Vraag

Remote desktop werkt niet meer (ineens)

• 27 januari 2017
  • 5 reacties
  • 877 keer bekeken

Altijd heeft remote desktop gewerkt, en van de een op de andere dag niet meer.

Intern via hetzelfde LAN werkt het wel (dus op mijn pc staat alles goed).
Als ik vanaf buiten wil inloggen kom ik er niet doorheen.
De poort op de router staat open (3389) van remote desktop. Deze staat gekoppeld aan het mac/ip adres van de pc.
Ik heb nadat het ineens niet meer werkte de poort verwijderd, en opnieuw toegevoegd in de router. Zowel IP4 als IP6. Ook als ik alleen IP4 gebruik werkt het niet.
De firewall op mijn pc staat uit.

Iemand een idee ?

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Dag @tijmenteloo, welkom op het forum! Lastig dat remote desktop niet meer werkt. Krijg je een specifieke foutmelding, of bijvoorbeeld een time-out?
Nee, Hij maakt gewoon geen verbinding.
Volgens mij geen foutmelding...
Net nog geprobeerd om op hetzelfde systeem een ftp-server te draaien en die werkt wel, ook vanaf buitenaf bereikbaar.
Reputatie 7
Badge +21
Hi @tijmenteloo, lastig om te achterhalen waar het nu precies misgaat. Persoonlijk zou ik in de eerste plaats remote desktop uitzetten in Windows, de pc herstarten en het vervolgens weer aanzetten. Als dit geen effect heeft zou ik kijken of het probleem ook speelt op een ander systeem indien beschikbaar. Wat je ook kunt doen is een andere poort proberen. Zie eventueel https://support.microsoft.com/nl-nl/help/306759/how-to-change-the-listening-port-for-remote-desktop voor informatie over het aanpassen van de poort. Ik hoor graag weer van je!
Reputatie 7
Badge +30
Nee, Hij maakt gewoon geen verbinding.
Volgens mij geen foutmelding...
Net nog geprobeerd om op hetzelfde systeem een ftp-server te draaien en die werkt wel, ook vanaf buitenaf bereikbaar.

Bij RDP krijg je toch wel een reden waarom de verbinding niet werk?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @tijmenteloo, ben je al wat verder gekomen in het verhelpen van het probleem? Ik hoor graag weer van je!

Reageer