Vraag

Rainbow Six Siege PC error code [6-0x00001000]

  • 23 April 2019
  • 12 reacties
  • 271 keer bekeken

Na intensieve hulp van ubisoft support is mijn probleem in Rainbow Six Siege nogsteeds niet opgelost. Ik heb de hele FAQ geprobeerd. En het werkt nogsteeds niet. Ook heb ik alle ports geforward. Dit is een probleem op PC, niet op PS4 of Xbox One

12 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Misschien is het handig om toe te lichten welk probleem je hebt?
Misschien is het handig om toe te lichten welk probleem je hebt?
Connection Timed Out
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Ellie Leijten, welkom! Ervaar je ook problemen met internet als je gewoon een browser gebruikt? Of alleen als je aan het gamen bent? Hopelijk komen we er, evt. met hulp van andere gebruikers, alsnog uit!
Ha @Ellie Leijten, welkom! Ervaar je ook problemen met internet als je gewoon een browser gebruikt? Of alleen als je aan het gamen bent? Hopelijk komen we er, evt. met hulp van andere gebruikers, alsnog uit!
Mijn internet snelheden zijn gewoon goed op mijn pc. Download snelheden zijn normaal en browsers laden goed. Het is alleen in Rainbow Six. Andere games werken wel.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Ellie, je lijkt niet bepaald de enige te zijn met dit probleem. Error Code [6-0x00001000] | Forums - Page 16. Het zou genoeg moeten zijn om UPnP in te schakelen en alle portforwards weg te halen. Als de portforwards goed zijn ingesteld kun je het zo laten. Wat kwam er uit het ticket bij Ubisoft?
Hoi Ellie, je lijkt niet bepaald de enige te zijn met dit probleem. Error Code [6-0x00001000] | Forums - Page 16. Het zou genoeg moeten zijn om UPnP in te schakelen en alle portforwards weg te halen. Als de portforwards goed zijn ingesteld kun je het zo laten. Heb je al een support ticket geopend bij Ubisoft?
Ik heb UPnP al aangezet, en dit geprobeerd voordat ik alle ports had geforward. Dit hielp niet. Ook heb ik al vanaf maart een ticket openstaan bij ubisoft. Hier is een link naar de support ticket (als anderen deze kunnen openen) https://support.ubi.com/en-GB/Cases/08368805
Reputatie 7
Badge +28
Ik had echt net mijn laatste zin aangepast toen ik jouw eerste bericht nog eens las 😉 Maar ik ben wel benieuwd, wat kwam er precies uit het onderzoek? Geven zij aanknopingspunten waar we de oorzaak kunnen zoeken?
Ik had echt net mijn laatste zin aangepast toen ik jouw eerste bericht nog eens las 😉 Maar ik ben wel benieuwd, wat kwam er precies uit het onderzoek? Geven zij aanknopingspunten waar we de oorzaak kunnen zoeken?
Ik heb zojuist mijn comment bewerkt met een link naar de support ticket. Maar we hebben niet echt aanknopingspunten en zijn zo'n beetje terug bij nul. We hebben zo'n beetje de hele FAQ afgelopen en zijn nu weer terug bij het delen van mijn msinfo bestand
Reputatie 7
Badge +28
Frustrerend dat het zo lang duurt! 😞 Ik kan het supportticket niet inzien, ik denk dat jij dat alleen kunt zien.

In alle reacties zie ik twee dingen die het probleem "oplossen". De eerste is een andere DNS proberen, bijvoorbeeld die van Google (Get Started | Public DNS | Google Developers). De tweede is om een VPN te gebruiken. AVG heeft bijvoorbeeld een gratis trialversie Gratis VPN voor Windows-pc downloaden | AVG Secure VPN.

Beide opties omzeilen een dieperliggend netwerkprobleem en zijn dus workarounds. Daarom ben ik benieuwd waar Ubisoft zelf denkt dat het probleem ligt. Het is me nog niet duidelijk of ik je vanuit KPN kan helpen, hoewel ik uiteraard graag met je meedenk.
Frustrerend dat het zo lang duurt! 😞 Ik kan het supportticket niet inzien, ik denk dat jij dat alleen kunt zien.

In alle reacties zie ik twee dingen die het probleem "oplossen". De eerste is een andere DNS proberen, bijvoorbeeld die van Google (Get Started | Public DNS | Google Developers). De tweede is om een VPN te gebruiken. AVG heeft bijvoorbeeld een gratis trialversie Gratis VPN voor Windows-pc downloaden | AVG Secure VPN.

Beide opties omzeilen een dieperliggend netwerkprobleem en zijn dus workarounds. Daarom ben ik benieuwd waar Ubisoft zelf denkt dat het probleem ligt. Het is me nog niet duidelijk of ik je vanuit KPN kan helpen, hoewel ik uiteraard graag met je meedenk.

Bijde een vpn en een andere DNS (zelf gebruik ik 1.1.1.1) werken niet (VPN is PIA (private internet access))
Ik vraag mij zeer af waar het aan licht.
Reputatie 7
Badge +28
Dan heb je echt álles geprobeerd. Door de VPN kun je een routeringsprobleem uitsluiten (de manier waarop de verbinding van jouw Experia Box naar de server loopt). Door de andere DNS sluit je een probleem met de omzetting van een domeinnaam naar een IP-adres uit.

Er zijn nog twee opties die ik zo zie. Als het echt altijd misgaat, zonder uitzondering, kan het nog aan een firewall op jouw computer liggen. Als je de Windows firewall gebruikt kun je een programma zo toestaan om verbinding te maken: PCLeek | Hoe uitzonderingen toevoegen aan Windows (Defender) Firewall?

Als het af en toe wel werkt lijkt me dit toch een probleem bij Ubisoft. Dan hoop ik dat ze er eens uit gaan komen, ruim een maand is wel heel lang. Suggesties van andere forumgebruikers zijn natuurlijk welkom.
Dan heb je echt álles geprobeerd. Door de VPN kun je een routeringsprobleem uitsluiten (de manier waarop de verbinding van jouw Experia Box naar de server loopt). Door de andere DNS sluit je een probleem met de omzetting van een domeinnaam naar een IP-adres uit.

Er zijn nog twee opties die ik zo zie. Als het echt altijd misgaat, zonder uitzondering, kan het nog aan een firewall op jouw computer liggen. Als je de Windows firewall gebruikt kun je een programma zo toestaan om verbinding te maken: PCLeek | Hoe uitzonderingen toevoegen aan Windows (Defender) Firewall?
Als het af en toe wel werkt lijkt me dit toch een probleem bij Ubisoft. Dan hoop ik dat ze er eens uit gaan komen, ruim een maand is wel heel lang. Suggesties van andere forumgebruikers zijn natuurlijk welkom.

Volgens mij heeft het niks met een firewal te maken, aangezien het spel wel deels ubisoft servers kan bereiken, anders kan het mijn profiel ook nooit laden. Maar ja ik ben het eens met je dat ubisoft wel een keer mag opschieten 😥

Reageer