Beantwoord

Robotstofzuiger wil niet verbinden met Wifi netwerk

  • 5 August 2018
  • 31 reacties
  • 18505 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Beste mensen,

weet iemand of dit is opgelost en zo ja wat was de oplossing?

Groet Anne
Ik ben ook heel benieuwd want loop tegen hetzelfde probleem aan... Bij ziggo.
Ligt toch echt aan de app/android volgens mij
Misschien helpt deze info van Cool Blue
https://www.coolblue.nl/advies/hoe-verbind-ik-mijn-robotstofzuiger-met-de-blaupunkt-app.html

Succes!
ik ben momenteel met blaupunkt support aan het emailen , gezien ik hetzelfde probleem heb. (ziggo als provider)

Blaupunkt vroeg me even een hotspot met mijn telefoon te maken daarmee het thuisnetwerk en ziggo over te slaan .. Dit werkt vervolgens perfect.. conclusie bel ziggo maar.....

even een middag aan besteed en het ligt volgens mij aan iets anders (technisch verhaal)...

upnp heeft er niets mee te maken in mijn geval...

Als ik een simpel (ander) wifi access point aansluit, en mijn dure ubiquity access points (heb ik er 3 van) over sla werkt alles ineens prima. Dit met mijn bestaande router, instellingen etc etc etc..

Vervolgens heb ik exact dezelfde SSID, instellingen, technische settings ed. overgenomen op mijn dure wifi setup en alles stopt met werken..

Ik denk dus persoonlijk dat het aan de association ligt van de smartbot radio met mijn access point van ubiquity. (wellicht een probleem in de laatste firmware van de smartbot , gezien alles heeft gewerkt voorheen)

Ik heb al deze technisch informatie doorgestuurd naar blaupunkt vandaag en zij snappen nu ook dat het in hun testen goed kan gaan , maar in het veld bij de klanten fout....

Anyways , ik wacht hun reactie af en ben bereid te testen voor ze..
heb ze als laatste op dit forum gewezen..

mvg

Dennis
hoi , het is opgelost... iig bij mij....

bovenstaande bevindingen bleken inderdaad correct en als test heeft Blaupunkt mijn account voorzien van nieuwe Wifi firmware voor de robot (versie 49).

Deze nieuwe firmware loste het probleem direct op en alles werkte weer prima met mijn eigen wifi oplossing. Ik vermoed dus ook met Ziggo of KPN modem welke Wifi hebben, gezien het geen router probleem is/was maar echt een probleem met de Wifi Radio en de Wifi van de Robot.

In overleg met Blaupunkt doe ik deze post en de software zou ondertussen voor jullie beschikbaar moeten zijn , heb je problemen vragen ze of je contact met ze op wil nemen middels 088 support nummer...

gaarne jullie bevindingen..

groetjes

Dennis
Dat klinkt heel veelbelovend, @DenniZ78 Ik zal jouw antwoord als beste markeren, zodat anderen er in één oogopslag iets aan hebben!