Beantwoord

Rood service lampje brand al ruim 2 weken.

  • 1 June 2020
  • 12 reacties
  • 309 keer bekeken

Het probleem komt hier op het forum heel vaak voor en ook veel met storingen en ik vind geen oplossing dus zelf maar een topic gestart. 

Een paar weken geleden heb ik mijn abonnement gewijzigd in hussel. Dezelfde dag nog zag ik mijn modem, de v10, diverse keren actief worden en blijkbaar zijn toen de instellingen gewijzigd. Sinds dat moment brand bij mij ook het rode servicelamje. Maar voor zover ik kan zien heb ik geen storingen ofzo. 

Uit ervaring weet ik dat ik voordat ik ga bellen eerst de stekkers eruit halen, minuutje wachten en stekkers er weer in, maar geen resultaat.

Omdat ik geen storing of iets heb, ben ik niet meteen gaan bellen maar nu zijn we twee weken verder en lampje brand nog steeds. Gisteren toch maar contact gezocht via de chat en kreeg te horen(lezen) dat dit heel vaak voorkomt en dat er niets aan de hand is.

Dat klopt ook wel maar hier op het forum lees ik ook hele andere verhalen waarbij storingen en problemen veelvuldig worden genoemd, vandaar dat ik mijn verhaal ook maar eens in het forum plaats.

Dus in het kort, sinds 2 weken blijft het rode lampje continu branden, verder heb ik (nog) geen storingen maar uit andere verhalen maak ik op dat er ook mensen zijn met hetzelfde probleem die wel klachten hebben. Want rode lampjes horen er niet te zijn. Wie heeft er een oplossing? 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 June 2020, 14:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

nu heb ik mijn vraag 5 dagen geleden gepost en ik vermoed dat de kpn medewerkers nog slapen, ziek zijn, vakantie hebben, koffiehalen of weet ik veel maar ze zijn niet bezig waarvoor ze hier zijn. Namelijk forumbezoekers helpen met hun vraag die hier gesteld is. mijn eerste bezoekhier, mijn eerste vraag(probleem) hier. Ik denk ook de laatste. Geweldige service hier, kpn!!!!!

Badge +19

Helaas is het hier ook erg druk maar over het algemeen wordt je hier goed geholpen.  Een rood lampje is meestal geen goed teken inderdaad. Vaak zit het probleem dan tussen het modem en de centrale. Heb je het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Je zou nog kunnen proberen het kabeltje te vervangen tussen het modem en het isra punt.  Meer kan je niet doen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Excuus voor het late antwoord. Het is extreem druk op het forum.

Een rood service lampje hoeft niks te betekenen.  Als jij verder geen storing ervaart zou ik het negeren. Het kan een simpel misverstandje tussen het modem en onze servers zijn. 

Pas als je het idee krijgt dat diensten niet stabiel meer zijn, adviseer ik een reset.

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.

Dankje voor een antwoord. Ik heb via de pc in de modem gekeken en het volgende valt mij op. Destijds heb ik mijn vaste telefoonnummer stop gezet omdat ik deze nooit gebruik. Vanaf dat moment is het rode lampje gaan branden. In de modem zag ik in het logboek dat er ieder uur door iets geprobeerd wordt contact te maken naar het telefoonnummer dat opgezegd was. Zo'n minuut later verschijnt de melding dat het contact niet mogelijk is en dat wordt natuurlijk vermeld met heel veel moeilijke woorden en cijfers wat ik niet begrijp maar ik kan er wel uit opmaken het verhaal wat ik net verteld hebt. Dus continu, 24/7 probeert wat ik vermoed de kpn centrale of zoiets verbinding te maken met mijn oude nummer in de modem en ik vermoed dat de modem dit iedere keer blokkeert. 

Je kunt overwegen om de experiabox een reset te geven. Maar ik raad het af als je er verder geen hinder van  ondervind.

Ik heb volgens mij geen klachten mbt het rode lampje maar wat zijn de gevolgen van een reset omdat je dit afwijst. Ik weet niet wat jij bedoelt met een reset maar met een paperclip achter op de resetknop drukken heb ik al een keer gedaan. Zonder gewenst resultaat. 

Ah, dat is een reset inderdaad.  Ik ben terughoudend omdat een reset soms niet goed gaat en dan ben je verder van huis. Ik adviseer het alleen maar als er echt een storing is waar je hinder van ondervind. 

Ik zou het gewoon zo laten. Ik heb zelf ook een v10. Daar heeft ooit het service lampje 3 maanden rood gebrand. Is ook vanzelf weer over gegaan. Hoeft niks te betekenen.

Ik zit natuurlijk ook niet stil en zie dat rode led probleem heel veel voorbij komen. Dus ik ben zeker niet de enige. En hieruit blijkt toch wel een (software) probleem of iets anders in deze richting. Is het vanuit jullie niet mogelijk om dat contactzoek commando te verwijderen? Het is tich raar dat dir voorval nu al zo'n 6 weken ieder uur voorkomt. Ik geef hierbij mijn toestemming om in mijn modem te werken. Misschien een hele andere oplossing maar wel een vreemde, bij een lokale kringloopwinkel staat al weken een nieuwe nog geheel ingepakt dezelfde modem, nk. de experiabox V10 voor het gigantische bedrag van 5 euro. Ik weet dat ik er zo niks mee kan maar is er de mogelijkheid om dat als ik deze zou kopen dat jullie deze activeren zodat ik met een nieuwe modem verder kan. Ook is er zo'n glasvezelbox die hoort bij binnenkomst van de kabel. Ook 5 euro. Dus voor 10 euro heb ik alles nieuw en hoeven jullie in het slechtstegeval geen nieuwe te leveren. 

@Youto Ik zie ze ook wel staan. Officieel is het heling want KPN heeft het standpunt dat deze apparatuur in bruikleen wordt gegeven en dus onze eigendom is. Maar de meningen zijn daarover verdeeld.

Doorgaans kun je (na een reset) zo'n apparaat gewoon gebruiken. Of hij moet geprovisioned zijn voor een andere provider. Maar ook dan kun je een v10 nog resetten door herstelknop en resetgaatje tegelijk te gebruiken.

Dat het kpn eigendom is weet ik want het zijn huurproducten die niet te koop zijn en bij einde contract moet men dit terugsturen. Maar deze is nieuw, niet gebruikt, dat zie je aan de manier hoe het ingepakt zit in het plastic enzo. Ooit heb ik op dezelfde manier een itv kastje gekocht maar toen ik deze had aangesloten werkte die niet. Na telefonisch contact is mij te verstaan gegeven dat dit ook niet ging gebeuren, ook niet met de maandelijkse premie daarvoor. De kpn medewerker weigerde gewoon om een aansluiting te regelen. Vandaar mijn directe vraag of deze wel geaccepteerd gaat worden. Maar om misverstanden te voorkomen ga ik er maar niet mee verder. Mijn gedachte hierachter is omdat mijn huidige modem al zeker zo'n 8 tot 10 jaar oud mowt zijn ik hiermee weer met een nieuw exemplaar een tijd vooruit kan. Maar zoals gezegd is het niet de gebruikelijke manier. Ik kijk het nig evwn aan en wanneer ik problemen ga ervaren kom ik er op terug. Voor nu dank voor de tijd en inspanning en een prettig weekend gewenst. Mvg, Ronald. 

Prima, Ronald. Jij ook een fijn weekend gewenst. (hopelijk wat minder regen)