Vraag

Programmering afstandsbediening Interactieve TV

  • 5 September 2019
  • 0 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik heb de vlgde configuratie geinstalleerd:
  • Samsung QE49Q60R
  • Heos Sound Bar met Subwoover en Heos3 L en R achter
  • KPN Interactieve TV ontvanger
  • Denon BlueRay speler
de I-TV 0ntvanger en ook andere randapparatuur is via HDMI aangesloten op de Heos Bar en van de HEOS bar gaat 1 HDMI kabel naar de ARC-aansluiting op de TV.
Werkte uitstekend met de twee afstandsbedieningen totdat......
ik de I-TV afstandsbediening (C3)geprogrammeerd heb , vlgs handleiding, met code 11 voor Samsung TV's en het volgende probleem optrad:
Zo,n 30 seconden na het aanzetten van TV en I-TV ontvanger krijgt de TV geen signaal meer binnen op de HDMI poort vanaf de Heos Bar. Als ik vervolgens in het TV-bronmenu onder snelle-instellingen een willekeurig item selecteer en vervolgens weer terug ga naar de oorspronkelijke (Heos Bar) dan komt het signaal weer binnen en heb ik blijvend beeld. Ook als ik op de afstandsbediening van de Heos Bar de Quickselect knop, die hoort bij de I-TV ontvanger, indruk krijg ik weer beeld.
Zet ik de TV weer uit en aan dan doet het zelfde probleem zich voor. Ook als ik de Tv-afstandsbediening weer gebruik gaat het fout.
Servicedesk van KPN adviseerde de programmering van de afstandsbediening ongedaan te maken door de code van een ander TV-merk te selecteren, maar dat werkt ook niet. Daarna kan ik de TV wel uit maar niet meer aanzetten met de I-TV afstandsbediening en blijft het probleem bij het aanzetten met de TV-afstandsbediening. Ik heb nu tijdelijk de I-TVontvanger rechtstreeks op de TV aangesloten, maar zit dus weer met twee afstandsbedieningen.
Heel verhaal, maar dan is e.e.a. wellicht gelijk helder.
Wie kent het probleem en wie heeft de oplossing.

0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer