Vraag

Sagemcom 4G in netwerk, portforwarding werkt niet meer

• 16 november 2018
  • 3 reacties
  • 189 keer bekeken

Onlangs heb ik een Sagemcom 4G modem in mijn bestaande KPN-netwerk geplaatst thuis. Dit met de reden dat ik erg traag internet buitenaf heb en deze modem nu sneller internet geeft. Het bestaande internet via de telefoonlijn is nog steeds intact.

Nu heb ik altijd camera's achter de experiabox gehad en deze geportforward (poort 34567) en dit werkt altijd als een trein in combinatie met een app maar ook via de browser.

Sinds het installeren van de 4G modem heb ik wel degelijk sneller internet, maar werkt het port-forwarden niet meer. Heb nog steeds hetzelfde externe IP-adres en heb ook al DDNS voor het gemakt eraan toegevoegd.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij uit de brand helpen? Kan de camera's intern nog wel steeds benaderen maar van buitenaf dus niet meer. Heb ook al een webserver (poort 80) geprobeerd om te kijken of het aan de camera's ligt, maar ook dit werkt niet.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Als het goed is heb je een ander IP-adres voor en na de activering van Sneller Internet Buitengebied

Daarnaast, icm met Sneller Internet Buitengebied zal NAT Loopback niet correct werken.
Dat zou inderdaad wel moeten, maar heb geen ander IP-adres gekregen. Heb het een week geleden geactiveerd en na een week ook nog geen ander IP-adres.

Is er nog iets om de NAT loopback te omzeilen dan? Of moet ik accepteren dan het gewoon niet werkt?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Is de snelheid al wel toegenomen dan?

Of je dit kan omzeilen is afhankelijk van wat je precies wilt doen, en hoe de rest van je netwerk er uit ziet. Je kan met DNS werken die je intern naar je interne adres wijst en extern naar je WAN IP. Je kan natuurlijk ook gewoon het interne adres gebruiken om te verbinden.

Reageer