Vraag

Signaal babyfoon valt weg zodra de KPN TV ontvanger aangezet wordt. Heeft iemand hier een oplossing voor?

  • 26 January 2022
  • 15 reacties
  • 123 keer bekeken

Goede avond,

Ik zal waarschijnlijk niet de eerste zijn met dit probleem, maar ik kan er nog geen antwoord op vinden. 
Zodra ik mijn KPN tv-ontvanger aanzet valt mijn signaal de babyfoon weg. Is er iemand met een oplossing? 
Mijn babyfoon gaat niet over wifi en mijn ontvanger is ook met een vaste kabel aangesloten. 
Bij voorbaat dank. 
 

groet,,

MvanS


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7

Zijn de babyfoon en de TV ontvanger op de Experia/KPN Box aangesloten of op een switch en/of "draadloze" verbindingsset?

De tv-ontvanger zit via een switch aangesloten, en de babyfoon zit niet via internet. zit wel een optie op om met wifi met de telefoon mee te kijken maar er zit gewoon een klein scherm bij die niet op internet communiceert met de camera 

Reputatie 7

Hoe communiceert de babyfoon dan?

Ik ben persoonlijk niet zo thuis in alle soorten signalen maar naar mijn weten werkt een babyfoon op een eige onderlinge 2.4ghz signaal? 

Welk type babyfoon is het?

Motorola comfort 45 connect. 

Reputatie 7

Motorola comfort 45 connect. 

Die camera werkt via wifi.

Welke Experia/KPN Box heb je?

Heb je ook nog andere wifi toegangspunten zoals "super"WiFi's of Experia WiFi's?

Kpn box 12 en jaa de super wifi set van KPN. 

Reputatie 7

Kpn box 12 en jaa de super wifi set van KPN. 

Zou jij, puur als test, de "super"WiFi's eens uit kunnen zetten, televisie gaan kijken en de babyfoon controleren.

Heb je dan ook problemen met de babyfoon?

Reputatie 7
Badge +15

@VanS Volendam Welkom op het forum. 

Ik zie dat @wjb je al goed op weg probeert te helpen. Is het gelukt om te testen zonder de Superwifi punten? 

Heey jaa goed om te zien dat er mensen zijn die in ieder geval proberen mensen te helpen met problemen. Ik was een paar dagen druk maar heb vandaag bij de 2 “super wifi” zenders de stroom eruit gehaald maar helaas, zodra ik de tv-ontvanger aanzet valt de communicatie tussen scherm en camera weg. Zonder wifi werk de camera wel met het schermpje. 
 

Reputatie 7

Hmmm, daar worden we natuurlijk niet vrolijk van. :worried:

Heb je al contact opgenomen met de leverancier?

Achteraf waren er in het afgelopen jaar meerdere momenten waarbij het toestel niet juist werkte. Dus we hebben al één set terug gestuurd met de vermelding dat het niet juist werkte, dus deze set is pas een paar weken oud en over alle andere vragen komen er geen beuikbare reacties. ‘Alles kan invloed hebben’ op de verbinding bla bla. Dus ik hoop misschien dat er iemand miss bij kpn zelf iets weet. @Rutger_ 

Reputatie 7

Omdat het optreedt zodra de TV ontvanger aangezet wordt is mijn vermoeden dat er iets mis gaat met multicasting maar dat zien we eigenlijk alleen maar als er een switch in het spel is die geen IGMP snooping ondersteunt waarop dan een wifi accesspoint aangesloten is.

Toch zou ik wel eens.willen zien wat er gebeurt als.er geen V12 maar een V10 gebruikt zou worden.

Reputatie 7
Badge +15

@VanS Volendam Heel bijzonder dat de babyfoon wegvalt als de tv aangezet wordt. 

Ik durf nog steeds niet direct te zeggen waar dit aan kan liggen. Wel wil ik graag uitzoeken of ik hier iets aan kan doen. 

Zou je voor mij in ieder geval je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en op onderzoek uit gaan! :)