Vraag

Router niet goed genoeg om muziek te streamen

  • 10 juni 2021
  • 12 reacties
  • 106 keer bekeken

Onlangs heb ik 3 KPN superwifi punten aangeschaft om het internet in huis te verbeteren.ivm thuiswerken en thuis onderwijs was dat nodig. Dat werkt voor alles prima. Ik stream ook draadloos muziek via mijn HEOS speakers. Dit is niet altijd stabiel. Speaker niet te vinden, app start slecht, speaker of app reageert niet goed, etc... Nou was ik hier wel klaar mee dus naar een hifi-zaak gegaan voor een ander systeem. Daar werd mij verteld dat mijn netwerk niet goed genoeg is om muziek via wifi te streamen. Ik had hiervoor een andere router nodig met daarbij de accespoints. Of te wel superwifi voor niks aangeschaft en weer een investering van een paar honderd euro. Wat ik nou wel weten, klopt deze bewering? Is de standaard router idd niet goed genoeg voor het streamen van muziek icm wifispeakers(draadloos)?


12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Als je een goed systeem wilt wilt hebben, dan kies je überhaupt niet voor WiFi, maar dan gebruik je gewoon kabels.

Reputatie 7
Badge +15

De combinatie router en super wifi's is gewoon goed. Ik zou een goedkoop accespoint aanschaffen die je vast kan zetten op de 2.4ghz of 5ghz band en die alleen gebruiken voor je installatie. 

Reputatie 7

Welke Experia Box heb je?

Heb je de veldsterkte van jouw wifi al een gemeten op de plekken waar die speakers staan.

Gebruik hier de WiFi Analyzer app uit de Google Play Store voor.

Hoeveel dBm meet je?

Ik heb de v10 en die staat in de woonkamer waar de speakers ook staan. Dus afstand is geen probleem. De dBm is -38 dus dat lijkt mij ook prima. Wat mij verteld is, is dat de standaardrouter niet voldoende capaciteit heeft. Hij zou niet goed genoeg of stabiel zijn.

Reputatie 7

Ik heb de v10 en die staat in de woonkamer waar de speakers ook staan. Dus afstand is geen probleem. De dBm is -38 dus dat lijkt mij ook prima.

De wifi van de V10 wordt uit gezet als er "super"WiFi's aangesloten zijn.

Heb je dan ook één van de "super"WiFi's in de woonkamer?

 

Wat mij verteld is, is dat de standaardrouter niet voldoende capaciteit heeft. Hij zou niet goed genoeg of stabiel zijn.

Dat is echt pure onzin.

Reputatie 7
Badge +20

Check het lampje op de v10.

 

Reputatie 7
Badge +20

In bepaald opzicht heeft de verkoper gelijk dat de router niet goed genoeg is. Daarom heeft KPN het zo gemaakt dat de WiFi hiervan uitgeschakeld word bij het aansluiten van SuperWiFi's 😉

Ja er staat een superwifi punt in de woonkamer. De speakers geven ook aan goed verbonden te zijn met het netwerk. De verbinding is ‘excellent’ volgens de app.  Het werkt alleen niet altijd even goed. Ik denk dat het aan het systeem en dan vooral aan de app ligt. Daarom wilde ik iets anders kopen van Dali, Argon of Bowers & Wilkins. Ze willen me dat met liefde verkopen maar mij werd wel verzekerd dat ik dan dezelfde problemen zou ondervinden…..

@Nick83 Dat idee had ik ook. Wifi op de experiabox is uitgeschakeld en de superwifi's nemen het over…..

Ben ook wel benieuwd hoe KPN hier zelf tegenaan kijkt. Of dat ze misschien tips of oplossingen hebben?

Reputatie 7
Badge +17

Het verbaast mij eerlijk gezegd @FamRob. Als jouw wifi overal goed is in huis kan ik mij bijna niet voorstellen dat het aan de wifi ligt. Zelf heb ik een Sonos setup en nergens last van. Muziek speelt altijd zonder problemen af. Wat je nog eens kan proberen is om de set en app eens te resetten en als nieuw te installeren.

Waar het probleem zit vind ik lastig, maar als het echt aan de capaciteit ligt zouden wij veel en veel meer vragen hierover moeten zien.

Het verbaast mij eerlijk gezegd @FamRob. Als jouw wifi overal goed is in huis kan ik mij bijna niet voorstellen dat het aan de wifi ligt. Zelf heb ik een Sonos setup en nergens last van. Muziek speelt altijd zonder problemen af. Wat je nog eens kan proberen is om de set en app eens te resetten en als nieuw te installeren.

 

Waar het probleem zit vind ik lastig, maar als het echt aan de capaciteit ligt zouden wij veel en veel meer vragen hierover moeten zien.

Dat idee had ik ook maar ze waren vrij stellig, ook vanuit ervaringen die ze hebben gehad bij andere klanten. Ik heb de set al wel vaker gereset en de app ook wel eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas zonder resultaat. Ook als ik op internet ga zoeken, kom ik deze informatie niet tegen. Wel dat je een goed netwerk en router moet hebben maar verder niet. Ik ga er eens flink over nadenken…..

Reageer