Beantwoord

Problemen stabiliteit internet sinds installeren Synology DS920+

  • 22 May 2021
  • 30 reacties
  • 327 keer bekeken

Sinds dat ik mijn nas heb gaat mijn internet langzamer en valt ook tv regelmatig weg

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 4 July 2021, 09:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +10

En als je de NAS uitschakelt (wel nog verbonden met het netwerk),
zijn de problemen dan wel weer over?

Wat heb je verder geprobeerd om te ontdekken wat het probleem zou kunnen zijn?

Nee dan zijn de problemen ook niet over

Al diverse malen een online test kpn daar kwam wel dat de gegevens niet kun worden opgehaald

Ik denk toch deze experia box v8 van ik denk 14 jaar zijn beste tijd heeft gehad.

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een switch in uw netwerk? Of zit alles rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? Heeft u een draadloze verbindingset in gebruik? 

Alles zit rechtstreeks dus zonder switch

Reputatie 7
Badge +24

En als je de NAS uitschakelt (wel nog verbonden met het netwerk),
zijn de problemen dan wel weer over?

Nee dan zijn de problemen ook niet over

Waarom zijn de problemen dan niet over? Dan heeft u toch weer dezelfde situatie als voor dat u de NAS had? Het werkte toen goed?

Reputatie 7
Badge +10

.….met één verschil.
Ondanks een uitgeschakelde NAS, is er nog wel een netwerkkabel aangesloten naar die NAS.

Als daar op een of andere wijze een “lek” of “sluiting” in zit, zou je alsnog fouten kunnen ervaren.
Dus ben eigenlijk wel benieuwd als die kabel ook nog wordt ontkoppeld (bij de bron - de Experia Box),
of er dan nog steeds fouten optreden?
 

Ik denk toch deze experia box v8 van ik denk 14 jaar zijn beste tijd heeft gehad.

Zou best kunnen?  Maar zoals voorgesteld ontkoppel eerst ook nog eens de kabel naar de NAS.
En verwissel ook eens kabels naar de andere apparaten die je hebt aangesloten. Er wordt tegenwoordig vaak ongelooflijke rotzooi verkocht aan kabels wat tot onbegrepen netwerkstoringen kan leiden.

(De titel van het onderwerp die een moderator heeft aangepast, is mogelijk niet zo handig gekozen?)

Reputatie 7
Badge +20

@Erwinnet, heb je de tips hierboven al getest? Ik ben wel benieuwd. 

Heb dat ook al gedaan nieuwe kabels gekocht ook dat dit helpt ook niet

Reputatie 7
Badge +20

Dat is jammer. Als je de NAS helemaal loskoppelt, dan werkt wel alles zoals zou moeten? NAS ook op andere poorten van het modem geprobeerd?

Helpt ook niet .

Ben er nu bijna heelemasl klaar mee

Tijd dat ik ga over stappen !!!!!!

Reputatie 5
Badge +5

Het is natuurlijk helemaal niet uit te sluiten dat er iets mis is met de bekabeling als een router lang staat en dan tevoorschijn wordt gehaald om een NAS aan te sluiten. Tijd voor vervanging door een modernere.  Er is echter een ding dat eerder hier op het forum tevoorschijn is gekomen: Als bij aansluiten van de NAS de TV gaat uitvallen en het internet langzamer wordt kan ook de foutcorrectie aan de DSL kant over-uren draaien. Dat is hier op het forum eerder voorgekomen met een netvoeding in de onmiddellijke nabijheid van de DSL kabel. Als de NAS direct bij het modem staat, dan de NAS eens omlaag draaien, de netstekker eruit trekken en kijken wat er gebeurt! Al die moderne voedingen zijn hoogfrequent schakelende voedingen, die frequenties kunnen uitstralen in het gebied waar ook de DSL zit…

 

 

 

 

ER zit geen dsl naar glasvezel

En wat je zegt over de voedingen dat kan niet

Ik ben zelf elektro hooftmonteur dit wat u nu beweerdt gaat niet op .

Reputatie 5
Badge +5

Excuses, ik zie het staan…. Nee. met glasvezel kan dit probleem niet optreden. Dan is het een vreemd probleem als de verbinding nu met en zonder NAS gestoord is….

Reputatie 7
Badge +11

En wat je zegt over de voedingen dat kan niet

Ik ben zelf elektro hooftmonteur dit wat u nu beweerdt gaat niet op .

Toch wel, er zijn gevallen bekend waar schakelende voedingen voor dusdanig veel ruis zorgden dat de DSL-verbinding van anderen niet meer werkte omdat er geen data meer overheen ging. Gebeurd gelukkig vrijwel nooit maar het is zeker wel een mogelijkheid. Dit werd zelfs als casus in mijn xDSL-training genoemd, een specialist is hier twee weken bezig geweest om de storingsbron eruit te vissen, bleek een defecte vijverpomp te zijn twee straten verderop.

 

Met glasvezel bestaat dit probleem niet inderdaad, bij DSL dus wel. 

 

Dan nog even over de problemen met het netwerk. Als de problemen er ook zijn als de NAS volledig is losgekoppeld van het modem, inclusief alle bekabeling, dan gok ik toch dat er iets in de verbinding niet helemaal lekker is, of het modem is inderdaad aan zijn einde. Heb je je profiel al volledig ingevuld? Dan kan @Bart_Z je verbinding eens nameten, misschien dat het puur toeval is geweest en er op dat moment ook iets fout is gegaan in de verbinding. Het enige wat mij nog niet volledig duidelijk is betreft de duur van de problemen, je geeft aan dat dit is ontstaan toen je de NAS aansloot, hoe lang is dit geleden?

Bij de vorige nas ds218 plus het zelfde als nu.

Lijn na meten gebuurt eens in de twee weken door DE KPN !

IK ZEG NOG MAALS IK HEB GEEN DSL MAAR GLASVEZEL

maar ik weet genoeg ga is info in winnen bij xsall.

Want dit is niks

En klopt xsall valt onder kpn maar klanten service is veele malen beter

Reputatie 7
Badge +11

Nergens zeg ik ook dat je DSL zou hebben. Ik ontkracht enkel iets wat je zegt en je geeft geen antwoord op de vragen die ik stel. Op deze manier wordt het lastig om je te helpen.

 

Nogmaals, heb je je profiel al ingevuld met adresgegevens zodat je verbinding eens doorgemeten kan worden? Dan kan aan de hand daarvan gekeken worden of er misschien een defect zit in het NT, het modem of ergens anders in de KPN infrastructuur. De lijn wordt ook niet om de twee weken door KPN doorgemeten, waar heb je die informatie vandaan?

Wij werken dagelijk met kpn voor internet op scholen

Bv kw1 div scholen rotterdam dat gaat alles via zakelijk en omdat ik ook een zakelijk heb is het iets beter geregeld als voor de consument

Reputatie 7
Badge +11

Nog steeds geen antwoord op mijn vragen, zo kan ik je niet helpen. Het valt me sowieso op dat je erg kortaf reageert en antwoorden op vragen ontwijkt. Ik zie weinig vragen echt goed beantwoord worden. Ik ga mijn vragen nogmaals stellen en als er geen antwoord op komt dan kan ik niks voor je doen of meedenken. Heb je je profiel al ingevuld zodat de verbinding nagekeken kan worden en eventueel het modem vervangen kan worden? Hoe lang bestaan de problemen met Synology-nassen al? Bestaan de problemen ook als je enkel de tv op de Experiabox hebt aangesloten? Welke stappen heb je al uitgevoerd om mogelijke problemen op te lossen of uit te sluiten? 

 

Overigens zijn er bij KPN verschillende abonnementsvormen voor de zakelijke markt, zo hebben de bijvoorbeeld KleinZakelijk en EEN MKB. Als je KleinZakelijk hebt dan werkt alles precies hetzelfde als voor consumenten, de enige verschillen zijn dat je een bedrijf als abonnementshouder kan registreren en dat je de zakelijke helpdesk belt in plaats van de consumenten helpdesk. Verder is alles exact hetzelfde, ook de service-voorwaarden. Omdat je ook tv hebt ga ik er bijna vanuit dat je KleinZakelijk hebt, tv van EEN MKB is namelijk heel anders ingericht en niet gemaakt voor thuisgebruik. Ook krijg je bij EEN MKB een Experiabox V10. Je hebt nu een V8 dus ook daarmee krijg ik het idee dat je geen EEN MKB hebt. Bij KleinZakelijk wordt de lijn niet tweewekelijks nagemeten. Ik heb zelf ook KleinZakelijk thuis en er is echt niets anders aan dan bijvoorbeeld KPN Hussel voor consumenten, sterker nog, ook KleinZakelijk kent Hussel tegenwoordig. 

Wij werken dagelijk met kpn voor internet op scholen

Bv kw1 div scholen rotterdam dat gaat alles via zakelijk en omdat ik ook een zakelijk heb is het iets beter geregeld als voor de consument


misschien moet je het probleem dan bij het zakelijk forum neer leggen

Reputatie 7
Badge +10

Als je KleinZakelijk hebt dan werkt alles precies hetzelfde als voor consumenten, de enige verschillen zijn dat je een bedrijf als abonnementshouder kan registreren en dat je de zakelijke helpdesk belt in plaats van de consumenten helpdesk. Verder is alles exact hetzelfde, ook de service-voorwaarden.

Als, afgezien van de naamgeving/benoeming van een abonnement “zakelijk”,  alles precies hetzelfde is, wat heeft het dan voor zin om een zakelijk abonnement te kiezen?  Kost je wellicht alleen meer geld, maar het levert je verder niets extra op. Ofwel “sigaar uit eigen doos”.

Gezien de problemen in zijn algemeenheid met internet en TV, zelfs zonder NAS aangesloten, lijkt me de eerste optie voor KPN om gewoon eens die verouderde Experia Box V8 om te wisselen.

Reputatie 7
Badge +11

Als -afgezien van de naamgeving/benoeming van een abonnement “zakelijk”-,  alles precies hetzelfde is,
wat heeft het dan voor zin om een zakelijk abonnement te kiezen?  Kost je wellicht alleen meer geld.

Ik had het misschien anders moeten verwoorden maar naar mijn weten is alles hetzelfde.  Mogelijk dat er wel iets anders is maar dat heb ik niet eerder gezien. Op technisch vlak is er echter geen verschil en als er een storing is dan moet je ook gewoon wachten tot de eerstvolgende werkdag. Prijzen op de website staan als ex-btw vermeld en als je btw kunt verrekenen is het zelfs iets goedkoper maar het grote voordeel is dat je hem dus op een bedrijfsnaam kan afsluiten, dit kan met een consumenten abonnement niet. Voor een aantal rechtsvormen is dit namelijk een vereiste. Voor een eenmanszaak is zo'n abonnement voor een zelfstandige met thuiskantoor dan ook veel beter te verkopen aan de Belastingdienst bij een audit. 

  

Gezien de problemen in zijn algemeenheid met internet en TV, zelfs zonder NAS aangesloten, lijkt me de eerste optie voor KPN om gewoon eens die verouderde Experia Box V8 om te wisselen.

Het is dan wel handig als ie zijn profiel invult, dan kan het geregeld worden door een moderator.

Reputatie 3
Badge +1

xs4all is idd van kpn al jaren, er zijn nu paar die zelf een provider opzetten, like xs4all en dus duur zijn, ze moeten zich inkopen op een net en ook tv zenders.Maar qua je probleem, zul je mensen die je willen helpen specifieke informatie moeten geven. oo een hint van mij, ben net terug bij kpn had ziggo een jaar, kon eerst geen tv krijgen vanwege postcode, kreeg een diggitenne waar ik geen ontvangst heb hier.ik hadeerder kpn en ook tv dus moest kunnen, net zolang gechat, dat ik eentje vond die het wel voor elkaar kreeg, goed toen omdat ik in buitengebied woon 4 g viel steeds uit, wat bleek ik had de allernieuwste experia v10 a en daar zitten nogal bugs in v10 heeft een terugkoppeling programma die het stabiel houd(zei monteur die hier gratis kwam) en die heb ik nu en  probleem opgelost.je kan ook gewoon  vriendelijk vragen om omwisseling, gezien gedoe wat ik had, hebben ze eerste betaling gecrediteerd, zonder dat ik er om vroeg, met vriendelijkheid bereik je meer ook met specieke info:nerd:

xs4all is idd van kpn al jaren, er zijn nu paar die zelf een provider opzetten, like xs4all en dus duur zijn, ze moeten zich inkopen op een net en ook tv zenders.Maar qua je probleem, zul je mensen die je willen helpen specifieke informatie moeten geven. oo een hint van mij, ben net terug bij kpn had ziggo een jaar, kon eerst geen tv krijgen vanwege postcode, kreeg een diggitenne waar ik geen ontvangst heb hier.ik hadeerder kpn en ook tv dus moest kunnen, net zolang gechat, dat ik eentje vond die het wel voor elkaar kreeg, goed toen omdat ik in buitengebied woon 4 g viel steeds uit, wat bleek ik had de allernieuwste experia v10 a en daar zitten nogal bugs in v10 heeft een terugkoppeling programma die het stabiel houd(zei monteur die hier gratis kwam) en die heb ik nu en  probleem opgelost.je kan ook gewoon  vriendelijk vragen om omwisseling, gezien gedoe wat ik had, hebben ze eerste betaling gecrediteerd, zonder dat ik er om vroeg, met vriendelijkheid bereik je meer ook met specieke info:nerd:


wat een verhaal maar goed ik ben blij dat ik een eigen fritzbox 7590 op mijn kpn glasvezel aansluiting heb

een v8 kan wel ouderwets zijn maar moet nog 500mbit kunnen leveren via glas

Reputatie 7
Badge +10

Prijzen op de website staan als ex-btw vermeld en als je btw kunt verrekenen is het zelfs iets goedkoper maar het grote voordeel is dat je hem dus op een bedrijfsnaam kan afsluiten, dit kan met een consumenten abonnement niet. Voor een aantal rechtsvormen is dit namelijk een vereiste.

Welke rechtsvorm?  BV misschien of zo??
Dan zal er wellicht ook een apart bedrijfspand zijn met eigen aansluitingen.

Voor een eenmanszaak is zo'n abonnement voor een zelfstandige met thuiskantoor dan ook veel beter te verkopen aan de Belastingdienst bij een audit.

De facturen op een “consumenten” abonnement vermelden ook gewoon BTW.
Dus als je het zakelijk inzet kun je dat gewoon “zakelijk” in de boekhouding opnemen. Het is niet een kwestie van “verkopen”, maar wat je daadwerkelijk zakelijk nodig hebt, gebruikt en als zodanig ook kunt aantonen dat je dat benut. Zonder internet / telefoon kun je als bedrijf namelijk helemaal niet opereren. Als je er nog televisie bij hebt zitten, zou je zelf nog een percentage “privé” kunnen opnemen, wat je niet zakelijk meeneemt in de kosten. Knappe belastinginspecteur die dat zal tegenspreken.

Heb heel mijn leven zelfstandig gewerkt. (Ben al enkele jaren gepensioneerd). Nooit problemen gehad met belastingdienst met wat ik zakelijk heb opgevoerd. Internet / telefoon al helemaal niet.

Nou ja, ooit eens “vele jaren terug” vonden ze dat ik teveel had opgevoerd voor buiten de deur opgevoerde etentjes (toen kon dat nog rijkelijk - weet niet hoe dat tegenwoordig is). Werd ik hoger belast omdat de opgevoerde kosten niet werden meegenomen als aftrek. Bij bezwaar moest ik daadwerkelijk alle bonnetjes overleggen. En die kon ik tot op elke cent ook als zodanig verantwoorden. Werd het alsnog gecorrigeerd.

Dus laat je vooral niet teveel gek maken met niets zeggende termen van abonnementen als er achter de schermen geen enkel verschil is. Ga gewoon voor het makkelijkste / goedkoopste. De beste deal.

kom op jongens het gaat niet eens om prijzen of facturen in dit topic

Â