Raspberry Pi buiten DHCP range aangesloten, wel toegang, geen internet

  • 11 March 2019
  • 8 reacties
  • 169 keer bekeken

Mijn Raspberry Pi heb ik aangesloten buiten de DHCP range. Dit is ook gelukt (want kan deze via SSH gewoon bereiken), alleen heb ik vervolgens geen toegang meer tot internet. Ik gebruik de Experiabox V10 i.c.m. een Experia WiFi.

Is dit logisch of zou er gewoon internet toegang moeten zijn buiten de DHCP range?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Controleer op de Raspberry Pi of de standaard gateway wel ingesteld is op het LAN IP adres van de Experia Box en of je wel een DNS server gedefinieerd hebt.
Veel mensen denken dat een DHCP server alleen is om IP adressen uit te delen, maar die doet iets meer wat nu dus handmatig gedaan moet worden.
Bedankt voor uw snelle reactie!

Ik heb voor de gateway en de DNS server bij beide 192.168.2.254 ingevuld op de Raspberry Pi.

Ik las in andere berichten dat de V10 vaker problemen geeft met een statisch IP adres buiten de DHCP range.
Reputatie 7
Ik heb jaren een V10 in gebruik gehad en nooit problemen gehad met apparaten binnen of buiten de DHCP range. Zolang de gateway maar goed staat en er een dns server ingesteld is zou je geen problemen mogen ondervinden.
Dan ga ik verder proberen. Bedankt voor de antwoorden iig.
Er gaat hier iets fout want ik heb helemaal niets gevraagd
Dan ga ik verder proberen. Bedankt voor de antwoorden iig.
Kijk anders even wat de volgende commando's opleveren:
code:
ip route
host www.kpn.com
Reputatie 7
Badge +30
Er gaat hier iets fout want ik heb helemaal niets gevraagd

De eerste reactie van M-user was oorspronkelijk geplaatst in een topic dat jij in 2017 begon. Ik heb het bericht los gemaakt naar dit eigen topic, maar jij hebt dan nog wel een melding gekregen dat er een nieuwe reactie op je vraag uit 2017 was. Je mag dat verder negeren 🙂
👍🏾👍🏾👍🏾