Problemen playstation en DNS

  • 21 December 2019
  • 88 reacties
  • 4647 keer bekeken

Goede middag,

Ik zal eerst beginnen met de problemen die ik gister heb ondervonden. Gister avond kreeg ik in 1 keer problemen met mijn DNS, al waren dit rare problemen. Veel websites wilde niet laden en kreeg ik een DNS foutmelding, echter was dit niet het geval bij alle websites. Ook facebook werkte zonder problemen, daar en tegen kon ik niet op youtube. Gezien ik gister avond verder niet thuis was heb ik dit maar gelaten zoals het was in de hoop dat het vandaag opgelost zou zijn. 

Nu heb ik de hele dag geen problemen gehad met DNS foutmeldingen en kon ik overal op en ging er dus ook vanuit dat mijn problemen waren opgelost, echter was mijn vreugde van korte duur en begonnen mijn problemen weer toen ik de Playstation 4 opstartte. De updates downloaden was zo gedaan, maar ik kan niet inloggen. Ik heb direct gecontroleerd of ik storingen (hier en hier) bekend waren en dit is niet het geval.  Al geeft alle storingen aan dat er mogelijk een storing is, maar als je vergelijkt met de afgelopen dagen lijkt me dit niet het geval en de klachten van andere gebruikers zijn er ook niet. Ook andere mensen hebben hier geen last van die ik even gevraagd heb om te controleren of ze online konden. Op het moment dat ik mijn internet via de playstation test zie ik ook dat ik gewoon verbonden ben en mijn NAT-type 2 is, maar ho maar dat die wil inloggen op het netwerk. Ik krijg dan ook de foutmelding: NP-40834-9. Natuurlijk heb ik dit gelijk gegoogled en kwam ik verschillende dingen tegels zoals hier  en hier. Dit laat ergens doorschemeren dat mijn problemen gerelateerd zijn aan mijn ISP en naar mijn problemen van gister kan ik hier ook wel inkomen. 

Ik heb dan ook direct met de klantenservice gebeld die het 1 en ander heeft gecontroleerd en deze kon niks vinden. Ook vroeg die naar mijn DHCP settings en ook deze klopte.

Ik moest van hem DHCP even uit en aan zetten en dit loste niks op. (wat ik me ook niet kan voorstellen gezien mijn Playstation een vast ip adres heeft). Ik heb er tevens voor gezorgd dat mijn playstation handmatig een ander IP adres kreeg maar ook dit heeft geen resultaat gehad. 

Om er voor te zorgen dat mijn verbinding zo goed mogelijk is maak ik gebruik van portforwarding, en deze natuurlijk aangepast na dat ik een nieuw ip adres heb gekregen voor mijn playstation. Tevens heb ik al geprobeerd op de DNS service van Google te gebruiken, maar ook dit had geen effect. 

Natuurlijk heb ik de meest simpele oplossing van het uit en aanzetten van het model ook geprobeerd :) 

Omdat gister de problemen zo wisselvallig waren en er niet echt een duidelijke oorzaak was waar het probleem nou precies zit weet ik op dit moment ook niet zeker of alle andere apparaten en websites wel werken, al heb ik daar tot op heden geen last van gehad vandaag. 

Iemand die mij verder kan helpen met mijn zoektocht naar een oplossing?

 

 


88 reacties

Wat misschien ook nog helpt. De volgende url kan ik dmv Wi-Fi ook niet bereiken:

https://id.sonyentertainmentnetwork.com/id/management/#/p?pr_referer=cam&cid=2304debc-4bca-4bb7-9abf-070120678886&state=a1cc735b6a63f16384dad9fae12a6f14&cid=2304debc-4bca-4bb7-9abf-070120678886&entry=%2Fp

@vinnie1234 Ik denk dat je veel doortastender te werk moet gaan als je hiermee verder wilt komen. Als het via een 4G hotspot of Ziggo enz wel lukt, maar niet via je KPN ExperiaBox verbinding, nog steeds niet na een maand, dan is er wel wat aan de hand. Bij mij b.v. dit als test/resultaat:

root@linux:/ # traceroute -I id.sonyentertainmentnetwork.com
traceroute to id.sonyentertainmentnetwork.com (23.38.17.219), 30 hops max, 60 byte packets
[cut]
6 * * *
7 a23-38-17-219.deploy.static.akamaitechnologies.com (23.38.17.219) 5.636 ms 5.682 ms 5.678 ms

root@linux:/ # traceroute -I www.jumbo.com
traceroute to www.jumbo.com (104.73.43.144), 30 hops max, 60 byte packets
[cut]
3 amsix-ams9.netarch.akamai.com (80.249.208.168) 6.061 ms 6.076 ms 6.111 ms
4 a104-73-43-144.deploy.static.akamaitechnologies.com (104.73.43.144) 5.909 ms 5.911 ms 5.940 ms

En zie https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/geen-toegang-tot-bepaalde-websites-via-kpn-verbinding-488031?postid=897404

Merkwaardig is dat Jumbo IPv4 op 2020-01-22 18:50:22 dus anders was. Kan makkelijk, maar als er ergens in een DNS cache iets out-of-sync (‘dirty’) is, heb je al een probleem. Ik gebruik overigens exclusief cloudflare DNS momenteel.

Heb je DSL of glasvezel? In geval van laatste zou je kunnen overwegen om de ExperiaBox niet meer te gebruiken en een eigen andere router in te zetten waarmee je wel onafhankelijk zaken thuis kan aanpassen.

@vinnie1234Ik denk dat je veel doortastender te werk moet gaan als je hiermee verder wilt komen. Als het via een 4G hotspot of Ziggo enz wel lukt, maar niet via je KPN ExperiaBox verbinding, nog steeds niet na een maand, dan is er wel wat aan de hand. Bij mij b.v. dit als test/resultaat:

 root@linux:/ # traceroute -I id.sonyentertainmentnetwork.com
traceroute to id.sonyentertainmentnetwork.com (23.38.17.219), 30 hops max, 60 byte packets
[cut]
6 * * *
7 a23-38-17-219.deploy.static.akamaitechnologies.com (23.38.17.219) 5.636 ms 5.682 ms 5.678 ms

root@linux:/ # traceroute -I www.jumbo.com
traceroute to www.jumbo.com (104.73.43.144), 30 hops max, 60 byte packets
[cut]
3 amsix-ams9.netarch.akamai.com (80.249.208.168) 6.061 ms 6.076 ms 6.111 ms
4 a104-73-43-144.deploy.static.akamaitechnologies.com (104.73.43.144) 5.909 ms 5.911 ms 5.940 ms

En zie https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/geen-toegang-tot-bepaalde-websites-via-kpn-verbinding-488031?postid=897404

Merkwaardig is dat Jumbo IPv4 op 2020-01-22 18:50:22 dus anders was. Kan makkelijk, maar als er ergens in een DNS cache iets out-of-sync (‘dirty’) is, heb je al een probleem. Ik gebruik overigens exclusief cloudflare DNS momenteel.

Heb je DSL of glasvezel? In geval van laatste zou je kunnen overwegen om de ExperiaBox niet meer te gebruiken en een eigen andere router in te zetten waarmee je wel onafhankelijk zaken thuis kan aanpassen.

Aller eest bedankt voor alle hulp tot nu toe!

Ik heb de command uitgevoerd als jij en kom op een totaal ander ip adres uit:

traceroute sony

Wat me ook is opgevallen dat ik via de wifi andere foutmeldingen krijg als via 4g als ik naar hun api (https://regcam.api.np.km.playstation.net/) ga:

WIFI
4G

 

Ik heb Glasvezel en heb geprobeerd het Modem er uit te krijgen. Echter kwam ik er achter dat hier mijn kennis van Netwerken toch echt te kort schiet. Ik heb gebruik gemaakt van http://netwerkje.com/eigen-router om me er door heen te helpen, helaas zonder succes. Ik heb een Asus RT-N65U geprobeerd :(  

Foutmelding bij verbinden
PPPoE instellingen
VLAN instellingen

Ik begin er echt gek van te worden inmiddels… 

Ik heb de command uitgevoerd als jij en kom op een totaal ander ip adres uit:

Zowel Jumbo als Sony zitten op  akamaitechnologies.com. Dat is een overeenkomst die mij opviel.

Akamai is een grote wereldspeler in cloudnetwerkopslag en er zijn heel veel namen en IP nummers aan gerelateerd daarom. Er zullen meerdere kopieen van websites actief zijn, is afhankelijk van waarvandaan je verbinding is. Maar het is goed om te zien dat er in ieder geval wel een route van jouw naar de uiteindelijke bestemming wordt gerapporteerd.

Wat me ook is opgevallen dat ik via de wifi andere foutmeldingen krijg als via 4g als ik naar hun api (https://regcam.api.np.km.playstation.net/) ga:

WIFI
4G

 

Ik krijg bij mij ook de laatste melding te zien, dat kan normaal zijn, ik weet niet wat die URL zou moeten doen.

Dat er via WiFi (dus de KPN ExperiaBox) een andere melding te zien is, is wel opvallend. Maar de oorzaak ervan kan zeer divers zijn. Om te weten wat, kan je wireshark gebruiken, maar dat moet je met administrator rechten starten, anders werkt het niet en krijg je o.a. Permission denied melding.

 

Ik zie in je Asus routerconfig zo geen fouten, behalve dat je bij User Name niet je email adres dient te gebruiken. Met glasvezel is in ieder geval gelukkig wel goed eigen router te gebruiken, maar is wel min of meer een heel ander/extra project zeg maar. Dus neem daar wel de tijd voor. 

Ik vind het inderdaad ook erg vreemd dat ik via de Experiabox een andere melding krijgt. Dit was iets wat me toevallig opviel bij mijn zoektocht. Ik heb het ook meerdere andere mensen in de tussentijd gevraagd en die krijgen allemaal de 2e melding. Bij mij maakt het ook niet uit op welk apparaat ik zit, als ik maar via de Experiabox ga krijg ik de 1e melding. Lijkt mij dat dit toch echt aan de lijn ligt… 

@Lisa misschien kan jij hier weer verder wat mee? Ik heb al gekeken op: https://www.akamai.com/us/en/clientrep-lookup/ en daar komt mijn ip niet naar boven. 

Ik ga even kijken of ik iemand kan vinden die verstand heeft van wireshark. Ik moet heel eerlijk zijn dat het dan allemaal een beetje mijn petje te boven gaat, dus ik hoop dat ik iemand ken die er wel wat van weet.

Gelukkig stonden mijn instellingen in mijn modem goed. Volgens de website netwerkje kijkt kpn niet naar gebruikersnaam en wachtwoord, dus lijkt me dat dat weinig effect zou moeten hebben. Ik moet ook eerlijk bekennen dat het voor mij niet echt een optie is. Ik gebruik hem nu als accespoint voor boven. Als ik hem als modem ga gebruiken moet ik of een nieuwe accespoint kopen of een nieuw modem (laatste dan mijn voorkeur want deze is ook al 8 jaar oud volgens mij). Tevens komt er veel meer onderhoud aan te pas :(. Voor nu wilde ik kijken of het een oplossing zou zijn, maar met mijn huidige kennis kom ik er helaas niet uit...

Sony maar weer gemaild met de informatie die tot op heden hier genoemd is. Misschien kunnen ze inmiddels wat meer… 

Beste Vincent,

 

Bedankt voor je contact met PlayStation Support.

 

We begrijpen dat je problemen ondervindt tijdens het verbinden van je PlayStation met PlayStation Network (PSN). Tijdens het eerste gesprek met een van onze medewerkers had je aangegeven dat je wel via een ander netwerk (hotspot) verbinding kunt maken met ons netwerk. Vandaar dat het probleem niet software of hardwarematig kan zijn, maar eerder iets dat niet correct gaat t.a.v. het lokale (internet) netwerk.

 

We begrijpen dat je al een aantal zaken hebt geprobeerd en het probleem aanhoudt. We willen je adviseren om contact op te nemen met je internet service provider, aangezien het om een lokaal internet probleem gaat en wij je niet kunnen helpen hierbij.

 

Wel kunnen we adviseren hoe je netwerk ingesteld moet zijn. Het is altijd de moeite waard om deze stappen nogmaals te controleren om uit te sluiten dat dit de oorzaak is.

 

Voer op de PlayStation een verbindingstest uit. Tijdens deze test knippert het lampje van de netwerkpoort op de PlayStation. Dit bevestigt het goed werken van de netwerkkaart. Mocht dit niet zo zijn, kun je proberen de PlayStation aan te sluiten met een andere netwerkkabel. Mocht het probleem met een andere netwerkkabel niet zijn verholpen, dan kan het een probleem zijn met je PlayStation. Probeer in dit geval de PlayStation een keer via een draadloze verbinding aan te sluiten op je router.

 

De verbindingstest vind je hier in je PlayStation: Instellingen -> Netwerk -> Test Internetverbinding.

 

De verbindingstest controleert een aantal mogelijke oorzaken:

 

1) Ophalen IP adres:

 

Als de test faalt bij het ophalen van het IP adres, kun je een andere netwerkkabel proberen, of probeer je netwerkkabel aan te sluiten op een andere netwerkpoort op je router (in de meeste gevallen heeft een router 4 of meer fysieke poorten die je kunt gebruiken).

 

Mocht het probleem niet verholpen zijn, dan is er waarschijnlijk een probleem met de router zelf. Je kunt controleren of het lampje bij de netwerkpoort op de router knippert. In dat geval is er geen probleem met de router. Dan is er sprake van een compatibiliteits probleem met de PlayStation, of van een beveiligingsprobleem. Je kunt in dat geval het beste contact op nemen met de leverancier van de router of je internet service provider (ISP).

 

2) Internetverbinding:

 

Mocht de test falen bij de internetconnectie, dan wil dit zeggen dat de PlayStation wel verbinding krijgt met je router, maar geen verbinding krijgt met het internet. In de meeste gevallen is dit een probleem met de router of internetverbinding van de provider. In dat geval adviseren wij je contact op te nemen met de routerleverancier of de ISP.

 

3) Verbinding maken met PlayStation Network.

 

Mislukt de verbindingstest bij het verbinden met PlayStation Network, dan wil dit zeggen dat je verbinding krijgt met je router en met het internet, maar dat je geen verbinding krijgt met PlayStation Network.

 

In dit geval kun je proberen om de poorten in je router, die nodig zijn om de PlayStation te laten communiceren met PlayStation Network, te openen. Het gaat hierbij om de volgende poorten:

 

TCP: 80, 443, 465, 993, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080

 

UDP: 3478, 3479

 

Mocht je hier hulp bij nodig hebben, dan adviseren wij je contact op te nemen met jouw routerfabrikant en/of ISP.

 

Als geen van bovenstaande instructies het probleem oplost, vragen wij je om jouw PlayStation een keer aan te sluiten op een ander thuisnetwerk om te testen of je ook dan problemen ondervindt. Mocht de PlayStation hier wel functioneren dan willen we, zoals bovenaan aangegeven stond je adviseren om bij je ISP aan te kloppen.

 

Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen met PlayStation Support via nummer 020-7095025 (NL) of 025-884240 (BE) van ma-vr 09:30-19:30 voor het lokale tarief. Noem daarbij je referentienummer: 191223-005474

 

We vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 
 

Lieke
Player Support Expert
PlayStation Support

 

Antwoord van Sony. Sony blijft KPN de schuld geven terwijl KPN volgens mij Sony de schuld geeft. Ik zit nu al meer dan een maand met problemen. Dus zoals ik al eerder voorstelde is het misschien een idee om een driehoek te maken qua partijen. Playstation → KPN → Ik. Ik heb het gevoel dat er op deze manier niet tot een oplossing gekomen word. 

Beste Vincent,

Bedankt voor je contact met PlayStation Support.

Je hebt eerder aangegeven dat je wel verbinding kan maken via een ander netwerk. Dit geeft aan dat er geen problemen zijn met de server vanuit ons kant.

 

Dit probleem kan alleen opgelost worden door je internetprovider.

Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we het graag. Noem daarbij je referentienummer: 191223-005474

Met vriendelijke groet,

 

Sherryl
Player Support Specialist
PlayStation Support

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Vincent,

Het laatste antwoord van de sony klantenservice is uiteraard veel te kort door de bocht, want als er sprake zou zijn van een ip-blokkade aan de zijde van sony, dan is het daarmee zeker niet uitgesloten. We zijn je echter niet vergeten hoor. Achter de schermen schakel ik nog wel even met Lisa om te kijken welke zaken we nog uit kunnen sluiten aan onze kant. Het kan zijn dat ik je hierover nog even ga benaderen via pm. Feit blijft dat dit absoluut geen makkelijke is, en we langzaamaan ook aan het einde komen van dingen die we kunnen proberen. We houden je hoe dan ook wel even op de hoogte.

Net met de chat van KPN gesproken. Ik zou over kunnen stappen naar Hussel en hierna de tech afdeling kunnen bellen. Er zou dan verder gekeken kunnen worden naar het probleem. 

Ik zou wel mijn spotify en fox sport kwijt raken. Dus als ik een paar honderd euro meer per jaar betaal kan er verder worden geholpen. 

Ik: En het deactiveren van de lijn en opnieuw activeren? Wat mij een nieuw IP adres lijkt op te leveren? Dan dit normaal niet kan en hier geen knop voor is snap ik. Maar gezien het IP aan het account gekoppeld is moeten de mensen bij de tech deze relatief makkelijk releasen zodat er een nieuw ip word toegekend

Chat: Ik kan dit niet voor jou doen, hiervoor zul jij dan een abonnement bij de tech desk moeten hebben

 

Het lijkt er op deze manier bijna op of dat dit via een gedwongen manier naar een ander pakket verplaatsen is. 

Ik heb eigenlijk nog 4 opties momenteel:

  1. Samen met Sony en KPN tegelijk kijken naar het probleem
  2. Het IP adres los word gekoppeld van mijn account waardoor ik een nieuw ip adres krijg. Al is dit standaard niet mogelijk, is dit uiteindelijk natuurlijk gewoon mogelijk. 
  3. Een monteur langs laten komen die direct vanaf mijn verbinding mij verder kan helpen.
  4. Naar een andere provider gaan, probleem is dan zoals het er uit ziet ook opgelost. Dit is een optie die ik zelf echt niet refereer. Ik ben erg tevreden over KPN, maar ik hoop dat er ook begrepen word dat er na een tijdje wel lichtelijk wat geduld verloren gaat.

Hoi Vincent,

Het laatste antwoord van de sony klantenservice is uiteraard veel te kort door de bocht, want als er sprake zou zijn van een ip-blokkade aan de zijde van sony, dan is het daarmee zeker niet uitgesloten. We zijn je echter niet vergeten hoor. Achter de schermen schakel ik nog wel even met Lisa om te kijken welke zaken we nog uit kunnen sluiten aan onze kant. Het kan zijn dat ik je hierover nog even ga benaderen via pm. Feit blijft dat dit absoluut geen makkelijke is, en we langzaamaan ook aan het einde komen van dingen die we kunnen proberen. We houden je hoe dan ook wel even op de hoogte.

Ik had deze reactie nog niet gelezen voor mij bericht hierboven. Nogmaals bedankt voor de moeite! 

Net met de chat van KPN gesproken. Ik zou over kunnen stappen naar Hussel en hierna de tech afdeling kunnen bellen. Er zou dan verder gekeken kunnen worden naar het probleem. 

Ik zou wel mijn spotify en fox sport kwijt raken. Dus als ik een paar honderd euro meer per jaar betaal kan er verder worden geholpen. 

Ik: En het deactiveren van de lijn en opnieuw activeren? Wat mij een nieuw IP adres lijkt op te leveren? Dan dit normaal niet kan en hier geen knop voor is snap ik. Maar gezien het IP aan het account gekoppeld is moeten de mensen bij de tech deze relatief makkelijk releasen zodat er een nieuw ip word toegekend

Chat: Ik kan dit niet voor jou doen, hiervoor zul jij dan een abonnement bij de tech desk moeten hebben

 

Het lijkt er op deze manier bijna op of dat dit via een gedwongen manier naar een ander pakket verplaatsen is.

Als je hierop zou ingaan valt KPN echt door de mand, eigenlijk nu al. Bijna chantage: We helpen je niet met je probleem, tenzij je een nieuw contract aangaat (en daardoor wellicht bestaande voordelen verliest). En daarna zou men gaan kijken, nog steeds geen garantie voor een oplossing.

Reputatie 7
Badge +9

@vinnie1234 ik heb je ook een privebericht gestuurd. Zou je me die nog even kunnen beantwoorden? Alvast bedankt.

Net met de chat van KPN gesproken. Ik zou over kunnen stappen naar Hussel en hierna de tech afdeling kunnen bellen. Er zou dan verder gekeken kunnen worden naar het probleem. 

Ik zou wel mijn spotify en fox sport kwijt raken. Dus als ik een paar honderd euro meer per jaar betaal kan er verder worden geholpen. 

Ik: En het deactiveren van de lijn en opnieuw activeren? Wat mij een nieuw IP adres lijkt op te leveren? Dan dit normaal niet kan en hier geen knop voor is snap ik. Maar gezien het IP aan het account gekoppeld is moeten de mensen bij de tech deze relatief makkelijk releasen zodat er een nieuw ip word toegekend

Chat: Ik kan dit niet voor jou doen, hiervoor zul jij dan een abonnement bij de tech desk moeten hebben

 

Het lijkt er op deze manier bijna op of dat dit via een gedwongen manier naar een ander pakket verplaatsen is.

Als je hierop zou ingaan valt KPN echt door de mand, eigenlijk nu al. Bijna chantage: We helpen je niet met je probleem, tenzij je een nieuw contract aangaat (en daardoor wellicht bestaande voordelen verliest). En daarna zou men gaan kijken, nog steeds geen garantie voor een oplossing.

Blijkbaar klopt wat er verteld is in de chat niet met werkelijkheid. Wat daar gezegd is klopte niet en had niet gezegd mogen worden! 

@vinnie1234ik heb je ook een privebericht gestuurd. Zou je me die nog even kunnen beantwoorden? Alvast bedankt.

Ik drukte perongeluk via me mobiel op antwoord ipv like 😅. Dit was niet het antwoord! 

Reputatie 7
Badge +17

@vinnie1234 Ik heb meegekregen dat er een V10a naar je onderweg is. Als je deze hebt ontvangen en geïnstalleerd hebt, wil je dan IPv6 uitzetten? 

  • Inloggen op modem (niet anders dan bij V10)
  • Aan de linkerkant het tabblad ‘Network’ selecteren
  • Bovenin tabblad IPv6 selecteren
  • Optie IPv6 van auto naar disabled.

Laten we duimen dat dit de oplossing is!!!

Mobiel en forum gaat echt niet samen blijkbaar... Wilde weer op vind ik leuk drukken 😅

Maar super om dit te horen! Ik zal gelijk doorgeven als die binnen is! 

Reputatie 7
Badge +17

@vinnie1234 Ik ben benieuwd! Veel succes met aansluiten alvast. Heb je trouwens wel een e-mail o.i.d. ontvangen over dit modem? 

Nog geen mail binnen, maar kan nog komen! 

Modem binnen :). Vanavond als ik thuis ben ga ik hem er tussen zetten

Reputatie 7
Badge +17

Keep us updated! Ben benieuwd:smiley:

Laat ik maar beginnen met het volgende: geen effect :( 

Wat me wel is opgevallen is dat de V10a in ieder geval een paar settings overneemt van de V10. Ik had namelijk voor test doeleinde de wifi uitgezet en op de V10a zette die de wifi ook uit. (Ideaal als je via de wifi hem aan installeren was en er in 1 keer word uitgegooid en de kabel moest gaan zoeken haha ;)) 

Zoals @Raymondt eerder al noemde was de reactie van Sony wel erg summier. Ik wil dan ook opnieuw Sony gaan mailen en voordat ik weer een *** reactie van ze terug krijgt wil ik van te voren zo veel mogelijk voor zijn. Hieronder dus een lijstje met feiten:

  1. De problemen ontstonden rond 23 december 2019.
  2. Deze dag heb ik een update van de Playstation geïnstalleerd. (al kan ik ook niet bij de service via een browser)
  3. Ik heb die dag problemen gehad met de DNS
  4. Via een hotspot of DNS server werkt het wel
  5. Ik kan niet alleen via mijn Playstation niet bij (api?) van Sony komen, maar ook via de browser niet zoals: 

    https://id.sonyentertainmentnetwork.com/id/management/#/p?pr_referer=cam&cid=2304debc-4bca-4bb7-9abf-070120678886&state=a1cc735b6a63f16384dad9fae12a6f14&cid=2304debc-4bca-4bb7-9abf-070120678886&entry=%2Fp

  6. Ik krijg een vreemde foutmelding geretourneerd van de api als ik direct ga naar: https://regcam.api.np.km.playstation.net/Dit lijkt op een IIS foutmelding, maar kan ik niet garanderen. 

  7. Er zijn mensen met de zelfde problemen: https://ittroubleshooters.com/2019/03/15/playstion-4-error-np-40833-8/

  8. Volgens Stack Overflow (net gevonden) lijkt het een firewall issue aan de server kant: https://stackoverflow.com/questions/1917937/browser-security-error-this-page-cant-be-displayed-due-to-a-security-violatio

  9. DNS instellingen veranderen naar die van Google of OpenDNS zijn niet de oplossing
  10. DMZ aanpassen is niet de oplossing
  11. Poorten open en dicht zetten is niet de oplossing
  12. Modem is vervangen door een ander model
  13. Er is bevestiging dat het geen IP van is vanaf de kant van Sony. 
  14. Er is ook geen van van Akamai (https://www.akamai.com/us/en/clientrep-lookup/)

 

Vergeet ik nog belangrijke elementen om in mijn lijstje te zetten? Dan ga ik hun nog maar een keer mailen. Tevens met de vraag als ze het niet weten hoe ik in contact kan komen met een netwerk specialist of zo van Sony die niet alleen dingen uit een boekje doet. Waar het probleem zich ook bevind, ergens moet er toch wel een log worden opgeslagen zou je zeggen...

Laat ik maar beginnen met het volgende: geen effect :( 

Wat me wel is opgevallen is dat de V10a in ieder geval een paar settings overneemt van de V10. Ik had namelijk voor test doeleinde de wifi uitgezet en op de V10a zette die de wifi ook uit. (Ideaal als je via de wifi hem aan installeren was en er in 1 keer word uitgegooid en de kabel moest gaan zoeken haha ;))

Dit zal vaak handig zijn, dat een configuratie automatisch wordt geladen vanaf een KPN server, maar wat als die configuratie foutief/corrupt is geraakt op de 1 of ander manier? Dan is die dat nu ook in de V10a

Stel iemand heeft het klaargespeeld om een tijd terug een omleiding voor bepaalde IP adressen in de ExperiaBox configuratie te poken (rondom tijdstip dat je in quarantaine werd gezet vanwege malware o.i.d.  in je thuisnetwerk). Die omleiding zou dan naar website van crimineel zijn, dat zou ook kunnen verklaren waarom je een access denied krijgt. Is hypothetisch voorbeeld, maar even nodig om dat configuratie laden aan de kaak te stellen.

Ik hoop KPN een methode heeft om wissen van jouw ExperiaBox configuratie die bij hun opgeslagen is te forceren. Of dat KPN uberhaupt duidelijk maakt wat er allemaal geladen wordt als een een ‘verse’ ExperiaBox aansluit.

Ik heb inmiddels Sony ook weer gemaild met alle bevindingen en een link hierna toe. Ook aangegeven dat ik niet akkoord ga met een simpel “ligt niet aan ons” antwoord. Ik laat het hier weten als ik wat terug hoor!

Verder ben ik ook erg benieuwd naar de vraag van @tmoesel of er geforceerd gezorgd kan worden dat de configuratie gewist word…

 

Dan nog een logistieke vraag. Welke Experiabox kan ik nu het beste terug sturen. De 10 of de 10A? De 10 heeft namelijk 1 UTP poort meer wat toch wel handig is. :-) 

Reputatie 7
Badge +9

@tmoesel  wanneer een klant de servicetool gebruikt (heeft), worden voor zover ik weet puur de SSID en het wachtwoord hiervan opgeslagen. Dit om er simpelweg voor te zorgen dat als iemand zijn box reset, of een nieuwe aansluit, deze gegevens gesynchroniseerd worden, en de klant niet op al zijn/haar apparaten de boel weer opnieuw in moet stellen. Gegevens rond overige settings worden dus niet opgeslagen.

@vinnie1234 als je gemak hebt van die extra UTP poort, dan zou ik de v10a weer terug sturen. Verder zie bovenstaande opmerking over het opslaan van gegevens: dat verhaal is dus verder niet van toepassing hierop.

Reageer