Beantwoord

Router op Experia v10a

  • 30 March 2019
  • 14 reacties
  • 1034 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5
Ik heb een vrij nieuwe router staan waar ik zeer te vreden over ben. Is deze gewoon op de Experia box aan te sluiten als dinsdag abonnement ingaat?.
icon

Beste antwoord door wjb 30 March 2019, 11:55

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Zie: Gebruik een eigen router achter de Experia Box.
Reputatie 5
Badge +5
Ok. Niet zo heel simpel dus. 🙄
Hallo @Meneertje van der Meertje ,
alléén als je eigen router functies heeft die je nodig hebt, die de KPN-router niet heeft is het zinvol die er achter te plaatsen, anders is het de rompslomp niet waard.
Reputatie 7
Ok. Niet zo heel simpel dus. 🙄
Dat is zelfs heel simpel.
Een paar stapjes en klaar is kees.
Wat is het merk en type van jouw router?
Reputatie 4
Badge +3
Het is inderdaad heel simpel een eigen router achter de ExperiaV10a. Zie de bovenstaande link om in te stellen. Ik maak zelf gebruik van een Ubiquiti Edgerouter X achter de ExperiaV10a met Ubiquiti AC Lite Accesspoints. Werkt al meer dan 8 maanden perfect met de snelheid zowel WiFi als bedraad van 200 Mbit up en down. Geen last van WiFi en VPN problemen. Dik tevreden dus. Dus met de Linksys EA8300 moet dat zeker ook goed kunnen gaan.
Reputatie 5
Badge +5
Ik heb een linksys ea8300.
Reputatie 7
Werkt al meer dan 8 maanden perfect met de snelheid zowel WiFi als bedraad van 200 Mbit up en down.
Blijkbaar heb jij een glasvezel aansluiting.
Dan zou je ook kunnen overwegen om die V10A te vervangen door jouw EdgeRouter.
Zie: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.
Reputatie 7
Ik heb een linksys ea8300.
Dat moet geen enkel probleem zijn om die achter de Experia Box te gebruiken.
Reputatie 4
Badge +3
Wjb. Dat klopt dat ik een glasvezel aansluiting heb. Ik heb een aantal malen geprobeerd de Experia V10a eruit te halen en de IPTv via de Edgerouter X te laten lopen. Ik heb toch verschillende problemen gehad dat het beeld vast liep en storingen. Dat is de reden dat ik de Experia V10a er weer tussen heb geplaatst.
Reputatie 2
Het is inderdaad heel simpel een eigen router achter de ExperiaV10a. Zie de bovenstaande link om in te stellen. Ik maak zelf gebruik van een Ubiquiti Edgerouter X achter de ExperiaV10a met Ubiquiti AC Lite Accesspoints. Werkt al meer dan 8 maanden perfect met de snelheid zowel WiFi als bedraad van 200 Mbit up en down. Geen last van WiFi en VPN problemen. Dik tevreden dus. Dus met de Linksys EA8300 moet dat zeker ook goed kunnen gaan.
Werkt bij jou de Ipv6 op deze manier?
Op de ExeriaboxV10A is deze toch uitgeschakeld.
Reputatie 4
Badge +3
Eerlijk gezegd heb ik IPv6 niet in gebruik op dit moment. Ik heb wel testen gedaan om te kijken of ik het wil implementeren en dat werkte. Wel kun je een IPv6 tunnel in de Edgerouter X configureren.
Reputatie 2
Dus ipv6 wordt door de Experiabox v10A in de DMZ wel doorgegeven.
Interessant!

M'n EdgeRouter verzorgt internet (ook ipv6) en iptv naar volle tevredenheid.
De v10a gebruik ik alleen maar voor de vaste telefoon.
Reputatie 7
Dus ipv6 wordt door de Experiabox v10A in de DMZ wel doorgegeven.
Nee, IPv6 op de V10A staat nog uit en de V10A zal dan ook geen IPv6 adres aan de achterliggende router toewijzen. Tevens zal de V10A nog geen IPv6 prefix delegation doen waardoor ook het subnet achter de eigen router verstoten zal zijn van IPv6.

IPv6 via een IPv4 tunnel kan je natuurlijk altijd opzetten, maar dat is iets compleet anders.
Reputatie 2
Aha. Weer wat geleerd.
Dank wjb en Peter.

Reageer