Beantwoord

Samsung A50 blokkeert toegang Experia Box

  • 19 May 2019
  • 8 reacties
  • 1522 keer bekeken

Reputatie 1
Omdat ik problemen bleef houden met een trage wifi op mijn mobiel heb ik besloten een neiuwe te kopen, dat werd de Samsung A50. Op zich werkt dit mobiel nu prima met zowel wifi als 4G maar...
Ik heb aan de experia box een SafeSmart camera deurbel met intercom verbonden wat altijd prima gewerkt heeft.
Tot nu ...
De software op mijn mobiel geïnstalleerd, verbinding gemaakt met het modem, login gaat prima maar dan kan ik niet verder. Op het moment dat ik in het programma een verbinding wil maken met het modem om mijn wachtwoord in te stellen, geeft ie aan dat ik niet verbonden ben. hh??
Waar moet ik het probleem zoeken? in het modem (de verbinding op mijn mobiel is dezelfde als het modem) of in de instellingen van mijn telefoon? snap er niks meer van...
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 May 2019, 12:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Francy, ik zag je andere topic al voorbij komen. Fijn dat de wifi met het nieuwe toestel weer goed werkt. Het kan zijn dat de deurbel en de telefoon niet op dezelfde wifi frequentieband verbinden met de Experia Box. Heb je het typenummer van je SafeSmart deurbel? Dan kunnen we daar eens naar kijken.
Reputatie 1
OK Erik, daar heb ik nog niet naar gekeken immers.. de deurbel/intercom is de Doorsafe 6600, al een wat ouder type dat gebruik maakt van de app SafeSmart.
Het zegt steeds: connected to Mobile, maar er gebeurt niks....
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Francy! Dit model ondersteunt alleen 2,4 Ghz wifi. Daar zit dan ook de kern van het probleem denk ik. Om dat testen wil ik je vragen om eens in je Experia Box de 5 Ghz wifi uit te zetten. Dit doe je door, eenmaal ingelogd, bovenaan op Wifi te klikken en dan links op Geavanceerd. Zet dan in het blok voor 5Ghz de optie 'Radio' op 'uit'.

Je telefoon kan dan alleen maar met 2,4 Ghz verbinden. als het op dat moment dan via de app wel werkt, dan is dit inderdaad het issue.

Ik zie verder wel op de supportpagina van Doorsafe dat ze de app Yoosee aanraden om te gebruiken. Je zou ook nog eens die kunnen proberen om te kijken of die wellicht onder water anders in elkaar zit waardoor het wel werkt.
Reputatie 1
Dank je wel Erik, ik ga inderdaad proberen of het met een andere app wel werkt.
Als dat ook niet lukt zat ik de 4 G uitzetten maar ik vrees dat ik dan hier in huis nog meer problemen heb met mijn wifi dan ik nu al heb.. afijn, het proberen waard.
Reputatie 1
Helaas Erik,

Ik heb eerst die andere app van Yosee geprobeerd maar die werkt helemaal niet op 4G.
Mijn app van doorsafe werkt wel op wifi in huis maar alleen beneden... vreemd he?
Ik heb hem juist op zolder nodig maar omdat de KPN monteur hier versterkers heeft geplaatst herkent de app de verschillende benamingen hiervan niet meer.
Weet niet hoe ik die benamingen tot een geheel kan maken, jij toevallig?
Reputatie 7
Badge +30
Op het moment dat de Experia Wifi's geplaatst worden, nemen deze de naam over van het wifinetwerk van de Experia Box. Dus ze zouden allemaal dezelfde naam moeten hebben. Maar dat is bij jou niet het geval begrijp ik?

Dat kun je dan herstellen door het volgende te doen:
Daarna zou alles weer dezelfde naam moeten hebben.

Dan zijn ook de 2,4 GHz en de 5 Ghz weer beide onder deze naam. Op je telefoon zie je op zo'n moment dan niet met welke van de twee deze verbonden is. In de basis zou het niet moeten uitmaken. Maar omdat de deurbel alleen 2,4 Ghz aankan (en dus altijd op die frequentie zal zitten) kan het dan zijn dat dit de oorzaak is van het probleem dat de app en deurbel elkaar dan soms niet kunnen vinden. En als dat dan inderdaad zo is, dan is daar ook niet echt een oplossing voor. Want dan zou je of de 5Ghz uit moeten zetten (zoals ik eerder beschreef) wat je wifi in het algemeen niet ten goede komt. Of je zou een andere deurbel moeten nemen, wat een extra uitgave is dan.
Reputatie 1
Hoi Erik,
Dank je wel voor jouw advies, hier kan ik iets mee.
Inderdaad is de beste optie om een deurbel te kopen die 5 Ghz aankan, zodat ik een tijdje vooruit kan.
Super bedankt voor jouw adviezen.
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen, Francy, graag gedaan 🙂