Beantwoord

Radio aansluiting

  • 22 January 2019
  • 7 reacties
  • 11050 keer bekeken

Wij hebben overstap gemaakt naar KPN compleet. TV werkt prima. Radio blijft op antenne spelen en kraakt. Hoe kan ik die verbinden met de Experiabox?

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Casey 22 January 2019, 14:13

Bekijk origineel

7 reacties

Radio verbonden met tv-ontvanger (KPN kastje) en radio zenders op de tv ontvanger selecteren vanaf kanaal 800.
Verbinden.
Niet zozeer met de radio verbinden met een externe geluidsinstallatie dat kan via optical out naar een receiver of geluids balk of via de mini jack naar welke vorm aan de andere kant nodig is dat kan 2keer tulp of ook jack zijn.Beide uitgangen vind je op de tv ontvanger. Hiermee hoeft dan de televisie niet noodzakelijkerwijs aan.

Voor een internet radio als deze bedraad kan worden aangesloten is er een kabel met rj45 stekkers nodig of een verbindingset via het stroomnet die gaat dan wel via de Experiabox.
Van deze uitleg bwgrijp ik niks. Mijn Denon radio tuner heeft ook bluetooth. Kan ik daar nog iets mee?

De TV-ontvanger heeft geen Blue Tooth, Wel kun je op de koptelefoonaansluiting van de KPN TV-ontvanger een Blue Tooth zender (b.v. https://www.kamera-express.nl/product/12216586/marmitek-boomboom-50) aansluiten. Voor de voeding sluit je het apparaat aan op een USB poort van je TV en de audio aansluiting (eventueel met een verlengkabel) aan de koptelefoon aansluiting van de KPN TV-ontvanger. Dit heeft in tegensteling tot het aansluiten aan de TV, dat de TV niet aan hoeft te staan tijdens het luisteren naar de muziekzenders van KPN.


Hieronder nog een beschrijving van het bedraad (zonder Blue Tooth) aansluiten van een radio aan de KPN TV-ontvanger.





Het aansluiten van een versterker op de tv-ontvanger doe je op de volgende manier:

Stappen

  • Sluit de audiokabel aan op aansluitpunt [img]https://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/audioicoon.png[/img] of [audio] van je tv-ontvanger (bij de VIP19xx zijn dat 2 tulp aansluitingen). Sluit de andere uiteinden (de rode en de witte pluggen) aan op bijbehorende input audioaansluitpunten van je versterker. Deze input aansluitpunten kunnen de volgende benamingen hebben: AUX/CD/TAPE/TV/VCR/MD/DVD/DAT/TUNER. Kijk in de handleiding van je versterker voor meer informatie over de verschillende aansluitpunten.


  • Heeft je versterker een optisch aansluitpunt of een HDMI aansluitpunt? Kijk dan bij het aansluiten van een Home Cinema Set. Dit gaat op dezelfde manier.

Uitkomst

Je hebt nu je versterker aangesloten op de tv-ontvanger.


TV-ontvanger is het KPN kastje, Versterker is jouw Denon radio tuner.

Excuses voor de grote letters, dit komt door het geplakte gedeelte, waarvan het lettertype blijkbaar is overgenomen.

Ik hoop, dat je hiermee uit de voeten kunt, anders is er wellicht iemand in de buurt, die je hierbij kan helpen. Succes!
Het is een ingewikkeld antwoord maar ik zal kijken of ik er uit kan komen. Ik ben 73 en niet zo handig met moderne apparatuur en mijn man nog minder.Maar ik ga het proberen, eerst die handleiding maar eens bestuderenen kijken of ik daar chocola van kan maken.
Maar dankjewel voor je moeite.
Maar goed dan dat de letters zo groot zijn. 😏
Is er anders geen familielid of buurman/vrouw, die jullie hierbij behulpzaam kan zijn?
Laat je nog even weten of het gelukt is?

Reageer