Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

QNAP CloudLink werkt niet over Experia Box v10

Reputatie 1
Ik ben sinds vorige week overgestapt van ON.nl (overgenomen en houden op met bestaan) op KPN en heb sindsdien een Experia Box v10 als modem/router (firmware V1.01.00T03.4).

Mijn QNAP TS-419P (NAS; firmware 4.3.3) heeft een zgn CloudLink service om met een vast logisch HTTP adres toch van buitenaf je NAS te bereiken ongeacht welk IP-adres je van je ISP hebt gekregen. De voorwaarde hiervoor is dat uPnP aan moet staan op je router. Vervolgens kan de NAS zelf port forwarding configureren op de router. Nu lijkt dit dus niet te werken... En uiteraard voorheen wel met de vorige modem en mijn eigen router.

Ik kan wel van buitenaf de NAS websites (ports 8080 en 8082) bereiken, maar vanaf de NAS kan ik niet naar buiten (bijv. port 873 voor NAS-to-NAS replicatie).

Ik heb ook geprobeerd om port forwarding handmatig voor QNAP NAS-to-NAS replication (port 873) te configureren, maar ook hiermee krijgt de NAS geen toegang naar buiten toe. Zowel TCP en UDP samen als alleen TCP.

Mis ik iets? Moet ik nog iets anders configureren op de Experia Box?

Alle hulp welkom. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Peterjan Broomans 12 juli 2018, 08:00

Hoi Robin,

Je hebt me op het goede spoor gebracht. De default gateway staat goed, maar op de NAS had ik de primary DNS server handmatig ingesteld. En die verwees nog naar het IP adres van de oude router.

Ik heb veranderd naar automatisch verkrijgen. En nu werkt alles...

Bedankt!

Groeten,
Peterjan

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Je zegt "Ik kan wel van buitenaf de NAS websites (ports 8080 en 8082) bereiken, maar vanaf de NAS kan ik niet naar buiten", wat bedoel je precies? Ik betwijfel namelijk of rsync daar iets mee te maken heeft

Robin
Reputatie 1
Hoi Robin,

Ik kan mijn NAS webserver bereiken middels het ISP IP adres (http://77.171.XXX.XXX:XX/), ook bijv. vanaf mijn telefoon over 4G. Dat bedoel ik met van buitenaf.

Voor een aantal zaken wil ik vanaf de NAS het internet op (NAS-to-NAS replication, firmware update, App updates). Dat lukt allemaal niet, maar voorheen (andere modem, andere router) wel.

Groeten,
Peterjan
Reputatie 7
Badge +29
Maar, voor "vanaf de NAS het internet op" heb je geen forwarding nodig en de Experiabox staat standaard alle uitgaande verbindingen toe.
Is dit niet een "probleem" met de netwerkinstellingen van de NAS? Misschien iets met default gateway ofzo

Robin
Reputatie 1
Hoi Robin,

Je hebt me op het goede spoor gebracht. De default gateway staat goed, maar op de NAS had ik de primary DNS server handmatig ingesteld. En die verwees nog naar het IP adres van de oude router.

Ik heb veranderd naar automatisch verkrijgen. En nu werkt alles...

Bedankt!

Groeten,
Peterjan
Reputatie 7
Badge +29
Top! Bedankt voor de terugkoppeling en fijn dat het weer werkt!

Reageer