Beantwoord

Problemen online gamen xbox GTA5

• 4 januari 2018
  • 4 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik speel al jaren op de xbox gta5 zonder problemen.
Mijn xbox zit bedraad rechtstreeks aangesloten op de experiabox v10.
Maar sinds 5 novmber 2017 kan ik niet online gamen(GTA5),heb alles geprobeerd maar helaas.
Heb er een oude router tussen gezet en jawel ik kan online,ook als ik mijn telefoon als hotspot gebruikt kan ik online gamen en rechtstreeks bedraad op de xperiabox kan ik niet online gamen.
De experiabox staat gewoon in fabrieksinstellingen en heeft altijd zo gestaan ook voor 5 november.. Voor 5 november nooit problemen ermee gehad.
4 november in de avond nog online kunnen gamen en 5 november kon het niet meer.

Nu met KPN gemaild en dit probleem voorgelegd,ze zeggen dat het niet bij hun(xperiabox)kan liggen, en dat het bij GTA/XBOX moet liggen.
Wel vreemd dat als ik mijn mobiele netwerk gebruikt en mijn mobiel als hotspot gebruikt,dat ik dan wel online kan gamen.Net als dat ik er een oude router er tussen zet(dus aan GTA/XBOX kan het niet liggen),helaas heeft deze het inmiddels begeven en moet ik mijn mobiele netwerk gebruiken,.

Hoor van meer mensen met de V10 die deze klachten hebben,dus lijkt het mij dat het aan de box ligt.

Wie kan mij helpen/of tips geven.
Ben van plan om de experiabox V8 te gaan gebruiken omdat mijn vrienden met deze box geen problemen hebben,maar wil dit eerst uittesten,.

*Admin: bericht afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door marcschippers 8 januari 2018, 19:22

Het is inmiddels opgelost,het lag aan de IPV status.
op de xbox gaf hij aan IPV4-IPV6 en dat werkt tegen elkaar,dus op de experiabo IPV6 uigeschakeld en opnieuw opgestart.
Nu geeft de xbox IPV4 aan en ik kan online.Mogelijk dat de firmware update van okto 2017 er iets mee te maken.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Dit zou dan veroorzaakt moeten zijn door de nieuwe firmware voor de V10 die vanaf 24 oktober gefaseerd naar klanten is uitgerold.
Die firmware heeft helaas wel meer kuren.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731

Ik hoop dat iemand van KPN Webcare zijn/haar licht hier over wil laten schijnen.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Marc, welkom op het forum! We hebben hier rond de tijd dat de problemen bij jou ook begonnen wat meer meldingen over gezien. Zie daarvoor dit topic: GTA V werkt niet. Het gaat daar voornamelijk om PlayStation en PC, maar het basisprobleem (DNS) kan ook bij jou spelen. De oorzaak van dat issue blijkt bij Rockstar te liggen. Het aanpassen van de DNS server in de Experia Box zou dan moeten helpen.
Het is inmiddels opgelost,het lag aan de IPV status.
op de xbox gaf hij aan IPV4-IPV6 en dat werkt tegen elkaar,dus op de experiabo IPV6 uigeschakeld en opnieuw opgestart.
Nu geeft de xbox IPV4 aan en ik kan online.Mogelijk dat de firmware update van okto 2017 er iets mee te maken.
Reputatie 7
Badge +28
Goed dat je daar achter bent gekomen, Marc! Er is in de update van oktober/november niets veranderd aan IPv6. De uitrol daarvan is losstaand, en voor zover ik weet is het grootste deel van de V10 inmiddels voorzien van IPv6. Wat zou impliceren dat IPv6 bij jou al actief was. Wellicht dat Xbox een update heeft gehad rond die tijd waardoor hij een van twee verwacht (IPv4 of IPv6) in plaats van dat beide actief zijn.

Reageer