Vraag

QNAP DNS server instellingen

  • 13 May 2021
  • 14 reacties
  • 593 keer bekeken

Hi,

 

Na het herinitialiseren van mijn NAS (na ransomware aanval) probeer ik alles opnieuw in te stellen. De NAS maakt nu alleen geen verbinding meer met deze foutmelding.

 

Instellingen QNAP: zowel IPv4 en DNS staan op automatisch-ophalen (DHCP). 

 

In de Experiabox (versie 10) staat DHCP binding aan en vast IP adres toegewezen aan de QNAP. 

 

Vorige week had ik nog gewoon internet verbinding met de QNAP.

Opnieuw opstarten van modem/router én NAS al geprobeerd, zonder resultaat.

 

Wat doe ik niet goed?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Krijgt jouw QNAP zijn IP adres via DHCP of heb je die handmatig ingesteld op de QNAP? 

Ook automatisch, net zoals je bij de DNS ziet op het plaatje. 

Gek genoeg krijg ik nu de pop-up niet meer, volgens mij heb ik niet werkelijk iets veranderd...

Reputatie 7

Als je het IP adres automatisch laat instellen dan hoort de DNS server ooj automatisch ingesteld te worden. Dat lijkt dus nu ook correct te zijn.

Ik heb weer precies dezelfde melding na het opstarten van mijn NAS. Firmware of apps updaten geeft melding dat er geen internet verbinding is. In de Interfaces instelling staat alles hetzelfde.

Er is niets veranderd t.o.v. gisteren, behalve herstarten van de NAS.

Het ging ergens mis in de DHCP instelling van het modem. Ik heb het fixed IP net verwijderd en opnieuw ingesteld op iets anders, dat lijkt te werken.

En toch weer hetzelfde probleem na herstarten

Reputatie 7

Plaats hier eens een screenshot van de DHCP binding t.b.v. jouw QNAP.

Wat is de range an de DHCP pool?

Zie hierboven. (Dank voor je hulp sowieso)

Ruime tijd gebeld met KPN technische dienst. Oplossing is juist om op de NAS niet obtain automatically IPv4 en DNS in te stellen, maar Static toe te wijzen (in combinatie met DHCP binding)

Reputatie 7
Badge +24

Ruime tijd gebeld met KPN technische dienst. Oplossing is juist om op de NAS niet obtain automatically IPv4 en DNS in te stellen, maar Static toe te wijzen (in combinatie met DHCP binding)

En werkt het nu goed?

Reputatie 7

Ruime tijd gebeld met KPN technische dienst. Oplossing is juist om op de NAS niet obtain automatically IPv4 en DNS in te stellen, maar Static toe te wijzen (in combinatie met DHCP binding)

Wat een onzinnige opmerking van de techinsche dienst van KPN. Een DHCP binding heeft alleen maar zin als je de NAS automatisch een IPv4 laat bepalen.

Mijn stelling is juist dat je eigenlijk alle apparaten altijd via DHCP automatisch hun iP adressen laat bepalen en als een IP adres niet mag wijzigen dan zet je deze met een DHCP binding vast.

Ruime tijd gebeld met KPN technische dienst. Oplossing is juist om op de NAS niet obtain automatically IPv4 en DNS in te stellen, maar Static toe te wijzen (in combinatie met DHCP binding)

En werkt het nu goed?

Yes, heb 'm een paar keer opnieuw opgestart om te testen, maar het werkt weer goed zo.

Ruime tijd gebeld met KPN technische dienst. Oplossing is juist om op de NAS niet obtain automatically IPv4 en DNS in te stellen, maar Static toe te wijzen (in combinatie met DHCP binding)

Wat een onzinnige opmerking van de techinsche dienst van KPN. Een DHCP binding heeft alleen maar zin als je de NAS automatisch een IPv4 laat bepalen.

Mijn stelling is juist dat je eigenlijk alle apparaten altijd via DHCP automatisch hun iP adressen laat bepalen en als een IP adres niet mag wijzigen dan zet je deze met een DHCP binding vast.

Tsja, ik weet alleen dat het nu weer werkt en met de obtain-automatic instelling niet. 

Dank voor het meedenken.

Reputatie 1

Flyingdutch guy… zit met hetzelfde probleem sinds ik ben overgegaan op KPN Box 12: QNAS maakt even verbinding en valt dan weer weg :(… zou je een screenshot van je instellingen willen delen svp

 

bij voorbaat dank, ROBBOZ14