Vraag

Problemen poort openen Experia Box v10 om buitenshuis beelden Dahua IP camera te bekijken

• 11 februari 2018
  • 6 reacties
  • 713 keer bekeken

Loop tegen een probleem aan wat ik, en ook een met computer handige buurman, niet kan oplossen.

Ik heb een Dahua ip camera. Ding werkt prima, bedraad aangesloten, kan op de PC en via een app live meekijken. Maar dat kan ALLEEN als ik met mijn wifi thuisnetwerk verbonden ben.

Eenmaal buitenshuis via 4g krijg ik geen verbinding.

Heb conform de instructies op dit forum getracht poorten te openen op de Experia Box, maar dat is tot op heden niet gelukt. Ook zie ik niet welke poorten er open staat als ik bijvoorbeel naar Can you see me surf.

Alle raad is welkom, ben in staat die camera van de muur te rukken, gevolgd door de Experiabox. Grrrr....

6 reacties

Reputatie 7
Kan je eens screenshots plaatsen van alle instellingen die je voor het benaderen van die camera op de Experia Box gemaakt hebt?
(DHCP binding, Application en port-forwarding)
Ik heb even wat screenshots gemaakt na een reset. En alles weer ingesteld precies zoals het niet lukte, althans dat hoop ik. Kun je hier iets mee?

Dit is het algemene scherm van de Experia Box.

En dit hoe ik de poorten in de Experia Box opnieuw heb ingesteld:

En dit is de camera:

Kun je hier iets mee?
Reputatie 7
Badge +30
Gateway moet naar 192.168.2.254
Reputatie 5
Idd, Gateway 192.168.2.1 op de Dahua moet 192.168.2.254 zijn. Ik heb zelf ook een Dahua IP-Cam en eenmaal ingesteld werkt het prima vanaf "buiten" via de Lechange app (voorheen Dahua Easy4IP).
Reputatie 7
Zelf zou ik kiezen om het IP adres van die camera niet "static" in te stellen maar "via DHCP". Gateway, Subnet Mask en DNS servers zullen dan automatisch goed gezet worden. Je hebt al een DHCP binding naar 192.168.2.108 voor het MAC adres van de camera dus het IP adres zal daardoor niet wijzigen.
Instellingen aangepast, maar helaas. Dan kan ik hem op mijn telefoon ook niet meer via Wifi beelden bekijken, laat staan van buiten. Als ik het terugzet zoals boven, doet het het wel. Wat gaat er verkeerd?

Reageer