Beantwoord

PS4 met wifi werkt niet, ip adres niet gevonden

  • 6 January 2020
  • 11 reacties
  • 8029 keer bekeken

Als ik mijn internetverbinding probeer in te stellen op de ps4, krijg ik bij het testen van de verbinding de melding: IP adres ophalen mislukt. Heeft iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 8 January 2020, 13:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Robheuver, ik begrijp dat het niet lukt jouw PS4 op de WiFi te krijgen. Dat is niet zo mooi. Je krijgt de melding: IP adres ophalen mislukt. Zou je de WiFi op de PS4 een willen vergeten en deze opnieuw willen laten zoeken en instellen. Krijg je dan wel verbinding? En als je de Playstation met een kabel op het modem aansluit? Iets wat ik je zeker wil aanraden als je online gaat gamen. Dit is veel stabieler. 

Bedankt voor de reactie :). Het resetten heeft geholpen :). Uiteraard snap ik dat het via de internetkabel beter is. Maar om 15 meter snoer dwars door de woonkamer te leggen. Nee dankje :p.

 

 

Het heeft gewerkt echter nu de ps4 uit is geweest en daarna weer x aan is gezet weer hetzelfde probleem... :(

Reputatie 7
Badge +20

Resetten helpt dus tot de Playstation uit gaat. Dan heeft deze weer geen WiFi. Zijn behalve jouw WiFi alle voorkeursnetwerken uit de Playstation verwijderd? Zo ja, zou je dan de WiFi tuner eens willen doorlopen. Deze optimaliseert jouw WiFi. Hierbij past hij onder andere het kanaal aan. Mogelijk dat jouw Playstation niet goed samenwerkt met het kanaal. Ben benieuwd. 

Zojuist nogmaals de netwerk gegevens op de ps4 gereset. Vervolgens kpn wifi tuner gebruikt. Toen deze klaar was, ps4 opgestart. Vervolgens proberen het netwerk in te stellen. Krijg nu de volgende melding :kan niet binnen de tijdslimiet verbinding maken met het wifi netwerk…

 

Reputatie 7
Badge +20

Heel vreemd. Je ziet het netwerk verder wel? Je voert dan het wachtwoord in en dan krijg je de melding?

Ik ben hier niet zo bekend mee helaas. Heb je de mogelijk om jouw PS eens met een ander WiFi netwerk te testen of het dan wel goed gaat.  

Jaa netwerk zie ik wel. En idd na het wachtwoord invoeren. Worden de netwerk gegevens gecontroleerd en krijg ik deze melding. Okee dat zal ik nog proberen 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt op een ander netwerk? Als je dan ook het probleem hebt zit dit in de playstation. 

Heb je de PS4 toevallig op een stekkerblok aangesloten waarvan je de aan/uitknop gebruikt, waar ook andere apparaten op zitten die van Wifi gebruik maken? Klinkt wat vergezocht maar dat probleem heb ik een keer gehad.

Ik zette de stroom altijd uit via het stekkerblok (eerst apparaten afsluiten en dan het stekkerblok uit om lekstroom te voorkomen), wanneer ik het blok aanzette gingen er 3 apparaten tegelijk verbinding maken met mijn wireless router, dat er wel eens voor zorgde dat de router hetzelfde IP-adres aan twee verschillende apparaten toekende.

Bij mij was toen de oplossing om deze specifieke apparaten een vast IP-adres toe te kennen en de rest via de router zijn DHCP server te laten regelen. 

Succes!

Bedankt voor de reacties. Ik heb het inmiddels opgelost met een draadloze adapter van KPN. Voor mij werkt dit perfect :). 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is ook zeker een oplossing. Top. :)