Beantwoord

Problemen wifi netwerk

  • 8 December 2019
  • 13 reacties
  • 200 keer bekeken

Ik heb problemen met o.a. het wifi netwerk. Ik heb een Experia V10 modem met 3 Experia wifi kastjes. Een paar weken geleden viel continu het wifi netwerk weg, er kon op geen enkele manier contact worden gelegd met het wifi netwerk. Hier is later een monteur bij geweest en het probleem zou mijn (bedraad) Sonos systeem zijn. Hierop hebben wij het Sonos systeem draadloos gemaakt en het zou nu beter moeten gaan. Helaas hebben wij nu het volgend probleem. Vele apparaten worden nu stelselmatig uit het netwerk gegooid. Sonos die niet meer gezien wordt, d.w.z. alle luidsprekers in alle kamers. Telefoons die geen verbinding kunnen maken met het wifi netwerk, Apple TV die geen verbinding kan maken met het netwerk etc. Alle apparaten worden uit het netwerk gegooid en er wordt gevraag naar het wachtwoord om in te loggen. Voer je dit wachtwoord in, dan blijft het antwoord, wachtwoord onjuist. En ja, ik voer het juiste wachtwoord in. Dit duurt een paar uur en dan loopt ineens alles weer goed. Totdat het wifi netwerk geen zin meer heeft en dan wordt alles er weer uit gegooid. Vreselijk vervelend. Ik heb pas sinds 4 maanden KPN en met Ziggo (sorry) heb ik hier nog nooit last mee gehad. Tevens heb ik een probleem met het terug kijken van programma’s op mijn 4k box. Tot aan de eerste reclame kan ik kijken, hierna springt het beeld op zwart en is kijken afgelopen. Weer opnieuw het programma starten en hopen dat je hierna door kan kijken. Dit lukt tot de volgende reclame en dan begint het weer opnieuw.

Wie o wie kan mij helpen deze problemen op te lossen. Ik zou nu graag eens na 4 maanden een probleemloos netwerk hebben en fatsoenlijk tv kunnen terug kijken.

 

Ik ben benieuwd naar de oplossingen/reactie’s.

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 December 2019, 19:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De tv decoders, zitten die gewoon rechtstreeks met een kabel aan de Experiabox? Zonder tussenkomst van allerlei kastjes?

Reputatie 7

Welke firmware versie staat op de Experia WiFi's?

Welke firmware versie staat op de Experia Box?

De tv decoders zitten direct aangesloten op de experia box. Dus dat moet goed zijn. Speciaal nog kabels gelegd door monteur. Volgens het laatste bezoek van de monteur zit de nieuwste versie van de firmware op zowel de experia box als de wifi’s

Weet ook niet hoe ik kan zien welke firmware er op staat.

Hoi @Marc Bolder . Welkom op het forum.

Dat zijn een hoop variabelen en ik denk dat we het beste even kunnen bellen. Liefst als jij thuis bent.

Morgen ben ik op kantoor tot 15:30. Ik draai ook vrijdagavond een dienst. Mocht dat beter uitkomen.

Laat je weten wanneer het uitkomt? 

Goedemiddag Erwin, https://forum.kpn.com/members/erwin-288656

 

Ik ben nu thuis, dus mocht je willen bellen dan kan dat. Lukt het niet meer vandaag, dan ben ik vrijdagavond ook thuis.

Groet Marc

Dan ga ik je vrijdagavond even bellen. Vrijdag de 13e. ( gelukkig ben ik niet bijgelovig)

Ik ook niet. Scheelt weer. Ik hoor je vrijdag.

Reputatie 5
Badge +6

Ik Word straks ook gebeld als het goed is deze week.

Zelfde probleem maar dan exclusief die sonos.

Een techdesk medewerker neemt met juLlie contact op en hoop dat ik vandaag word gebeld.

Reputatie 3
Badge +1

Ik had deze problemen ook, incl. de Sonos problemen en weliswaar met een V10a, maar sinds de firmware upgrade van de Experia Wifi's zijn de problemen weg. De Wifi op je Experia Box V10 moet ook uit staan.

Hoi @Marc Bolder . Leuk je gesproken te hebben. :-)

Even een recap van ons gesprek:

-Experiabox v10 loskoppelen en harde reset. Wachten tot alles weer brandt. De v10 is nu weer het wifi hoofdpunt. 

-Experia wifi's weer aankoppelen en resetten ( 10 seconden,  reset knopje). Ze nemen nu de draadloze settings van de Experiabox over. 

-De draadloze verbindingen op de tablets/telefoons verwijderen en opnieuw verbinding maken. 

 

Ik hoop dat dit voor aanzienlijke verbetering gaat zorgen. Uiteraard ben ik benieuwd naar de voortgang :-)  Fijn weekend in ieder geval. 

Hoi @Erwin_ 

Ik heb de Experiabox gereset en de experia wifi weer aangesloten en ook gereset, 10 sec. met knopje. Mijn eigen wifi netwerknaam ben ik nu kwijt, maar dat is geen probleem.

Ook met betrekking tot de tv ontvanger heb ik geen problemen gehad, nadat hij gereset is zoals jij melde.

 

Ik hoop dat alles nu goed blijft en dat er geen problemen meer zijn.

In ieder geval bedankt en misschien spreken we elkaar nog.

 

Fijne dagen en alsnog bedankt.

Dank voor de update, @Marc Bolder.  Fijn dat het (voorlopig) lijkt te werken. 

Je weet mij te vinden als er iets mis gaat of je hebt andere vragen. Mocht je vakantie hebben, geniet er van. Fijne dagen!

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat alles nu stabiel is. Je weet me te vinden als er onverhoopt iets mis gaat.Â