Vraag

Ring indoor camera werkt niet

  • 10 July 2020
  • 15 reacties
  • 283 keer bekeken

Ook mijn internet radio kan niet verbinden met het KPN modem. Hij ziet het netwerk niet, nét als mijn Ring camera. 

Ring gebeld, deze wijzen KPN aan als schuldige.

Werdt wel netjes geholpen, maar geen resultaat

KPN gebeld, de medewerker gebruikt zelf ook ring, zonder problemen......, geen resultaat

 

Al gedaan:

Netwerk naar b-g-n gezet, geen resultaat. 

Kanaal op 1-3-6 en 11 geprobeert, geen resultaat. 

Modem gereset, geen resultaat. 

Ring app verwijdert en weer geïnstalleerd, geen resultaat. 

Ring gereset, geen resultaat. 

Iemand een idee of tip? 

 

Mijn salora internet kan ook niet verbinden. Hij ziet het netwerk niet. Ook niet handmatig te verbinden


15 reacties

Reputatie 7

Hey @Draatsom, goed dat je hier jouw vraag aan de kpn community voorlegt, welkom op het forum :)

Heel irritant dat het niet lukt om je apparatuur met de Experiabox te laten ‘communiceren’. Welk modem heb je thuis aangesloten?

@Nick83, weet jij waar het aan kan liggen? 

De KPN box 12

 

Gisteren is een KPN monteur geweest. Er was een klein probleempje, de KPN zag de modem ook niet. Schijnt te maken te hebben met de nieuweKPN 12 box. Dit is gefixt. Daarna kon met wat rommelen de Ring camera weer werken gekregen worden. De salora internet radio echter nog niet. 

Bedankt KPN monteur Joey! 

Reputatie 7

Heel fijn dat onze monteur Joey je goed heeft geholpen! :) Super dat de Ring nu wel werkt. Wat heeft de monteur precies gedaan?

De monteur heeft een ander type modem(een witte)aangesloten om “de lijn” te activeren met die modem. Toen de KPN12 box weer aangesloten. Daarna wilde de Ring weer met het nieuwe netwerk verbinden. Schijnt overigens wel een dingetje van de nieuwe 12 box te zijn. Gewoon omdat het allemaal nog nieuw is, begreep ik. Kreeg daarna ook vrij snel een email van de KPN “Uw KPN product voor Thuis is succesvol toegevoegd aan uw KPN ID “.

 

De Salora radio is nog niet gelukt…..

Reputatie 7

Dat klopt, de KPN Box 12 is net uitgekomen er zal ongetwijfeld nog het een en ander aan verbeterd moeten worden, maar dit ‘probleem’ heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Dank voor je toelichting. We houden het in de gaten. 

De Salora radio is nog niet gelukt…..

Misschien dat er nog communityleden zijn hier op het forum die je daar verder mee kunnen helpen..

Zou fijn zijn. Thx

Reputatie 7
Badge +24

De monteur heeft een ander type modem(een witte)aangesloten om “de lijn” te activeren met die modem. Toen de KPN12 box weer aangesloten. Daarna wilde de Ring weer met het nieuwe netwerk verbinden. Schijnt overigens wel een dingetje van de nieuwe 12 box te zijn. Gewoon omdat het allemaal nog nieuw is, begreep ik. Kreeg daarna ook vrij snel een email van de KPN “Uw KPN product voor Thuis is succesvol toegevoegd aan uw KPN ID “.

Bijzonder. Dan had u dus helemaal nog geen internet? Maar dat had u kennelijk nog niet door? Hoe is dat mogelijk?

Wat is het type van die radio?

Ik had wél internet en zelfs TV! 

Salora IRW850. Hij ziet het goede netwerk, maar wil niet verbinden. Ook niet nadat ik het netwerk een eenvoudig wachtwoord heb gegeven. Ook niet nadat ik de naam van het netwerk heb gewijzigd. Modem opnieuw gestart. Radio 24 uur van stroom af gehad. Werkt allemaal niet

 

De 2,4 en 5mgz radio schakelen dan gewoon uit na deze mekding

Reputatie 7
Badge +24

Wat probeert u te doen als u deze melding ziet?

Ik probeer het gast netwerk in te schakelen

Reputatie 7
Badge +24

Ik probeer het gast netwerk in te schakelen

Dat geeft u toch wel een andere naam dan het reguliere netwerk?

Ja, andere naam én een ander wachtwoord. Dit staat overigens standaard ingesteld met _guest achter de naam. Dit werkt niet. Een hele andere naam werkt ook niet. 

Reageer