Beantwoord

Router rechtstreeks aansluiten op glasvezel?

• 14 november 2017
  • 4 reacties
  • 1496 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds kort een ubnt edgerouter X SFP geplaatst in plaats van de experiabox dit werkt zonder problemen.
nu wil ik deze router graag rechtstreeks op de glasvezel aansluiten alleen moet ik voor de juiste keuze van de SFP module de golf lengte weten van zowel TX als RX van de glasvezel.
Heeft iemand deze informatie ter beschikking?

*Admin: topic afgesplitst van 'Genexis glasvezelmodem' en een eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door wjb 14 november 2017, 20:49

Als de NTU nu 100Mbps is, dan is de kans vrijwel 100% dat jouw glasvezel in de PoP ook nog aangesloten is op een 100Mbps netwerkkaart.
Heb je al op https://netco-fpi-info.fourstack.nl gekeken of 500Mbps beschikbaar is op jouw adres.
Zo ja, dan kan je jouw abonnement omzetten naar 500Mbps en daarbij wordt jouw NTU vervangen door een Gigabit exemplaar. De snelheid zal echter nooit hoger zijn dan zo'n 515Mbps.
Zelf heb ik al geruime tijd een 500Mbps aansluiting.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Waarom zou je de NTU willen vervangen?
Persoonlijk zou ik daar nooit aan beginnen, laat die NTU lekker zijn werk doen, hij doet dat mijns inziens prima.
Dat zou kunnen maar ik zit te denken om mijn snelheid te verhogen en aangezien mijn NTU nu 100mbps is en ik naar 200 of 500 toe wil heb ik hier niet genoeg aan.
Door rechtstreeks op de glas te gaan heb ik een snelheid tot 1gb
Reputatie 7
Als de NTU nu 100Mbps is, dan is de kans vrijwel 100% dat jouw glasvezel in de PoP ook nog aangesloten is op een 100Mbps netwerkkaart.
Heb je al op https://netco-fpi-info.fourstack.nl gekeken of 500Mbps beschikbaar is op jouw adres.
Zo ja, dan kan je jouw abonnement omzetten naar 500Mbps en daarbij wordt jouw NTU vervangen door een Gigabit exemplaar. De snelheid zal echter nooit hoger zijn dan zo'n 515Mbps.
Zelf heb ik al geruime tijd een 500Mbps aansluiting.
Bedankt voor je antwoord dit ga ik even uitzoeken.

Reageer