Beantwoord

Ring deurbel ziet mijn WiFi niet

  • 5 January 2020
  • 32 reacties
  • 3946 keer bekeken

Vandaag de strijd aan gegaan met de RING deurbel en tot op heden verloren. Allerlei posts hier in de community gelezen en uitgevoerd, maar geen resultaat.
Eerst heb ik alle onderdelen van Ring aangesloten (bel versterker etc)

 

Bij de setup loop ik vast, de deurbel ziet mijn wifi niet en dat terwijl deze ongeveer 2 meter van de experia V10 box hangt.

Ik heb inmiddels allerlei settings in de v10 aangepast (5 GHZ staat uit, kanaal 6 geselecteerd voor 2,4HGZ) Maar nul resultaat.

Wie kan me een echte oplossing bieden want dit is echt ##### om maar te zeggen.

icon

Beste antwoord door Natasja 22 January 2020, 15:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Tot op heden is dit forum het enige waar , zover bekend, de koppelings problemen worden beschreven.

elke keer de transformator omzetten van de bel 8V vs 24V doe ik liever niet. De eerste keer heb ik alle mogelijke oplossingen geprobeerd en ben toen ongeveer 6uur bezig geweest met een klus van normaal een half uur. 
 

dus als ik een goede tip krijg die mogelijk gaat werken ga ik die uitproberen

 

hoor graag wat er intern op terug komt

Reputatie 6
Badge +9

Daar kan ik me iets bij voorstellen, @SRWB36. Ik heb inmiddels een reactie vanuit de organisatie. Een collega heeft contact gehad met Ring. Zij geven inderdaad aan de problemen niet te herkennen. Wel is het advies vanuit hen om bij problemen contact op te nemen met de helpdesk van Ring via telefoonnummer 00 800 87 00 97 81. Als dan blijkt dan het niet aan de Ring deurbel ligt, moeten we het probleem samen verder gaan onderzoeken.

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @SRWB36. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Ik ben benieuwd of je inmiddels contact hebt gehad met de helpdesk van Ring. Wat is daaruit naar voren gekomen? 

Helaas nog geen verdere actie kunnen ondernemen. Hoop binnenkort verder te komen

Reputatie 6
Badge +9

Geen probleem, @SRWB36. Ik wacht je bevindingen even af. 

Ik had het zelfde probleem, de Ring Pro 2 nieuw uit de doos zag 40 wifi netwerken behalve die van mij terwijl ik praktisch in de meterkast zat. 

Acties ondernomen die niet werkte. 

-Router reset
-Wifi op kanaal 6 (auto uit)
-Andere telefoon voor installatie
-Android wifi geheugen reset.

Acties ondernomen die wel werkte!

-Ring opnieuw opstarten door even kort van de 24v spanning te halen. (Controleer de app of je het wifi netwerk ziet) 

Is dit niet het geval:
-Kapje van de voorkant van de ring halen (welke onder spanning staat, in de installatie modus, draaiende front ring blauw)
-Aan de rechter zijkant boven zit een button met een oranje rondje houd die 20sec ingedrukt.
-De ring zal nu volledig resetten.
-Let op bij mij kwam de ring niet vanzelf weer op (ronde cirkel aan de voorkant draaien) bleef bij mij compleet dood.
-In dat geval druk nog een paar keer achter elkaar kort op de oranje knop aan de zijkant tot je het harde geluid hoort van de ring die je welkom heet. 
-Vervolg nu de stappen in de app tada wifi netwerk wel gevonden.

-Stel de installatie loopt niet helemaal lekker door, even spanning van de ring en opnieuw de installatie in app doorlopen. 

Toen was het bij mij ineens poef gelukt. Werkt nu al weken vol tevredenheid. 
Heb trouwens ook mijn oude 8v mechanische bel vervangen voor een nieuwe Grothe 24083 (LTW 1171A) 24v. Even de Pro Power Kit v2 op de aansluit punten van de bel erbij schroeven easy.

Veel succes!

 

Ben er ook lang mee bezig geweest maar heb uiteindelijk de oplossing gevonden: 

probleem wordt niet veroorzaakt door KPN apparatuur of Wifi instellingen maar door de Ring app. Ring eist toegang tot je locatie om het configuratieproces te voltooien. Bij het instellen van je Ring deurbel moet je dus de toegang tot locatievoorzieningen op ‘Altijd’ zetten om succesvol de installatie te kunnen afronden. Beetje slordig dat Ring dit nergens vermeld en de app je gewoon opnieuw het opstartproces laat doorlopen.