Vraag

Rebox werkt niet meer sinds Experia Box V9

• 5 juni 2018
  • 16 reacties
  • 309 keer bekeken

Sinds ik een experiabox v9 heb, werkt de rebox ( https://www.rebox.tv/ ) niet meer. Youtube werkt, wel websites niet. Waarschijnlijk houdt de firewall het tegen. Hoe kan ik highestlevel veranderen of poorten openen? Wel beetje raar dat kpn dit uitzet.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30
De firewall houdt alleen nieuwe inkomende verbindingen zonder forward tegen.

Kan je iets meer aangeven over hoe het voorheen werkte etc
Heb nieuwe experiabox gekregen en oude helaas teruggestuurd. ivm stoppen isdn.
Reputatie 7
Badge +30
Ja maar wat werkt nu niet dan? Want je zegt "websites niet", maar persoonlijk vind ik dat niet duidelijk genoeg.
Is er nog iemand van kpn die vragen hier beantwoord? Tis wel wat vervelend dan sommig edingen niet meer werken doordat kpn nodig vond modem te ruilen.
Reputatie 7
Badge +30
Ja tuurlijk, maar zonder genoeg informatie is er weinig nuttigs te zeggen.
Sinds ik een experiabox v9 heb, werkt de rebox ( https://www.rebox.tv/ ) niet meer. Youtube werkt wel, websites en uitzendinggemist niet meer.
Jammer dat het niet per tel. kan. Hou wel van beetje privacy namelijk.
Kan ik discussie ook deleten?
Dit schiet niet op.
Reputatie 7
Badge +19
Hey Henk, ik zie dat je nieuw bent hier. Welkom op het forum van KPN 🙂 De community helpt je hier graag met al je vragen die 'buiten de ondersteuningsvoorwaarden'van de klantenservice vallen. Jouw vraag is daar een mooi voorbeeld van. Wat ontzettend zuur dat rebox.tv niet (meer) werkt. Om je te helpen hebben we hier (meer) informatie nodig, zo kunnen we samen het euvel traceren en als het mogelijk is verhelpen.

Net als jij houdt ook KPN en de andere gebruikers van privacy, je hoeft dan ook geen persoonlijke informatie openbaar te delen. Je mag de omschrijving van melding(en), foutcode en screenshots 'algemeen' houden. Als je liever helemaal geen informatie verstrekt vrees ik dat we je niet verder kunnen helpen.

We horen graag van je als we wel wat voor je kunnen betekenen!
Sinds ik een experiabox v9 heb, werkt de rebox ( https://www.rebox.tv/ ) niet meer. Youtube werkt, wel websites als uitzendinggemist niet meer.
Reputatie 7
Badge +19
Ha Henk, goed dat je toch nog even terugkomt 🙂 Ik heb nog wel een aantal vragen. Rebox levert namelijk verschillende soorten en modellen voor tv ontvangst, waaronder: settop box, S-PVR (sateliet) en DVB-T (Digital terrestrial television, zoals Digitenne). Ik ben erg benieuwd welke jij probeert te verbinden? Ik denk dat je een settop box probeert aan te sluiten, sommigen van deze ontvangers kunnen ook via WiFi een verbinding maken. Kan jij uitleggen hoe je de Rebox hebt aangesloten? Welke foutmelding krijg je? Je mag een screenshot sturen. Dan kijken we even met je mee.
Het is rebox 8220. Sateliet ontvangst en internet.
Ik heb hem geprobeerd met wifi en met kabel. Dit laatste gaf nog beetje resultaat. Maar alleen stilstaand beeld na lange tijd. Komt dat door gesloten poorten of trage verbinding vanuit modem? Kan het zijn dan deze experiabox V9 trager is dan de vorige? In de Rebox zit Uitzendinggemist. Die wil ik graag gebruiken.
Reputatie 7
Badge +19
Kijk, daar kunnen we verder mee Henk. Ik neem aan dat je voor lineair tv kijken de satelliet hebt aangesloten? Voor Programma gemist moet je inderdaad een kabel aansluiten om 'On Demand' tv-programma's te kijken. Welke melding krijg je als je Programma Gemist opent? Foutcode?
Het lukte met de vorige experiabox zonder kabel. Met de V9 niet helaas meer. Ik geef het op.
Reputatie 7
Badge +19
Ik zal er maar heel eerlijk over zijn henk. Dat de V8 draadloos werkte met de Rebox is wel erg bijzonder te noemen. Als ik op jouw adres kijk zie ik dat er 'maarliefst' 6 Mbit/s aan snelheid kan worden gehaald. En dat is dan ook nog mét kabel. Draadloos is daarom zeker niet aan te raden 😞
Dank, ja het ging prima, uitzendingemist via experia > wifi > rebox > tv...

Reageer