Beantwoord

Routervereisten Gramofon spelers

  • 29 September 2019
  • 3 reacties
  • 343 keer bekeken

Best Forum,
ik heb 2 Gramofon spelers welke niet meer in mijn netwerk willen worden opgenomen, althans ze krijgen geen internet toegewezen van de router. Eerlijk is eerlijk, ik heb een andere provider (ja zo'n rond kabeltje met een pinnekie dr in 🙂 en die heeft een systeem met een modem en router in 1. (wit kastje coax in, 4x lan er uit. Nu heeft dat spulletje een jaar lang perfect gewerkt. (voor de kenners, 1 gramofon was bekabeld en 1 via wifi, 't leuke is dat je ze synchroon kunt laten streamen)

Het zeer vreemde verschijnsel doet zich nu opeens voor: Ik kreeg een geheel nieuw modem / router en die heb ik ook al weer een keer geheel gereset zodat er geen IP conflicten meer zouden kunnen zijn. De gramofon was, na 1 laptop om t wachtwoord aan te passen, de enige in mijn netwerk. Toen nam ik de gramofon's beiden onder mijn arm mee naar de buurman met een KPN aansluiting en daar kregen beide gramofon's gewoon internet acces, zowel via een lan kabel als via wifi. Een plus voor KPN dus, maar om nbou direct de hele zooi weer om te gooien !! Toen werd ik wel heel benieuwd naar andere adressen en op 3 andere willekeurige internet aansluitingen gingen mijn gramofon's gewoon aan het internet en kon ik prima muziek afspelen, ook synchroon. Maar thuis, alsof dat ding mijn huis ruikt, HO MAAR! De led knippert blauw ( en zou dan vast blauw moeten worden) en na een poosje weer rood knipperend

Wie heeft zo veel verstand van internet en routers dat hij mij kan uitleggen waarom die ene aansluiting van mij GEEN internet aan mijn gramofon's geeft terwijl 4 anderen dat wel doen? Mijn provider weet het kennelijk ook niet meer want komt alleen nog maar met standaard kreten als t stekkertje en is t wachtwoord wel goed? duhh...

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door jeroen2012 10 October 2019, 17:00

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ha @jeroen2012 Welkom hier op het KPN Forum. Als eerste van harte welkom. Gezien de resultaten bij de buurman zou dit wellicht een goede aanleiding zijn om eens te denken aan een overstap 😉

Zonder gekheid. Ik ben zelf niet heel erg thuis in deze apparatuur, het valt ook niet precies binnen wat wij vanuit KPN ondersteunen. Maar je vraag is natuurlijk niet minder welkom. Er zijn op dit forum veel users actief die erg thuis zijn in deze materie en wellicht heeft iemand @wjb, @Nick83 of @JeroenB22 wel een slimme ingeving. Ik moet er wel bij zeggen dat meeste mensen hier uiteraard veel kennis hebben van KPN-apparatuur en misschien iets minder van de apparatuur van de concullega. 😉
OPGELOST
wat blijkt! Mijn internetprovider (iets met een oranje kleurtje geloof ik:-) gebruikt modems die er exact gelijk uit zien maar middels het serienummer van een andere fabriek komen. Die gebruiken ieder hun eigen software en daarom geeft het enne merk mijn apparaat wel internet, en de andere weigert dat! Het schijnt met updates te maken te hebben waardoor ik als klant eigenlijk gedwongen wordt om geregeld nieuwe apparatuur aan te schaffen. Maar het kan dus ook daar zo zijn dat de beveiligingsmethodes te goed zijn en al heel snel bepaalde apparaten blokkeren. Het veiligste is immers alles maar dicht gooien!! Gelukkig hebben ze het opgelost en hoef ik alleen maar een derde NIEUWE modem te betalen (althans dat zei de mijnheer die m kwam brengen) Bij mijzelf denk ik dan dat je zo lekker bezig kunt blijven en de abonnee vervelen met updates die hij niet gevraagd heeft. Die veiligheid kunnen ze toch ook binnen mijn netwerk open laten? Goed, case closed. Iedereen dank voor t meedenken
Reputatie 7
Badge +20
Ha @jeroen2012 Dank voor de terugkoppeling en uitgebreide toelichting op je verhaal. Het is altijd handig en leerzaam om terug te lezen wat er nu precies achter een probleem zit. Fijn dat alles nu goed werkt en mocht je aan een overstap naar groene provider denken dan lees ik het graag! 😉

Reageer