Beantwoord

Service en helpdesk bereiken

  • 4 January 2019
  • 5 reacties
  • 151 keer bekeken

Ik krijg eea virtuele toestand maar geen helpdesk meer te spreken. Hoe moet ik een storingsdienst laten komen voor een probleem wat maar niet opgelost wordt door KPN?????????
icon

Beste antwoord door Marina_ 9 January 2019, 14:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @haly, Welkom op het forum. Kun je uitleggen wat er aan de hand is? Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik je helpen.
Wij krijgen al een paar jaar foutcodes. Soms een paar dagen niet en soms zomaar een paar keer per etmaal. De tv stopt en geeft code 143 weer. Elke keer de stekker eruit en opnieuw starten tot zeer grote ergenis van het gezin. Er is een paar maand geleden wederom een monteur geweest die kabels opnieuw heeft aangesloten maar het heeft niet geholpen. Gisterenavond 2x en vanmorgen 1x vastgelopen. Blijkbaar weet ook kpn niet wat te doen want de code gaat over de kabelverbinding tussen de router en de tv ontvanger. Maar ons complete wifi ligt op dat moment plat. Dus ook geen laptop of telefoon verbinding meer. Wie het weet mag het zeggen. Ps de kabel zelf is vervangen vandaag voor een betere dus ik ben benieuwd. Tips welkom. Mvrgr haly
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor de toelichting @haly! Ik lees dat er destijds een nieuw is/ra punt is aangelegd. Ik lees dat het over een andere foutcode ging. Foutcode 143 geeft inderdaad aan dat je tv ontvanger geen verbinding heeft met ons netwerk. Het probleem ligt hem dan vaak tussen de Experia Box en de ontvanger. Het is dan goed mogelijk dat het probleem daar z'n oorsprong vindt. We hebben een stappenplan voor deze foutcode, wil je die eens doorlopen? Misschien helpt dit stappenplan je aan een oplossing. Zo niet, zou je dan kunnen uitleggen hoe de verbinding is aangelegd tussen het modem en de ontvanger? Kan het zijn dat je jouw ontvanger hebt aangesloten op een WiFi versterker?
Beste Marina, Dank voor de reactie.

Dit beroemde stappenplan heb ik de afgelopen jaren al honderden keren uitgevoerd dus dat kan ik dromen en heeft niet geholpen.
Mijn aansluiting:
  • de lijn komt binnen volgens kpn op glasvezel maar dat is niet waar. Glasvezel is tot aan de straat de rest tot in huis is nog koper
  • rechtstreeks naar de Experiabox
  • via internetkabel naar tv ontvanger
  • dan naar de tv via hdmi
Ik heb zoals gezegd afgelopen weekend de internet kabel tussen de Experiabox en de tv ontvanger vervangen voor een goede nieuwe. Tot op heden nog geen vastlopers gehad. Dus heel, heel misschien is daarmee het probleem wel verholpen. Wat ik oprecht hoop. We gaan het afwachten. Mocht het wederom vastlopen kom ik graag hierop terug en wil ik echt een monteur hebben die alles nakijkt.
Ik probeer even een foto erbij te doen van de vastlopers.

Reputatie 7
Badge +19
Fijn om te lezen dat het met een nieuwe kabel tot nu stabiel lijkt. Kijk het rustig aan. Als je wel weer problemen ervaart dan hoor ik het van je!

Reageer