Beantwoord

RDP van extern naar KPN

  • 7 September 2019
  • 8 reacties
  • 249 keer bekeken

Ik ben iemand aan het helpen met de verhuizing van twee pc's (Windows 7 en Windows Server 2012) en het opnieuw instellen van RDP, maar tot nu toe met weinig succes.

Op de vorige plek stonden twee pc's waarop vanaf een externe locatie via rdp verbinding werd gemaakt. Hier hadden ze een andere provider dan KPN en werkte alles prima, dus de instellingen op de computers zijn goed (daar althans). Na de verhuizing zijn de computers nu aangesloten op een KPN verbinding, waar ik via het lokale IP-adres (192.168.2.5 en 192.168.2.6) onderling wel verbinding kan maken. De poorten die hiervoor gebruikt worden, zijn 3390 en 3392 en deze zijn toegevoegd aan de port forwarding. Ik krijg het echter niet voor elkaar om van buitenaf (telefoon met 4g en nu thuis) verbinding te maken met deze pc's. Gezien het feit dat het altijd probleemloos gewerkt heeft op deze computers en nu binnen de LAN-omgeving alles nog steeds werkt, lijkt het mij dat het iets met de beveiligingsinstellingen van KPN te maken heeft (correct me if I'm wrong). Na enkele uren prutsen en Googlen, heb ik echter nog niks kunnen vinden om het op te lossen, dus ik hoop dat hier iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door wjb 9 September 2019, 18:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

KPN? Het is nogal dringend.
Reputatie 7
Badge +24
RDP rechtstreeks aan internet hangen is enorm gevaarlijk. De kans dat je vroeg of laat gehackt word is enorm groot.

Tis een kwestie van port forwarding. Maar dat werkt op de v10a nogal slecht. Er zijn diverse bugs waardoor het soms niet werkt.
Reputatie 7
Als je een V10a hebt, maak dan eerst een paar (3 of 4) dummy port-forwardings en daarna die twee voor RDP. Dan zou het moeten werken.
Ik sluit mij overigens aan bij @Nick83, RDP open zetten op Internet is nou niet het veiligste scenario dat je kunt bedenken.

Tis een kwestie van port forwarding. Maar dat werkt op de v10a nogal slecht. Er zijn diverse bugs waardoor het soms niet werkt.


Dit idee kreeg ik al, maar oplossingen hiervoor zijn er momenteel niet?
Reputatie 7
Dit idee kreeg ik al, maar oplossingen hiervoor zijn er momenteel niet?
Zie mijn vorige bericht dat je jouwe precies kruisde.
Als je een V10a hebt, maak dan eerst een paar (3 of 4) dummy port-forwardings en daarna die twee voor RDP. Dan zou het moeten werken.
Ik sluit mij overigens aan bij @Nick83, RDP open zetten op Internet is nou niet het veiligste scenario dat je kunt bedenken.


Dit ga ik morgen meteen proberen, bedankt!

Eens met de opmerkingen over de veiligheid, maar het is even een tijdelijke oplossing.
Ik hoop dat je het op deze manier aan de praat krijgt. Laat je het weten?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!