Beantwoord

Router koppelen

• 2 juni 2017
  • 10 reacties
  • 679 keer bekeken

Hallo,
Vandaag hebben wij via een extern bedrijf een router gekocht, omdat wij in huis geen ander wifi netwerk hadden ons eigen campingwifi.
Een aparte router voor wifi in huis werd eigenlijk meer noodzakelijker. Nu is er bij ons in november een glasvezelkabel aangelegd.
Hierbij zijn de volgende twee kasten gebruikt: kpn glasvezel switch (OS6250-8M) en een router Cosco 881. Deze laatste de router heeft geen wifi. En wil de nieuwe router aansluiten op 1 van deze twee producten.

Nu levert dit een probleem op, zodra ik het product aansluit, werkt het niet... Nu weet ik dat dit ook te maken heeft met ip-poorten 'open' zetten, maar heb geen flauw idee hoe dat werkt. Ook kan ik niet achterhalen welke IP-adressen deze twee producten hebben.

Ik hoor graag voor een oplossing.

Met vriendelijke groeten,
Mary

Admin: bericht naar ander board verplaatst
icon

Beste antwoord door wjb 2 juni 2017, 20:54

Blijkbaar hebben we hier te maken met een zakelijk glas aansluiting.
Die Cisco routers zijn prima routers, maar geen eenvoudige routers om te configureren.
Ik denk dan ook dat je jouw vraag beter op het zakelijk forum van KPN kunt stellen.
Zelf heb ik net vandaag de stroom van zo'n glasvezel-switch afgehaald i.v.m. de overgang van zakelijk glasvezel naar Ziggo zakelijk. Overigens heb ik daar een Cisco 1921 router achter staan en gebruik ik wifi accesspoints om een goede dekking van wifi te realiseren.

Ik neem aan dat je jouw privé netwerk strikt gescheiden wilt houden van het camping-netwerk. Klopt dat?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Die Cisco routers zijn prima routers, maar geen eenvoudige routers om te configureren.
Ik denk dan ook dat je jouw vraag beter op het zakelijk forum van KPN kunt stellen.
Zelf heb ik net vandaag de stroom van zo'n glasvezel-switch afgehaald i.v.m. de overgang van zakelijk glasvezel naar Ziggo zakelijk. Overigens heb ik daar een Cisco 1921 router achter staan en gebruik ik wifi accesspoints om een goede dekking van wifi te realiseren.

Ik neem aan dat je jouw privé netwerk strikt gescheiden wilt houden van het camping-netwerk. Klopt dat?

Ik heb per ongeluk de verkeerde knop ingedrukt en op beantwoord geklikt....

Maar het is meer dat wij een nieuwe apparatuur hebben gekocht voor in huis wat via wifi verbonden moet worden, wat dus niet kan via het internet van de camping... Vandaar de nieuwe router... Het is mij helemaal uitgelegd hoe ik het moest doen en heb het ergens opgeschreven... Maar kan het niet vinden...

Daarnaast is er inderdaad sprake van een zakelijke aansluiting.
Reputatie 7
Wat is het merk en type van die router die je gekocht hebt?
Staat die Cisco 881 ook bij jullie in huis?
Loopt jullie camping wifi ook via die Cisco 881?
Het merk en type van de router is: Sitecom WLR-3100.
Er is op de Cisco 881 een apart kastje aangesloten die ervoor zorgt dat je vanaf de camping alleen op het internet komt door middel van een inlognaam en wachtwoord.
Reputatie 7
Als je die Sitecom met zijn WAN poort aansluit op één van de LAN poorten van de Cisco 881 dan zou het eigenlijk al moeten werken.
Persoonlijk ben ik geen fan van die Sitecoms en ik zou ook niet kiezen voor een router om de dekking van de wifi te verbeteren, maar voor een Wifi accesspoint.

Als je deze Sitecom nog kunt retourneren, dan zou ik dat echt overwegen.
Een goed wifi accesspoint is bijvoorbeeld de KPN Wifi "versterker" en die kan ik je dan ook van harte aanbevelen.

Lees anders het openingsbericht van het onderstaande topic ook nog even..
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-eigen-router-achter-de-experia-box-164983
Zojuist nog eens geprobeerd en ook even gewacht, maar werkt niet.

Over de sitecoms zijn de meningen verschillend 🙂 maar dat maakt verder niet uit. Nu weet ik dat er in november bepaalde ip adressen gekoppeld moesten worden aan producten zoals de printer en de computer. Deze 2 zitten ook op het kastje aangesloten (cisco 881). Weet alleen niet of dit op dezelfde manier zou moeten?
Reputatie 7
Ik neem aan dat die printer en computer gewoon een IP adres krijgen van de Cisco 881. Die heeft namelijk een prima DHCP server ingebouwd zitten. Als dat niet zo zou zijn, dan zou ik toch maar eens een hartig woordje gaan spreken met de persoon/instantie die de Cisco voor jou heeft ingericht.
Ik kan namelijk wel verbinding maken met de sitecom, maar krijg hierbij een uitroepteken... Dus heb er alsnog niet veel aan...
Reputatie 7
En als je inlogt op de Sitecom, kan je dan een pagina vinden waarop de WAN of Internet poort geconfigureerd wordt.
Hoe staat dat ingesteld? Plaats anders eens een screenshot van die pagina.
Weet je ook het LAN IP adres van de Cisco 881 of van die PC die op die Cisco is aangesloten?
Ik ben op zoek gegaan naar de WAN of internet poort in de instellingen, maar heb het niet kunnen vinden.

Maar ben er via een andere weg uitgekomen 🙂 Geen flauw idee hoe ik het precies heb gedaan. Maar met een klein wondertje kwam ik er uit!

Reageer