Beantwoord

Samsung R5 Boxen


Hallo wie kan mij helpen

Ik heb 2 Samsung wifi boxen en een soundbar die ik wil verbinden via de wifi.
Maar als ik ze wil samen voegen voor de surround dan geeft hij aan het Wifi-kanaal DFS ondersteunt geen surround neem contact op met je provider,maar die kan mij ook niet helpen.
Dus wie weet raad
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 23 juni 2017, 17:42

theeke schreef:

Hoi Robin
Sorry voor late reactie.
Het is me inmiddels gelukt ze ingesteld te krijgen via wifi.
Nu staat mijn wifi versterker en de router uit
geschakeld maar wil de wifi versterker wel weer aanzetten.
Gaat dit nu problemen geven of storen.
Maar bedankt alvast voor je Hulp.

Om heel eerlijk te zijn zou ik dat niet weten. Samsung geeft namelijk niets weg over de achterliggende techniek. Ik zou gewoon een voor een de apparaten aanzetten en kijken of het blijft werken.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ik kan niet zo veel infomatie vinden over die boxen, en wat ze precies kunnen, Heb je een linkje?

Het probleem zit 'em in DFS. Een techniek die zorgt dat apparaten op een goede manier WiFi kanalen kiezen zonder anderen in de weg te zitten. Dit is verplicht op de kanalen 52 en hoger (in Nederland). Dit is o.a. omdat er radar systemen op deze frequentie zitten en deze voorrang hebben,
De Experiabox V10 doet ook 5Ghz op de kanalen 52 en hoger, en heeft daarom ook ondersteuning voor DFS.

De boxen die je gekocht hebt ondersteunen blijkbaar de DFS kanalen niet. Dat heeft enkele oplossingen:
  • Op de V10 onder WiFi instellingen het kanaal van 5Ghz even op 36, xx, xx, xx zetten ipv 100, xx, xx, xx/52, xx, xx, xx.
  • Een andere optie is om de boxen via 2.4Ghz wifi te verbinden.

Robin
http://www.samsung.com/nl/audio-video/multiroom-360-sound-speaker-wam5500/
Reputatie 7
Badge +30
Het lijkt er inderdaad op dat het met DFS kanalen te maken heeft maar dat specificeert Samsung niet in hun specificaties.
Hoi Robin
Ik heb de V10 5Ghz op 36 staan moet ik dan de modem resetten
Reputatie 7
Badge +30
theeke schreef:

Hoi Robin
Ik heb de V10 5Ghz op 36 staan moet ik dan de modem resetten

Als ie al op 36 staat en de instelling is opgeslagen zou het goed moeten zijn.

Krijg je de melding nog steeds? Heb je eventueel een screenshot van de melding? Op kanaal 36 is namelijk geen DFS actief vanuit de Experiabox.

Heb je nog andere netwerk apparatuur?
Ja de wifi versterker kpn en een asus router die ik heb geprobeert daar geeft hij hetzelde

Hij geeft nog steeds het zelfde aan
Reputatie 7
Badge +30
Deze 3 apparaten heb je allemaal gekoppeld? Zitten die allemaal op de Experiabox? Zet die andere apparaten eens uit?
De versterker is gekoppeld en de router hangt er tussen
zijn nu los gekoppeld en uit
Hoi Robin
Sorry voor late reactie.
Het is me inmiddels gelukt ze ingesteld te krijgen via wifi.
Nu staat mijn wifi versterker en de router uit
geschakeld maar wil de wifi versterker wel weer aanzetten.
Gaat dit nu problemen geven of storen.
Maar bedankt alvast voor je Hulp.
Reputatie 7
Badge +30
theeke schreef:

Hoi Robin
Sorry voor late reactie.
Het is me inmiddels gelukt ze ingesteld te krijgen via wifi.
Nu staat mijn wifi versterker en de router uit
geschakeld maar wil de wifi versterker wel weer aanzetten.
Gaat dit nu problemen geven of storen.
Maar bedankt alvast voor je Hulp.

Om heel eerlijk te zijn zou ik dat niet weten. Samsung geeft namelijk niets weg over de achterliggende techniek. Ik zou gewoon een voor een de apparaten aanzetten en kijken of het blijft werken.
Oke doe ik bedankt voor je hulp

Reageer