Beantwoord

Proxyserver - waar vind ik die en hoe maak ik er gebruik van?

  • 4 March 2019
  • 1 reactie
  • 8005 keer bekeken

bij een app op mijn telefoon heb ik de optie om een proxyserver in te stellen om betere verbinding te krijgen maar waar vind ik die en hoe maak ik er gebruik van

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Raymondt 6 March 2019, 10:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Brasil ,

Welkom op het forum! Een proxyserver is iets wat vroeger (in de tijd dat verbindingen nog vele malen trager waren als nu) gebruikt werd om delen van websites in het geheugen te houden, om die zodoende sneller aan je te kunnen voorschotelen. Met de snelheden van tegenwoordig is een proxyserver niet meer nodig, en ook niet nuttig meer. Een 'betere verbinding' ga je er dan ook niet mee krijgen vrees ik. Tegenwoordig worden proxyservers vrijwel alleen nog maar gebruikt om anoniem te kunnen surfen (in geval van anonieme proxyservers zien de sites die je bezoekt alleen het ip van de proxyserver). Aangezien er dus niet echt meer een duidelijk nut is aan proxyservers, heeft KPN er ook al behoorlijke tijd geen meer. Mijn advies zou dan ook zijn om de stap over te slaan, en geen proxyserver in te stellen in de betreffende app.