Beantwoord

Radio luisteren op Arris vip 5202 en de tv uit

  • 2 March 2020
  • 9 reacties
  • 1083 keer bekeken

ik wil graag radio luisteren over mijn versterker zonder de tv aan te hebben..

icon

Beste antwoord door wjb 2 March 2020, 10:27

Bekijk origineel

9 reacties

die arris heeft een optical en hdmi out.. Indien ik kies voor optisch naar mijn receiver krijg ik wel geluid, echter kan ik niet van (radio)zender wisselen? Bij HDMI geeft mijn receiver noch beeld noch geluid door.

Reputatie 7
Badge +10

Heb je het op de juiste source staan?

 

En dan;

KPN decoder optical—> versterker

KPN decoder —> hdmi—> tv

Versterker —→ hdmi —> tv en dan kan tv uit  

 

 

 

Reputatie 7

Het wisselen van zender doe je door het zendernummer in te toetsen en met de zender up/down knoppen.

Helaas kan je het nummer van de zender niet zien omdat er geen display op de 5202 zit. :confounded:

met andere woorden, je kunt dus niet zien welk zender/nummer je typt op moment dat je geen beeld hebt? 

Reputatie 7
Badge +22

Het wisselen van zender doe je door het zendernummer in te toetsen en met de zender up/down knoppen.

Helaas kan je het nummer van de zender niet zien omdat er geen display op de 5202 zit. :confounded:

met andere woorden, je kunt dus niet zien welk zender/nummer je typt op moment dat je geen beeld hebt? 

Dat klopt, je ziet niet meer op welke zendernummer die staat.

Het wisselen van zender doe je door het zendernummer in te toetsen en met de zender up/down knoppen.

Helaas kan je het nummer van de zender niet zien omdat er geen display op de 5202 zit. :confounded:

met andere woorden, je kunt dus niet zien welk zender/nummer je typt op moment dat je geen beeld hebt? 

Dat klopt, je ziet niet meer op welke zendernummer die staat.

Is een DAB+ radio evt

 alternatief?

Is een DAB+ radio evt alternatief?

Ligt eraan welke zenders je wilt. Bovendien is de bitrate lager. Verder is DAB+ via de ether te krijgen dus ben je afhankelijk van ontvangstcondities.

Een goed alternatief is een internetradio. Die sluit je optisch of met tulp op je versterker aan. Via wifi pluk je 10.000-en zenders van het internet.

Maar als ik de 5202 had en naar een zender wil waarvan ik het nummer niet weet zou ik gewoon even de tv aan zetten. Ze gaan tegenwoordig heel snel aan.  Wij hadden in het begin van kleurentelevisie nog een toestel dat pas na iets meer dan een minuut beeld gaf. (en stroom vrat)

Ik ben ook nog uit de tijd dat je voor het kiezen van een telefoonnummer ook geen display had. En een kiesschijf. Onthoud dán maar eens waar je bent als je een buitenlands of interlokaal nummer kiest :wink:

Reputatie 7

Wij willen juist absoluut de televisie uit laten staan maar an.de andere kant, hoe vaak switch je nu van radiozender. Bij ons staat hij eigenlijk altijd oo dezelfde zender, dus één keer ingesteld en geen omkijken meer naar.

Wij luisteren vooral overdag regelmatig naar verschillende radiozenders (optisch) dus een 5202 komt er bij ons vooralsnog niet in. Dan maar geen 4k (kan ook niet bij onze DSL-aansluitingen) en dus ook geen gedoe met HDR:thinking: ​​​​​​. Hopelijk komt er ooit een opvolger van de 5202 mét display. 

Reageer