Beantwoord

Router blokkade KPN?

  • 15 July 2019
  • 7 reacties
  • 499 keer bekeken

Ik heb een config waarbij ik de experiabox ellende vervangen heb door mijn eigen asusrouter. Ik heb namelijk nogal veel devices (waarvan vele met hard ip) wat niet lekker wilde werken met de experiabox.

Dit heeft 2 jaar feilloos gewerkt. Geen enkel probleem.
Alleen daar wat geschuif in de de kast heeft waarschijnlijk de kabel tussen de router en de NTU wat staan klapperen (slechte kabel). Deze is nu vervangen.

Maar hij wil mijn asus niet meer accepteren. Die krijgt in de PPPoe sessie geen publiek IP-meer.
De experia box werkt wel, maar lijkt ook niet helemaal stabiel (V10, dus kan niet bij de logs 😞 )

Kan het zijn dat KPN mijn router actief weert? Of is er iets anders aan de hand?
icon

Beste antwoord door wjb 16 July 2019, 08:21

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Kan het zijn dat KPN mijn router actief weert? Of is er iets anders aan de hand?
Dan is er iets anders aan de hand.
Ik heb al geruime tijd mijn Experia Box vervangen door een EdgeRouter Lite 3.
Ik neem overigens aan dat jij geen televisie en geen vaste telefonie bij KPN ondergebracht hebt.
Jawel. Ook gewoon IP-TV en zelfs telefonie. En dat werkte de afgelopen 1,5 jaar allemaal feilloos.
Geen probleem. Routed voor de TV en wel de experiabox achter mijn eigen router puur voor de IP-telefonie. Netjes via Vlan's, wat mijn router ook ondersteunt.

Ga eens snuffelen wat er nu gebeurd kan zijn. Maar ik heb een zeer uitgebreide netwerkconfig en zit niet te wachten op alles opnieuw instellen. echt te veel werk en nu heel weinig tijd.
Reputatie 7
Welk type Asus gebruik je?
Had je Netflix actief op de TV ontvanger?
ik gebruik een RT-AC68U. En nee gebruik geen netflix.
Nu te weinig tijd om er na te kijken en op te lossen. Belangrijkste is om te weten of KPN router blokkeert of niet. Want dan moet ik wellicht een reset doen van mijn asus (volledig). NIet fijn want dat is een hele lijst van IP adressen weer goed gaan zetten.

Nu te weinig tijd, dus voorlopig even de experiabox ellende. Dan maar even mijn halve netwerk plat.
Andere prioriteiten.
Reputatie 7
Nee, jouw router wordt niet geblokkeerd.
Wel kan het zijn dat (op korte termijn) IPTV niet meer zal werken immers momenteel wordt definitief de stekker uit bridged-IPTV getrokken en dat betekent dat het niet meer mogelijk zal zijn om via een Asus RT-AC68U televisie te kijken tenzij je OpenWrt hebt geïnstalleerd.
Ik had al routed IPTV erop staat hoor. En niet via OpenWrt maar via de Merlin Firmware.
Reputatie 7
Ik had al routed IPTV erop staat hoor. En niet via OpenWrt maar via de Merlin Firmware.
Dat kan ook.
Dan weet je nu voldoende immers jouw router wordt niet geblokkeerd.

Reageer