Vraag

roaming apple airport

• 20 april 2017
  • 2 reacties
  • 299 keer bekeken

Badge
Ik lees verschillende verhalen over roaming van de apple airports
De 1 zegt dat hij inderdaad roamt, de ander zegt absoluut niet (dus net als iedere andere accesspoint met zelfde ssid en key) en weer een ander zegt er iets tussen in (niet zoals de professionele AP doen, zero-handoff)
Wat is nou het juiste, want ik heb een extreme en wil graag uitbreiden met expressen. Het zou mooi zijn om roaming te hebben. Of in ieder geval een redelijk naadloze overgang en niet nog boven verbinding hebben met de AP beneden, omdat ie nog net binnen het bereik is...

Edit: Ik lees ook dat ze wel roamen, mits ze aangesloten zijn op de extreme (basis station/router) Dus niet via switch. En laat ik dat nou net hebben. Ik kan niet zonder switch naar de Expressen, omdat ik Vlan gebruik

2 reacties

Reputatie 7
Als de sterkte van wifi toegangspunt (router/accesspoint) lager wordt dan een bepaald minimum dan zal jouw mobiele apparaat op zoek gaan naar een ander sterker wifi toegangspunt en daar naar overschakelen.
Dat is onafhankelijk van hoe zo'n wifi toegangspunt is aangesloten op het netwerk en wordt puur door het mobiele apparaat zelf geregeld. Dit zal echter nooit direct gebeuren, er gaat wat tijd overheen voordat een mobiel apparaat naar een ander wifi toegangspunt switcht. Blijft de sterkte van het wifi toegangspunt net boven dat bepaald minimum, dan zal jouw mobiele apparaat dus niet switchen.

Dit ligt anders bij professionele wifi toegangspunten die roaming functionaliteit hebben. Zij sturen het mobiele apparaat zelf actief naar het beste wifi toegangspunt.
Badge
Klopt. Dat is indd zo bij elke AP die Roaming niet ondersteunen. Maar mijn vraag is of Apple Airports juist wel zoiets als Roaming ondersteunen. Ik lees namelijk iets over ondersteunen van 802.11r (fast roaming)

Reageer