Beantwoord

Ring deurbel ziet mijn WiFi niet

  • 5 January 2020
  • 32 reacties
  • 3947 keer bekeken

Vandaag de strijd aan gegaan met de RING deurbel en tot op heden verloren. Allerlei posts hier in de community gelezen en uitgevoerd, maar geen resultaat.
Eerst heb ik alle onderdelen van Ring aangesloten (bel versterker etc)

 

Bij de setup loop ik vast, de deurbel ziet mijn wifi niet en dat terwijl deze ongeveer 2 meter van de experia V10 box hangt.

Ik heb inmiddels allerlei settings in de v10 aangepast (5 GHZ staat uit, kanaal 6 geselecteerd voor 2,4HGZ) Maar nul resultaat.

Wie kan me een echte oplossing bieden want dit is echt ##### om maar te zeggen.

icon

Beste antwoord door Natasja 22 January 2020, 15:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Heb je al een andere deurbel geprobeerd? Want ik vermoed dat je daarin de oplossing moet zoeken.  

@Noordzee en waarom zou een ring bij mij niet werken terwijl ik hier op het forum ook posts tegen kom dat ze het wel aan de praat hebben gekregen?

Mijn Ring ziet allerlei ziggo netwerken die verder weg liggen van mijn huis.

 

Vermoed dat ik dus een andere provider moet gaan zoeken

Mijn Ring ziet allerlei ziggo netwerken die verder weg liggen van mijn huis.

Ziet een WiFi Analyzer op een smartphone jouw 2,4GHz op kanaal 6 wel dan?

Wellicht is met het uitzetten van 5GHz WiFi ook een andere modus of effect in werking gesteld. Kun je wel andere apparaten verbinden aan de ExperiaBox verbinden?

En is het een v10 of v10a ?

Reputatie 7

Je bent, zo te zien, niet de enige die problemen ondervindt met het aansluiten van een RING deurbel.

@tmoesel Ik zie idd wel het kanaal via een analyzer, maar met 5GHZ aan of uit maakt geen verschil voor de ring deurbel.

Overigens het betreft een v10

Maar leest Meneer KPN hier niet mee? En weet iemand hoe zij support (kunnen) leveren op naar mijn idee niet werkende routers?

Reputatie 7
Badge +24

Of niet werkende ring. Als je met je laptop en telefoon wel gewoon gebruik kan maken van wifi, waarom zou er dan wat aan de Experiabox mankeren?

Reputatie 6
Badge +9

Dag @SRWB36. Welkom hier op het Forum. Allereerst sorry voor de late reactie. Ik vrees dat je topic ertussendoor is geglipt.

We zien de Ring deurbellen inderdaad steeds vaker voorbijkomen. Lastig dat het niet lukt om die te verbinden via WiFi. Als ik je goed begrijp, loop je tijdens het instellen van de deurbel vast, omdat je Ring deurbel het WiFi-netwerk niet ziet. Klopt dat? Wellicht een beetje een voor de hand liggende vraag, maar heb je de Experia Box al eens herstart? En kun je mij laten weten wat voor merk en type Ring deurbel je precies hebt? Stel je die in met een app op je telefoon/tablet? 

Natasja,

Ik heb het zelfde probleem en ja je stelt hem in met je telefoon of tablet

Reputatie 7

Staat het kanaal voor 2.4GHz wellicht ingesteld op kanaal 12 of 13?

Zo ja wijzig dat dan, want kanaal 12 en 13 worden niet ondersteund door Ring producten.

Bron.

Ik zit al op kanaal 1 en ik heb een experiabox v8

Reputatie 7

Misschien toch wel een interessant artikel.

Sorry mijn bel kan de openbare weg niet filmen.

Dus ik zie niet de toegevoegd waarde van dit verhaal 

Sorry mijn bel kan de openbare weg niet filmen.

Dus ik zie niet de toegevoegd waarde van dit verhaal 

Ik wèl.

 

@Natasja 

Dank dat ik nu eindelijk een serieus antwoord krijg, want tot op heden zijn het redelijk loze opmerkingen.

Even op een rijtje:

  • Het betreft een V10 experia box die inmiddels meerdere malen gerest is (na elke configuratie wijziging)
  • Het betreft een Ring Pro deurbel (https://nl-nl.ring.com/products/video-doorbell-pro)
  • Ik start de installatie procedure op mijn telefoon. Deze laat de ring deurbel connecten naar een wifi netwerk. Hij ziet er een stuk of 12, maar niet die van mij en daar stopt het verhaal dan.

Inmiddels heb ik al redelijk wat blog posts hier gelezen, maar geen van de daar geboden oplossingen helpt bij mij.

In de ring-app zeggen ze dat je kanaal 6 moet gebruiken, maar dat heeft niet geholpen. 

Een werkende oplossing zou zeer op prijs worden gesteld want het kan toch niet zijn dat de experia box niet alle "normale” rand apparatuur ondersteund….

Sorry mijn bel kan de openbare weg niet filmen.

Dus ik zie niet de toegevoegd waarde van dit verhaal 

Wat heeft dit met mijn probleem te maken? Kunnen we de discussie "schoon” houden

Staat het kanaal voor 2.4GHz wellicht ingesteld op kanaal 12 of 13?

Zo ja wijzig dat dan, want kanaal 12 en 13 worden niet ondersteund door Ring producten.

 

 

@wjb Heb je mijn postr gelezen? Daar vind je het antwoord….

Reputatie 7

Staat het kanaal voor 2.4GHz wellicht ingesteld op kanaal 12 of 13?

Zo ja wijzig dat dan, want kanaal 12 en 13 worden niet ondersteund door Ring producten.

@wjb Heb je mijn postr gelezen? Daar vind je het antwoord….

Mijn reactie was een reactie op het bericht van @Jo q.

 

Heb je m.b.v. de WiFi Analyzer app de veldsterkte van jouw 2.4GHz wifi gemeten op de plek waar de deurbel hangt?

Hoeveel dBm meet je?

Reputatie 7

Zou dit een oorzaak kunnen zijn?

Bron.

Reputatie 6
Badge +9

Jij ook van harte welkom hier, @Jo q. Lastig dat je met hetzelfde probleem kampt. Heb je al gekeken of het voor jou helpt om het WiFi-kanaal te wijzigen, zoals @wjb tipt? 

@SRWB36, ik begrijp dat je al een en ander hebt geprobeerd om je Ring deurbel aan de praat te krijgen, maar dit nog niet is gelukt. Dat lijkt me frustrerend. Wil je eens naar het laatstgenoemde advies van @wjbkijken? Helpt het om de netwerknaam aan te passen

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt een v10 lees ik. Heeft u misschien ook versterkers? Accespoints?

Ik heb een nieuwe ringbel gekregen  van de leverancier en binnen 15 min was hij in de lucht.Dus ik heb geen problemen meer en dank iedereen voor het meedenken

Jij ook van harte welkom hier, @Jo q. Lastig dat je met hetzelfde probleem kampt. Heb je al gekeken of het voor jou helpt om het WiFi-kanaal te wijzigen, zoals @wjb tipt? 

@SRWB36, ik begrijp dat je al een en ander hebt geprobeerd om je Ring deurbel aan de praat te krijgen, maar dit nog niet is gelukt. Dat lijkt me frustrerend. Wil je eens naar het laatstgenoemde advies van @wjbkijken? Helpt het om de netwerknaam aan te passen

Hi @Natasja ook die had ik al ergens gelezen en mijn netwerk heeft een heel “gewone” naam, deze heeft enkel letters en 2 cijfers, dus vrees dat ook daar het probleem niet zit.

 

What's next...

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb een nieuwe ringbel gekregen  van de leverancier en binnen 15 min was hij in de lucht.Dus ik heb geen problemen meer en dank iedereen voor het meedenken

Goed om te lezen dat het voor jou nu is opgelost, @Jo q:slight_smile:

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @SRWB36. Heb je wel eventjes getest of het helpt om je netwerknaam aan te passen, ondanks dat deze geen vreemde tekens bevat? Even ter controle: je hebt je SSID niet verborgen? En heb je wellicht ook al contact gehad met de helpdesk van de leverancier? Ik heb ondertussen ook binnen de organisatie navraag gedaan of er problemen bekend zijn. Als ik een terugkoppeling heb, dan laat ik dat weten.