geholpen. Mijn profiel is reeds bijgewerkt. Het probleem is veel erger geworden. in de laatste 5 dagen heb ik nagenoeg geen goede internettoegang. Na een modem reset is er eventjes iets, snel daarna weer probleem. Ik wil gewoon een nieuwe modem. Wellicht naar andere providers kijken 

Reputatie 7
Badge +10

Misschien handiger met de klantenservice te bellen.
0800 –  0402,  dit betreft een gratis 0800 nummer.

@Thomas verwees eerder naar een pagina hoe aan een andere TV-ontvanger te komen,
dat schiet niet op, want het gaat in jou geval om een modem/router ).

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je toelichting en gegevens @satiagho, ik heb het verzoek bij mijn collega's ingediend om je modem om te ruilen. Je krijgt hier nog bericht over!
Ik zal de feedback meenemen dat het niet gelukt is via kpn.com/omruilen want in principe zou dat de handigste plek zijn hiervoor.