Beantwoord

Sennheiser TR 840 kan die op elke tv aangesloten worden

  • 11 January 2020
  • 6 reacties
  • 596 keer bekeken

Ik wil tv kijken en horen zonder de buren last van t geluid hebben,

daar is n apparaatje voor,, Sennheiser TR 840

maar kan dit op elke tv aangesloten worden?

icon

Beste antwoord door PeterG 11 January 2020, 16:40

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Emjesown 
Heb je een vrij nieuwe TV?
Dan zit er meestal bluetooth op en kun je beter een koptelefoon met bluetooth aanschaffen.
Het geluid van de TV wordt dan uitgeschakeld als je de koptelefoon aanzet.
Deze bluetooth koptelefoons zijn er in verschillende prijsklasses.

Je kunt in de technische gegevens van je TV wel zien of TV bluetooth wordt ondersteund.
De Sennheiser TR 840 ondersteund het niet, deze moet je met een kabel aansluiten en ook dan hangt het er van af of je TV deze aansluiting heeft.

Nog een andere mogelijkheid is de TR 840 op de KPN-TV-ontvanger aansluiten, maar niet alle ontvangers hebben een audioaansluiting.

Zelf heb ik een Sennheiser persoonlijke ringleiding i.v.m. gebruik hoorapparaten.

Deze wordt geleverd met diverse verloopstukken/-stekkers zodat het altijd passend te maken is.

Toentertijd moest ik aanvullend nog wel een DAC kopen om het perfect te krijgen.

Bij mij huidige TV werkt het meteen goed met de juiste verloop.

 

Dank je voor jullie reacties,  ik ga ns kijken wat er mogelijk is, voor mij zal t een uitkomst zijn!

Mijn tv is al wat ouder maar is wel smart tv via KPN abbonement

Nieuwe 4K tv's hebben geen koptelefoonuitgang meer. Maar die hebben dan weer bluetooth, waardoor je een bluetooth koptelefoon kunt koppelen/gebruiken.

Die 840 van Sennheiser heeft een los zendertje voor in een (analoge) koptelefoonaansluiting met mini-jack. Op (wat) oudere tv’s zitten die wel, dus lijkt het me geen probleem.
Zie pagina 7 van de gebruiksaanwijzing: de zender op een geluidsbron aansluiten .

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Emjesown Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je deze vraag hier stelt. Ik zie dat je al de nodige hulp en informatie hebt gekregen. Kom je er zo uit? 

Bart, alhoewel t me niet simpel lijkt maar ik ga er achter aan,

Reageer