Beantwoord

Samsung smart tv krijgt geen verbinding met internet (Experia Box V10A)

  • 13 January 2022
  • 8 reacties
  • 371 keer bekeken

Beste mensen,

 

Sinds kort hebben wij een Samsung UE55ES8000. We hebben m gekregen, teruggezet naar fabrieksinstellingen, onze persoonlijke voorkeuren ingesteld en  aangesloten op het KPN kastje (we hebben een Experia V10A).

Tot zover helemaal prima. Omdat we de (toch 10 jaar oude) tv hebben teruggezet naar de fabrieksinstellingen, wil ik graag een firmware software update (2019) uitvoeren.  Maar nu komt het: de tv wil zich niet verbinden met ons netwerk (zie foto). Een upgrade zou prima moeten kunnen via USB maar is (nog) niet gelukt.

 

Op dit forum heb ik de nodige oplossingen gevonden om de tv ‘online’ te krijgen maar het is met deze oplossingen tot op heden niet gelukt.

 

Ook al is dit de zoveelste vraag over dit onderwerp, ik zou het enorm kunnen waarderen als er wellicht nog oplossingen zouden kunnen worden aangedragen die wij over het hoofd hebben gezien.

 

Alvast hartelijk dank en vriendelijke groet,


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door PeterG 13 January 2022, 15:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Een upgrade zou prima moeten kunnen via USB maar is (nog) niet gelukt. (we hebben een Experia V10A)

Heb je wel de LAN aansluiting van de tv gebruikt? Verbonden met dezelfde aansluiting van het modem. LET OP! De v10a heeft maar 3 LAN poorten!! De vierde is een WAN en daar kunnen geen apparaten op aangesloten!!

De tv is, inderdaad, uit 2012. Dus grote kans dat Samsung hem niet meer ondersteunt. Smart-tv's kan je beter nieuw kopen. De vraag is dus: waarom hebben de oude eigenaren 'm weg gedaan. Verbinding met modem/internet zou namelijk wel moeten kunnen. Lukt het via wifi ook niet?

Gezien de leeftijd van het toestel zullen heel veel apps niet meer werken en ondersteund worden. De KPN TV app werkt er ook niet op (als dat je bedoeling was/is).

Voor actuele smart functies en mogelijkheden zou je kunnen overwegen om een Google Chromecast with Android TV te kopen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-multimediaspeler-4k-wifi-wit/9300000032517926/?bltgh=uTpsRz87ZnFQdqofP-VF8A.2_36.38.ProductTitle

Check ook eens

https://www.google.com/search?q=internet+werkt+niet+op+samsung+ue55es8000

@PeterG , TS heeft hem gekregen, en waarom zou er dan een nieuwe smart TV gekocht moeten worden, over een paar jaar zit je weer met hetzelfde probleem want zolang blijven die smart functie niet werken.

@Doornekamp33

Als je zegt “ik heb m'n tv, auto of wat dan ook gisteren gekregen” hoeft nog niet te betekenen dat je er niet voor betaald hebt.

Als ik vandaag iets koop bij Bol.com 'krijg’ ik het over een dag 4 momenteel.

Een upgrade zou prima moeten kunnen via USB maar is (nog) niet gelukt. (we hebben een Experia V10A)

Heb je wel de LAN aansluiting van de tv gebruikt? Verbonden met dezelfde aansluiting van het modem. LET OP! De v10a heeft maar 3 LAN poorten!! De vierde is een WAN en daar kunnen geen apparaten op aangesloten!!

LAN en Wan- ik heb geen idee. Ik heb gewoon een externe harddisk (waarop ik de upgrade had gezet) via usb direct op de tv aangesloten in de usb poort vd tv. 

De tv is, inderdaad, uit 2012. Dus grote kans dat Samsung hem niet meer ondersteunt. Smart-tv's kan je beter nieuw kopen. De vraag is dus: waarom hebben de oude eigenaren 'm weg gedaan. Verbinding met modem/internet zou namelijk wel moeten kunnen. Lukt het via wifi ook niet?

De ‘oude eigenaresse’ is een oudere dame die kleiner is gaan wonen en ons de tv heeft gegund omdat ie haar te groot werd. Er is niets mis mee behalve het feit dat ik de techniek niet dusdanig beheers dat ik m aan ons netwerk gekoppeld krijg. 

Gezien de leeftijd van het toestel zullen heel veel apps niet meer werken en ondersteund worden. De KPN TV app werkt er ook niet op (als dat je bedoeling was/is).

Het toestel werkt verder prima, ook met het KPN kastje en KPN afst.bediening (die ik heb geconfigureerd voor dit merk en type tv). We hoeven al die apps ook niet-alleen firmware bijwerken. 😉

Mocht je me in Jip en Janneke taal of Ikea pictogrammen 😁kunnen uitleggen hoe ik de tv via modem/internet of WiFi verbonden krijg, dan hoor ik het graag!

 

 

We hoeven al die apps ook niet-alleen firmware bijwerken. 😉

Zelfs dat is niet nodig als je alleen de kpn ontvanger gebruikt.

Die updates betreffen voornamelijk de bediening van het toestel via diens eigen menu, instellingen m.b.t. internet en gebruik van de wel nog ondersteunde apps in het smartgedeelte. Bij mijn Samsung uit 2019 zijn de updates tot nu toe nieuwe toegevoegde apps.

Als je de tv met een LAN kabel met de v10a verbindt zal er ongetwijfeld wel een internet verbinding tot stand komen.

LAN is zo'n brede klik-stekker-aansluiting. Achter op de v10a heten ze ethernet (1, 2 en 3). Mogelijk staat de term ethernet er ook bij achterop de televisie.

Heb je de LAN niet verbonden en ook geen wifi ingesteld dan klopt die melding zoals bovenstaande foto. Met een harddisc in de usb heb je natuurlijk geen internet….

Overigens: software-updates via usb gaat alleen met een usb stick. Of met een SSD. Vast geheugen dus. Maar niet met een HDD (harddisc die letterlijk moet draaien).

Via LAN of wifi kan en zal ie ook updates binnenhalen. Maar nodig is dat niet bij zo'n oud toestel in combinatie met de losse ontvanger. Nog even dit: bij mijn oude Philips uit 2013 werkt internet ook niet meer.

Dank Peter! Dat is verhelderde info. Dan zijn de huidige instellingen helemaal prima. Deze voor ons nieuwe tv volgt een Philips uit 2008 op dus wij zijn uitermate tevreden met het super-de-luxe beeld en geluid hier van. ☺️

Reputatie 7
Badge +24

Overigens: software-updates via usb gaat alleen met een usb stick.

En mogelijk moet de usb stick FAT32 geformatteerd zijn. NTFS werkt misschien niet.

Deze voor ons nieuwe tv volgt een Philips uit 2008 op

Beeld zal dan ook stuk groter zijn dan die oude Philips (was dat al een flatscreen en/of Full HD (1080)?).

GENIET VAN DE NIEUWE TV! :grinning::thumbsup_tone3: