Beantwoord

Schermreproduktie casten vanaf telefoon werkt niet

• 5 november 2017
  • 6 reacties
  • 248 keer bekeken

Ik kon met mijn Samsung Galaxy S7 van alles heel eenvoudig casten op de Sony Bravia tv die in 2015 uit de fabriek kwam en ik 2016 heb gekocht. Ik kreeg een update naar Android 7 en ik weet niet of ik toen ook KPN veilig op de telefoon heb geïnstalleerd. Maar ik kon niets meer casten WiFi Direct of Smart vieuw maakt niet uit werkt niet. Krijg ook mrt toestel niet meer op tv. Had verwijderd omfat niets meer deed. WiFi Direct en schermreproduktie zit op de tv. Heb verschillende Miracast Apps geprobeerd.
En kon eerst alleen You Tube casten. Ik heb toen maar de Chromecast weer aangebracht en kan nu wel casten behalve de schermreproduktie. Hij geeft geen beeld van de telefoon.
Ik vind dit vervelend, omdat ik soms Live programma's kijk.
Ik kan programma's wel later zien als ze zijn opgenomen. Ik weet niet of het probleem bij de tv zit, de telefoon of de beveiliging. Wie weet hoe ik erachter kan komen waar het mis gaat.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Natasja_1 7 november 2017, 17:59

Hoi @Tonny51, welkom op het Forum! Erg vervelend dat het niet meer werkt! Om hier zo goed mogelijk bij te helpen, heb ik een aantal vragen voor je:

- Krijg je een foutmelding bij het reproduceren van het scherm? Wat gebeurt er precies?
- Je geeft aan 'Ik kan programma's wel later zien als ze zijn opgenomen', hoe staat dit in verhouding tot het probleem? Komt het alleen voor bij opnames die nog bezig zijn of bij alle programma's?
- Wanneer je KPN Veilig verwijderd, werkt de schermreproductie dan wel?

Ik hoor graag van je! 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Tonny51, welkom op het Forum! Erg vervelend dat het niet meer werkt! Om hier zo goed mogelijk bij te helpen, heb ik een aantal vragen voor je:

- Krijg je een foutmelding bij het reproduceren van het scherm? Wat gebeurt er precies?
- Je geeft aan 'Ik kan programma's wel later zien als ze zijn opgenomen', hoe staat dit in verhouding tot het probleem? Komt het alleen voor bij opnames die nog bezig zijn of bij alle programma's?
- Wanneer je KPN Veilig verwijderd, werkt de schermreproductie dan wel?

Ik hoor graag van je! 🙂
Hallo Natasja
Ik weet niet waarom maar om je vraag te beantwoorden probeerde ik opnieuw om te kijken wat er precies gebeurt en het lukte opeens. Ben er weken mee bezig geweest. Snap er niets van. Nu krijg ik wel als ik een Android update krijg dat er antivirusmeldingen komen. Ik had er toen twee verwijderd, maar toen ik het doorkreeg dat het iedere keer gebeurt als er een update geweest is heb ik ze laten staan. Ik heb er nu al 9 staan. Ik weet eigenlijk niet of het wel zinvol is de KPN veilig op mijn Galaxy 7 te behouden. Misschien weet jij dat
Reputatie 7
Badge +10
@Tonny51, wat gek (maar fijn) dat het nu wel werkt!

Nu krijg ik wel als ik een Android update krijg dat er antivirusmeldingen komen. Ik had er toen twee verwijderd, maar toen ik het doorkreeg dat het iedere keer gebeurt als er een update geweest is heb ik ze laten staan
Wat bedoel je hier precies mee? Je krijgt meldingen over een virus en zodra je dat laat oplossen met KPN Veilig, werkt het niet meer? Of?
Hallo Natasja
Ik krijg iedere keer van KPN Veilig een melding dat als mijn telefoon geupdate is er mogelijk ongewenste applicaties zijn gedetecteerd. Met een oranje vierkantje met een vraagteken en een nummer. Eerst kreeg ik er 7 en na weer een update nog eens 2 en ik had voor die 7 meldingen er al 2 verwijderd. Ik durf ze niet te verwijderen omdat ik dan bang ben dat de Android problemen gaat geven. De beveiligings meldingen komen zo snel na de update dat
het wel van de update moet komen.
Reputatie 7
Badge +10
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het door de updates komt. Het is eventueel mogelijk dat KPN Veilig na een Android update een check uitvoert en mogelijk ongewenste applicaties detecteert. Om hier zeker van te zijn, kan je het toestel eventueel resetten en kijken wat er daarna gebeurt. Hoe je dat doet, vind je in onze toestelhulp. Het is op dit moment lastig uit te sluiten wat het veroorzaakt 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het door de updates komt. Het is eventueel mogelijk dat KPN Veilig na een Android update een check uitvoert en mogelijk ongewenste applicaties detecteert. Om hier zeker van te zijn, kan je het toestel eventueel resetten en kijken wat er daarna gebeurt. Hoe je dat doet, vind je in onze toestelhulp. Het is op dit moment lastig uit te sluiten wat het veroorzaakt :-)
Heb je hier nog wat mee gedaan Tonny? Ik ben erg benieuwd 🙂

Reageer