Beantwoord

Problemen met verbinden PlayStation Network (Experiabox V8)

• 7 april 2018
  • 4 reacties
  • 568 keer bekeken

Ik heb problemen met het verbinden met PlayStation Network. Wanneer ik probeer te connecten blijf ik de foutmelding "Er is een fout opgetreden" krijgen. Wat ik tot nu toe al geprobeerd heb;

1. PlayStation4 terugzetten naar fabrieksdata.
2. UPnP openzetten.
3. PlayStation met UTP kabel aansluiten in plaats van draadloos.
4. Andere UTP kabels gebruiken die het 100% zeker doen (bijv. de kabel naar tv kastje).
5. Een specifiek IP adres toewijzen en de DMZ openzetten voor dat IP.

Ik denk dat ergens in het laatste de oplossing zit. Als ik het specifieke IP adres toewijs, krijg ik bij het testen van de verbinding NAT-Type 2 te zien. Wanneer het IP adres koppel aan DMZ, wordt er geen NAT Type toegewezen (PlayStation geeft aan: Mislukt). Gaat daar iets mis?

De klantenservice chat van KPN kon me hier niet mee verder helpen en ik na ruim 3 uur hier in te hebben gestoken ben ik het wel een beetje zat 🙂 Iemand een oplossing?

Zowel de PS4 als de Experiabox (v8) draaien op laatste firmware (v3.00.06c). Dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.
icon

Beste antwoord door mroumen 10 april 2018, 21:53

Ok, dit is bizar. Hij bleef steeds hangen na het instellen van privacysettings. Ik dacht dat het aan PSN en Experiabox lag, maar na alle privacy settings op onzichtbaar te zetten, wil de PS4 tóch connecten met PSN. Lag dus achteraf niet aan de Experiabox.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi mroumen, welkom op het forum! Vervelend dat verbinding maken met het PlayStation Network niet lukt. In principe zou UPnP aan op de Experia Box en een utp-kabel van Experia Box naar Playstation genoeg moeten zijn om dit werkend te krijgen.

Hierbij een vast ip-adres instellen of DMZ heeft een averechts effect. Kun je wellicht eens jouw Experia Box een reset geven en vervolgens UPnP aanzetten? Houd er dan wel rekening mee dat alle instellingen in de Experia Box worden teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Helaas, met een harde reset van de Experiabox en het weer aanvinken van UPnP (zonder DMZ instellingen) werkt het nog steeds niet...
Ok, dit is bizar. Hij bleef steeds hangen na het instellen van privacysettings. Ik dacht dat het aan PSN en Experiabox lag, maar na alle privacy settings op onzichtbaar te zetten, wil de PS4 tóch connecten met PSN. Lag dus achteraf niet aan de Experiabox.
Reputatie 7
Badge +22
Vreemd, maar heel fijn dat het nu weer werkt!

Reageer