Beantwoord

Repeater & IGMP Snooping

• 15 juni 2018
  • 5 reacties
  • 606 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +2
Hi,

Ik kan dit nergens in de technische gegevens vinden en de KS + technische dienst weet het ook niet - dus misschien dat iemand het hier weet. :)

De KPN Repeater lijkt in Extender Mode geen IGMP Snooping te ondersteunen. Klopt het dat in Extender Mode de AP Instellingen geen enkel effect hebben, waardoor dus ook handmatige kanaal selectie niet geactiveerd wordt, en IGMP Snooping dan dus ook niet werkt?
icon

Beste antwoord door wjb 15 juni 2018, 23:49

Klopt. Om gebruik te maken van IGMP en dus een tv ontvanger erop aan te kunnen sluiten ...Ook op een switch zonder IGMP snooping kan prima een TV ontvanger aangesloten worden, zolang je dan maar voorkomt dat er apparaten aangesloten worden waarvan de netwerkkaart op 10Mbps gezet wordt als deze standby gaan. IGMP snooping is geen must maar een pré.

Draadloos (via wifi) hoeft IGMP ook niet te werken want dan kan er geen tv ontvanger op gebruikt worden.Ik kan prima een TV ontvanger via wifi aansluiten, gebruik makend van bijvoorbeeld de Netgear WNCE2001.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Klopt. Om gebruik te maken van IGMP en dus een tv ontvanger erop aan te kunnen sluiten dient het KPN accesspoint bedraad aangesloten te worden op de Experiabox.
Draadloos (via wifi) hoeft IGMP ook niet te werken want dan kan er geen tv ontvanger op gebruikt worden.
Reputatie 5
Badge +2
Ah daar was ik al bang voor... Wat vreemd dat het product van KPN de eigen hardware niet ondersteund dan, dat is redelijk waardeloos. Naja, dan stuur ik hem weer terug en koop ik een andere die het wel kan. 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Lol, er is een makkelijke manier om de gehele noodzaak voor IGMP Snooping te omzeilen; maar het is een beetje omslachtig in gebruik helaas.

Oh well, toch maar overstappen op een ander apparaat. 😉 Bedankt voor je reactie Peter.
Reputatie 7
Klopt. Om gebruik te maken van IGMP en dus een tv ontvanger erop aan te kunnen sluiten ...Ook op een switch zonder IGMP snooping kan prima een TV ontvanger aangesloten worden, zolang je dan maar voorkomt dat er apparaten aangesloten worden waarvan de netwerkkaart op 10Mbps gezet wordt als deze standby gaan. IGMP snooping is geen must maar een pré.

Draadloos (via wifi) hoeft IGMP ook niet te werken want dan kan er geen tv ontvanger op gebruikt worden.Ik kan prima een TV ontvanger via wifi aansluiten, gebruik makend van bijvoorbeeld de Netgear WNCE2001.

Reputatie 5
Badge +2
@wjb
Jup, een zo klein mogelijk wlan->eth converter was ook wat ik eerst wilde doen. Ik kreeg het alleen niet voor elkaar om een model te vinden dat 2 LAN poorten heeft (dan kan ik ook meteen m'n home-cinema set eraan hangen) én in client mode kan draaien (wel ontvangen, niet zelf uitzenden.).

Ik had er eindelijk een gevonden en gekocht op CoolBlue van TP-Link. Krijg ik een mailtje dat ie toch niet geleverd kan worden en ook nooit meer geleverd gaat worden. 😞 Bleh.

Ik zit nu te twijfelen of ik gewoon die repeater laat staan en aan de USB Poort een Raspberry Pi met PiHole ga hangen. Daar een 802.11ac stickje erin en dan de repeater doodleuk aansluiten op de eth-poort van die Pi, en de Pi de bridge met 't modem laten regelen. Kan die Repeater in Access Point mode draaien want die weet niet beter als dat ie bedraad aangesloten is en klaar. Kan ik ook meteen HomeBridge installeren.

Aan de andere kant is dat eigenlijk ook een leuk hobbyprojectje, maar een beetje omslachtig... Om 't makkelijk te maken misschien toch morgen maar weer eens de winkels induiken. 🙂

Reageer