Beantwoord

Reset modem v10 na werkzaamheden door KPN

  • 4 May 2019
  • 7 reacties
  • 326 keer bekeken

Badge
Op vakantie kreeg ik bericht dat er werkzaamheden zouden plaatsvinden in mijn regio en dat ik mogelijk het modem (Experiabox V10) opnieuw zou moeten opstarten. Dat bleek het geval, want er was geen internet meer (ik had geen verbinding meer met o.a. mijn IP-camera).
Opnieuw opstarten is op zich natuurlijk geen probleem, maar WEL als je op vakantie bent 😞.
Kan het modem ook op opnieuw 'op afstand' worden opgestart?
icon

Beste antwoord door arjohan 6 May 2019, 13:09

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @arjohan , nee dat is niet mogelijk, dat zou alleen KPN kunnen doen.
Misschien is er iemand thuis die de plantjes of de beestjes verzorgt en die kun je vragen de modem even minimaal 30 seconden van de stroom te halen en daarna weer op stroom te zetten.
Badge
Bedankt voor je antwoord Jan-D; ik was er al bang voor.
Als wij op vakantie zijn hoeft er niets 'verzorgd' te worden; bovendien ben ik degene die bij de buren de problemen met de internetverbinding oplos :-); dus de buren bieden op dit punt geen soelaas.
Dus als het in de toekomst nog eens voorkomt moet ik KPN zelf maar bellen; ben benieuwd of ze dat voor een individuele klant zouden willen doen....
Reputatie 7
Badge +21
Goedemmiddag @arjohan. Welkom op het forum. Is het inmiddels al gelukt om de ExperiaBox te resetten? Mocht het nog niet gelukt zijn, dan hoor ik het graag van je. Ik zal dan proberen om de ExperiaBox te resetten. Ik hoor graag van je!
Hoi @arjohan . Wat een vervelende samenloop van omstandigheden. Ik wil best proberen om je experiabox vanaf hier een 'duwtje' te geven maar kan niks garanderen. Laat je weten of ik voor jou een herstart moet doen?
Zoals je merkt staan we te popelen! 😉
Badge
Haha; zoveel (re)acties op mijn vraag; inmiddels is het uiteindelijk toch gelukt om met behulp van mijn buurman het modem te herstarten, maar het had wel wat voeten in de aarde.
Maar ik begrijp dat het in principe voor jullie mogelijk is om op afstand te herstarten. Goed om te weten voor toekomstig voorkomende gevallen :-)
Moderatoren: bedankt!
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat het gelukt is om de ExperiaBox te herstarten. In de meeste gevallen kunnen wij op verzoek van de klant het modem resetten of herstarten. Dit kan alleen wanneer wij het modem vanuit hier kunnen benaderen. Mocht je in de toekomst onze hulp wel nodig hebben, dan helpen we je graag verder. ☺️

Reageer