Vraag

Sending Offer to

  • 31 januari 2017
  • 5 reacties
  • 171 keer bekeken

Beste Lieden,

Ik ben sinds kort overgestapt op KPN en ben in het bezit van een Xperiabox V8 met een 50mBit glasvezel abonnement en ik ervaar het volgende probleem.
In de security logs van de router verschijnt meerdere malen per seconden de volgende melding:
01/31/2017 19:07:56 sending OFFER to 192.168.2.3

Heeft iemand enig idee waardoor dit ontstaat?, Hoe ik deze melding kan stoppen?, en wat de mogelijke effecten kunnen zijn op mijn internet?

Tot heden behaal ik de snelheden van mijn abonnement en ervaar ik geen klachten met de xperiabox.

Ik ben erg benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen of voorlichten!

Alvast bedankt!

Joris

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat is het apparaat op dat IP-adres? Het lijkt er op dat die steeds IP adressen krijgt
Geen, er is geen apparaat dat volgens mijn router dat ip gebruikt.
ip=192.168.2.1 mac=50-7E-5D-C6-69-12
ip=192.168.2.2 mac=50-7E-5D-C6-44-E2
ip=192.168.2.4 mac=60-F8-1D-F1-F2-4B name=iPhone
ip=192.168.2.5 mac=50-46-5D-03-26-96 name=Joris-PC

.2 .3 is niet in het veld zichtbaar
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Had je voorheen een router, repeater of Accesspoint ofzo op dat IP-adres?

Daarnaast, die 50Mbit/s die je haalt, komt dat doordat je een oud pakket hebt of verlies je ergens 10Mbit/s?

Blijkbaar krijgt de V8 steeds DHCP Requests van een apparaat en wil de V8 dat apparaat graag 192.168.2.3 aanbieden. Nu wil ik je niet aan het werk zetten met Wireshark al helemaal aangezien de V8 dit probleem vaker vertoont.
Hierom denk ik dat het verstandig is of een apparaat iets geks doet met DHCP (zoals het geval kan zijn met sommige repeaters) en anders zou ik willen zeggen dat het verstandig is om de Experiabox om te wisselen, maar dat zal een WebCare specialist t.z.t. beslissen/doen.

Robin
Hey Robin,

Ik ontvang 50 mbit maar heb ook een 50mbit abonnement, dus zover geen probleem met snelheidsverlies. Er heeft een tijd een andere router op het netwerk gefungeerd als netwerk switch maar ik weet niet of dit de oorzaak is van deze melding aangezien deze niet langer is aangesloten. Tevens zijn in het netwerk devolo's aangesloten zouden deze de oorzaak hiervan kunnen zijn?|
B.v.D.

Joris
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, Joris. Het zou goed kunnen dat die router voorheen dat ip-adres had en dat, juist omdat deze nu niet meer aangesloten is, de V8 in de war raakt en het ip-adres alsnog graag daaraan wil uitdelen. Je kunt de V8 eens resetten, hij wordt dan teruggezet naar zijn fabrieksinstellingen. Hij zou hier dan ook mee moeten ophouden als dat ip-adres inderdaad de router was.

Verder kijk ik graag even hier naar de mogelijkheden met je abonnement. We hebben tegenwoordig geen 50 Mbit meer, dus dat vertelt mij dat je nog een best oud abonnement hebt. Afhankelijk van hoe oud en wat er precies inzit kun je voordeliger uit zijn met wat aanpassingen. Dat check ik graag voor je. Kan ik ook even verder kijken naar je apparatuur 🙂 Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop, dan duik ik het systeem in.

Reageer